| کد خبر: 270079 |

بنزین ارزان سی ان جی را از رونق انداخت

یک فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب شده و باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

تین نیوز

یک فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب شده و باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

به گزارس تین نیوز به نقل از اردشیر دادرس در گفت وگو با ایلنا، درباره اوضاع استفاده از سوخت سی ان جی اظهار داشت: ما اخیرا یک بسته حمایتی در زمینه سی ان جی نوشته و به دولت اعلام کرده ایم، منتظریم که مجلس جدید بعد از تشکیل بتواند راهکار اساسی در این حوزه اتخاذ کند که سی ان جی جایگزین ۱۵ میلیون لیتر بنزین شود و سقف مصرف این سوخت از ۲۵ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب برسد. 

دادرس افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی که در پی کاهش درجه هوا در ماه پایانی سال گذشته رخ داد؛ خوشبختانه کاهش و محدودیت ارسال گاز به جایگاه های سی ان جی نداشته ایم، به عبارت دیگر ما در حوزه جایگاه های سی ان جی کمبود و قطعی گاز نداشته ایم، جز آنکه در برخی شهرهای استان خراسان رضوی تا حدی کمبود گاز داشتیم که به صورت مقطعی بوده است ولی در مجموع مشکل خاصی نداشتیم. 

این فعال حوزه صنعت سی ان جی گفت: مشکل اصلی سی ان جی عدم کارشناسی کارمزد جایگاه ها و عدم پرداخت کارمزد واقعی جایگاه ها است به طوری که اکنون بیش از ۳ ماه عقب هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دلیل استقبال پایین از سوخت سی ان جی در کشور بیان داشت: عرف قیمت سی ان جی در دنیا ۲۰ درصد قیمت بنزین است اما  قیمت سی ان جی در ایران بالاست و با توجه به اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند قیمت سی ان جی گران محسوب می شود و این یکی از مشکلات این حوزه است که باعث می شود تمایل برای استفاده از این سوخت کاهش داشته باشد.

دادرس تاکید کرد: نرخ سی ان جی یکی از موارد عدم استقبال از این سوخت است بحث خودروها نیز موضوع مهمی است و آن اینکه خودروسازان هیچ برنامه ای برای تولید بیشتر خودروی سی ان جی سوز ندارند؛ اینها یک زنجیره هستند و همه به هم وابسته هستند که نهایتا منجر به این شده که مصرف سی ان جی در ایران پایین باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.