| کد خبر: 144060 |

قرارداد هشت میلیارد یورویی با کره جنوبی و پیروزی ایران در عرصه دیپلماسی اقتصادی

قرارداد هشت میلیارد یورویی ایران با اگزیم بانک کره جنوبی را باید پیروزی ایران در عرصه دیپلماسی اقتصادی قلمداد کرد،راهبرد دولت حسن روحانی برای مقابله با دشمن شعار نیست ،مردان اقتصادی دولت تدبیر و امید، برای مقابله با دشمن که باسلاح تحریم های اقتصادی به میدان آمده است ،راه قراردادهای بین المللی را برگزیده اند.

تین نیوز

قرارداد هشت میلیارد یورویی ایران با اگزیم بانک کره جنوبی را باید پیروزی ایران در عرصه دیپلماسی اقتصادی قلمداد کرد،راهبرد دولت حسن روحانی برای مقابله با دشمن شعار نیست ،مردان اقتصادی دولت تدبیر و امید، برای مقابله با دشمن که باسلاح تحریم های اقتصادی به میدان آمده است ،راه قراردادهای بین المللی را برگزیده اند.

فاینانس هشت میلیارد یورویی کره‌ای‌ها، سد بزرگی را می‌شکند، بانک‌هایی که از همکاری با ایران هراس داشتند، بعد از این می‌توانند پروژه‌های ایرانی را فاینانس کنند، پیش‌بینی می‌شود پس از بانک‌های کره‌ای، بانک‌های ژاپنی و بعد از آن بانک‌های اروپایی راحت‌تر با ایران کار کنند.
یکی از اهداف دشمن، ناامن‌ نشان‌دادن ایران برای جلوگیری از ورودسرمایه‌های خارجی و توسعه ایران بود، سرمایه‌هایی که امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، راهشان را باز کرده بود، ورود نخستین سرمایه بزرگ خارجی به کشور ضربه بزرگی به بدخواهان ایران است.

** تیم اقتصادی دولت در حال مذاکره با بانک های ایتالیا ،چین ، نروژ،روسیه و ژاپن 
مذاکره با بانک‌ها و نهادهای مالی و بیمه‌ای بین‌المللی برای تسهیل جذب فاینانس یکی از مهم‌ترین محورهای دیپلماسی اقتصادی است که توسط دولت‌ها با هدف کمک به پیشرفت طرح ها صورت می‌گیرد؛وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم از طریق سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران مذاکراتی با بانک‌ها و نهادهای مالی خارجی در ایتالیا، چین، کره‌جنوبی‌، ژاپن، روسیه و نروژ داشته ‌است.
در این ارتباط می‌توان به مذاکره با مدیوبانک ایتالیا، بیمه اعتبار صادراتی ایتالیا (2میلیارد یورو)، اگزیم‌بانک چین (30میلیارد دلار)، بانک سی.بی.دی چین (15میلیارد دلار)، اگزیم بانک کره‌جنوبی (هشت میلیارد یورو)، کا-شور کره‌جنوبی (پنج میلیارد یورو)، موسسه بیمه سرمایه‌گذاری و صادرات ژاپن و وزارت افتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (10میلیارد دلار)، جِی.آی.سی.آ ژاپن یک میلیارد و 200 میلیون یورو)، وزارت دارایی روسیه (پنج میلیارد یورو)، موسسه جی.آی.یی.کا و اعتبار صادرات نروژ یا ان.یی.سی (یک میلیارد یورو) با هدف تجهیز منابع مالی خارجی فاینانس اشاره کرد. 

**اقدام های آتی
وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران چند هدف مهم را در زمینه دیپلماسی اقتصادی در نظر دارند.
نهایی‌سازی خطوط اعتباری در دست مذاکره با موسسه بیمه اعتبار، کا-شور و وزارت اقتصاد ژاپن، صندوق اعتبار صادراتی دانمارک (یی.کا.اف)، بیمه اعتبار صادراتی نروژ و همکاری با بانک‌های «کا.اف.دبلیو و آ.کا.آ» آلمان، برای برقراری خطوط اعتباری پس از وقفه 10ساله تلاش برای انعقاد قرارداد با موسسه های رتبه‌بندی بین المللی همچون فیچ و «کپتال‌اینتلیجنس» با هدف استمرار در ارتقای رتبه‌ اعتباری کشور و کاهش هزینه‌های تامین مالی بین‌المللی آثار فراوانی را به همراه خواهد داشت.
کسب آمادگی و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا برای تامین مالی طرح‌های اولویت‌دار کشور و نهایی‌سازی سند همکاری مشترک با بانک توسعه اسلامی و نیز تدوین شیوه‌نامه تامین مالی خارجی برای ایجاد هماهنگی در برقراری و استفاده از خطوط اعتباری با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه نیز از مهم‌ترین اقدام های ساختاری است که در آینده محقق می شود. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.