بازدید سایت : ۳۰۴۳۱

ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت تغییراتی رخ داد و در حال حاضر دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

ملاک فرسودگی تاکسی ها معاینه فنی است
تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت تغییراتی رخ داد و در حال حاضر دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی روز چهارشنبه در سی و هفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری خوبی با ایران‌ خودرو داریم و امیدواریم با فعال شدن مجموعه ایساکو بتوانیم همکاری‌ها را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به شرایط بسیار متفاوتی که در ابتدای زمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود داشت، گفت: نوسازی ناوگان در ابتدای سال ۹۵ مطرح شد که طرح نوسازی ۹۰ هزار تاکسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط در ابتدای طرح با ادامه متفاوت بود، در ابتدای طرح قیمت تاکسی ۲۶ میلیون و اکنون در اواخر طرح با قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی روبرو هستیم که فرایند نوسازی را بسیار کند کرده  است.

ضامنی افزود: امسال یارانه قانون رفع موانع تولید در دو مرحله و به صورت پایلوت توسط وزارت نفت پرداخت شد. مشارکت برخی از شهرها نشان داد که شهرداری‌ها می‌توانند کمک کنند تا فرایند نوسازی سرعت بیشتری بگیرد. امیدواریم در راستای ماده ۸ قانون هوای پاک و با روی کار آمدن دولت جدید نوسازی را سرعت ببخشیم.

وی درباره تعویض مخازن گاز تاکسی ها نیز گفت: در بحث تعویض مخزن گاز ناوگان تاکسیرانی که به سن فرسودگی رسیده‌اند مصوبه‌ای دریافت کردیم که به صورت رایگان این مخازن تعویض شوند. ‌

ضامنی به پایش ناوگان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: سامانه پایش ناوگان دانش آموزی تکمیل شد و در بخش امنیت دانش آموز و مباحثی که در حوزه افزایش ایمنی است پس از شیوع کرونا اقدامات به مرحله انجام رسیده و امیدواریم با بازگشایی مدارس هرچه بهتر بتوانیم ارائه خدمت کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور افزود: سامانه مشترک اطلاعات سفر در حوزه تاکسی‌های اینترنتی موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد و با ایجاد سامانه سماس تکالیف به مرحله اجرا رسید و منابع درآمدی پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد شد. با سامانه سماس امکان پرداخت سوخت به ناوگان تاکسی های اینترنتی فراهم شد و این گلوگاهی است که مدیریت بیشتر شهرداری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد شیوه‌ها و رویکردهای ما در تاکسیرانی متفاوت شود، گفت: کرونا باعث شد استفاده از سیستم‌های الکترونیک و دیجیتال بیشتر شود.

ضامنی اعلام کرد: حمایت هایی پس از شیوع کرونا انجام و تسهیلاتی در اختیار رانندگان قرار داده شد و مجددا صحبت کردیم و امیدواریم این تسهیلات تکرار شود.

وی درباره بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: بحث بیمه رانندگان را توانستیم به جای مطلوب برسانیم و رایزنی‌های بسیاری با کمک مجموعه حمل و نقل وزارت کشور با تامین اجتماعی طی دو سال انجام شد و این خبر خوش را اینجا می‌دهم که دیروز پیامک تعداد افراد اولیه ای که راننده تاکسی نبودند و باید از سیستم حذف می شدند ارسال شده و به زودی افراد جدیدی که باید جایگزین شوند پیامک را دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.