بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

توسعه زیرساخت‌های ریلی بندر شهید رجایی

استفاده از حمل ونقل ریلی باعث ایجاد مزیت‌های رقابتی در بنادر می‌شود.

توسعه زیرساخت‌های ریلی بندر شهید رجایی
تین نیوز

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و در جمع خبرنگاران گفت: باید از ظرفیت همه شقوق حمل و نقل برای توزیع کالا استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، راستاد با تاکید بر اینکه سازمان بنادر برای ایجاد مزیت رقابتی حمل و نقل چند وجهی را در دستور کار خود قرار داده است، ادامه داد: استفاده از این گونه های حمل و نقلی به خصوص بخش ریلی باعث ایجاد مزیت های رقابتی در بنادر می شود.

مدیرعامل سازمان بنادر تصریح کرد: در حال حاضر تمرکز بر روی بندر شهید رجایی است و  سعی خواهیم کرد با انجام مذاکرات و بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی، زیرساخت های ریلی در این بندر توسعه پیدا کند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه بعد از بندر شهید رجایی، بندر امام  در اولویت قرار دارد، افزود: به دلیل آن که عمده کالاهای وارداتی در بندر امام فله ای هستند، این بندر در اولویت بعدی قرار دارد.

راستاد توضیح داد: بندر امیر آباد، بندری شمالی کشور است  که جزو اولویت بعدی گنجانده شده است. اسکله رو-رو ریلی این بندر که در حال تکمیل است، این امکان به وجود می آید که کشتی هایی که از حاشیه دریای خزر وارد بندر می شوند در اسکله های رو-رو ریلی پذیرش شوند.

راستاد درباره سرمایه گذاری شرکت های حمل ونقل ریلی در بنادر کشور گفت: اولویت در پرداخت تسهیلات، شرکت هایی هستند که تصمیم به سرمایه گذاری در این حوزه را دارند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.