بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستند

سازمان هواپیمایی کشوری بازنشسته‌ای که مشمول بخش‌نامه اخیر باشد، ندارد.

خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستند
تین نیوز

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش‌نامه اخیر باشد، ندارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرارداد تمام‌وقت جهت به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می‌شوند و به‌کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟ گفت: براساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیمه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان تا سن 65 سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آن‌ها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن 65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی بابیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به‌صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر شش ماه یک‌بار چک پزشکی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاه‌تر خواهد بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.