| کد خبر: 270026 |

تردد در جاده‌ های آذربایجان غربی از مرز ۴میلیون گذشت

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد بالغ بر ۴میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد بالغ بر ۴میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های آذربایجان غربی از آغاز طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: طبق رصد دستگاه‌های تردد شمار استان، کل ترددهای ثبت شده در ورودی و خروجی‌های استان از زمان اجرای طرح نوروزی ۷۸۴ هزار و ۱۸۹ وسیله نقلیه بوده است.

وی تصریح‌کرد: در هشت روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، بیشترین تردد شریانی بین استانی را محور ملکان میاندوآب با ۱۴۳ هزار و ۲۱۵ تردد به خود اختصاص داده و به‌ترتیب باند برگشت این محور و محور سقز بوکان در رتبه‌های بیشترین تردد قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعاتی در استان ۲۲۰ خودرو در ساعت بود، خاطر نشان کرد: اوج ساعات تردد در جاده‌های استان باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان و تغییر پیک سفر بین ساعت ۱۷ تا ۱۸ ثبت شده‌است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس آمار دریافتی از دوربین‌های نظارتی تصویری در سطح جاده‌های استان، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴ میلیون تردد بیشترین میزان تردد را از آغاز طرح نوروزی داشته و سپس خودروهای سنگین با بیش از ۳۶۹ هزار تردد و اتوبوس با تردد ۲۲ هزار و ۶۳۵ تردد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در خصوص مجموع تردد در هشتمین روز از اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ نیز افزود: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های استان در هشتمین روز از اجرای این طرح بالغ بر ۶۲۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده‌اند همچنین در این روز بالغ بر ۱۱۰ هزار تردد نیز در ورودی و خروجی‌های استان ثبت شده‌است.

دست نشان ادامه‌داد: رانندگان در طول سفر، در هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا در عید نوروز امسال ضمن انجام سفرهای نوروزی از بروز خطر و رانندگی و تصادفات خطر آفرین در جاده‌ها جلوگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.