| کد خبر: 269316 |

مدیر کل دفتر وزارتی صنایع ریلی از کارخانجات کویر واگن در کرج بازدید کرد

◄ توافق با صمت در جهت اشتغال

روز چهارشنبه 15 سفند 1402 کارشناسان وزارت صمت به همراه مدیر کل دفتر صنایع ریلی و دریایی این وزارتخانه از شرکت کویر واگن بازدید کردند.

تین نیوز

مدیر کل دفتر وزارتی صنایع ریلی و دریایی در بازدید از شرکت کویر واگن با ابراز خرسندی از فعالیت های رو به پیش این شرکت اظهار کرد : کویر واگن در مدت کوتاهی که مدیریت و راه اندازی این سایت تعمیرگاهی را در اختیار گرفته است پیشرفت قابل قبولی داشته است و با تبریک به مدیریت و کارکنان این شرکت امیدوایم که این حرکت رو به جلو ادامه یابد.

به گزارش تین نیوز، روح اله ارجمندی افزود: در شرایط امروز اشتغال امر جدی و پایه­ ای در اقتصاد است و مسئولین مصمم هستند با تمام توان در این باره اقدامات شایسته و ملموسی انجام دهند.

وی همچنین بیان کرد: مجموعه همکاران در مدیریت صنایع ریلی وزارت صنعت معدن تجارت آماده اند تا در جهت اشتغالزایی بیشتر این کارخانجات با شرکت کویر واگن تعاملات بیشتر و نزدیک تری داشته باشند.

مدیر کل دفتر صنایع ریلی ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع از مسیر پیشرفت صنایع راه توسعه صنایع ریلی بیشتر از قبل هموار و در آینده شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت باشیم.

 

آماده ایم تا آمار اشتغال را افزایش بدهیم

مدیرعامل شرکت کویر واگن هم در این بازدید گفت: مجموعه کارگاه­ هایی که امروز در خدمت مهمانان محترم از وزارت صمت بازدید شد بهترین و مهم ترین کارخانجات تعمیر مجموعه های موتور و توربین در ایران است که با سرمایه گزاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره وری و کارآمدی بیان کرد: با توجه به این که در چند سال اخیر این کارخانجات در دو بخش  تعمیرات و بازسازی موتور و تعمیرات و به روزرسانی توربین، برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خروجی مطلوبی نداشتند، مدیریت راه آهن سال قبل تصمیم گرفت که با تشریفات مزایده، مدیریت و امور مربوط به فعالیت ­های تخصصی در این سایت را برون­ سپاری و به شرکت ­های متخصص و علاقمند دیگر واگذارکند.

رحمت اله پوربابایی با تأکید بر این که استفاده از متخصصین کارآزموده و کهنه­ کار در کنار نیروی جوان با انگیزه رمز پیش­برد سریع امور فنی و تعمیراتی است ادامه داد: کویر واگن بعد از برد مزایده، از چند ماه قبل با در دست گرفتن مدیریت این کارخانجات شامل کارگاه توربین و کارگاه بازسازی موتور در این جا مستقر شده است و از حدود یک ماه قبل با بازسازی و به روزرسانی دستگاه ها و ماشین آلات، تعمیرات ناوگان ریلی در این مجموعه کلید خورده است. در این مجموعه ها به همت کارکنان کویر واگن در این مدت کوتاه چندین دستگاه موتور و توربین تعمیر و بازسازی و تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت کویر واگن اضافه کرد: با توجه به زمان کمی که از استقرار کویر واگن در این سایت تعمیراتی می گذرد تعداد 60 نفر در دو کارگاه توربین و موتور پذیرش و مشغول به کار شده اند و برنامه هایی نیز برای افزایش استخدام در آینده داریم که البته با توجه به فرمایشات آقای دکتر ارجمندی و حمایت مجموعه تحت امرشان، قول هایی درباره ی سرمایه گذاری صمت در جهت اشتغالزایی در این کارخانجات داده شد و ما هم قول دادیم که اگر حمایت های لازم از این سایت که بالقوه توان بالایی در نیاز تعمیراتی و بازسازی ناوگان ریلی کشور را دارد بشود آماده ایم تا زودتر از برنامه کویر واگن با افزایش خطوط بازسازی و تعمیراتی شرکت و استخدام افراد متخصص بیشتر آمار اشتغال را افزایش بدهیم.

گفتنی است شرکت کویر واگن در سال 1383 به منظور انجام خدمات فنی و مهندسی در امر تعمیرات ناوگان ریلی تأسیس و فعالیت خود را به عنوان یک واحد تعمیراتی و نگهداری واگن های باری و مسافری آغاز کرد. تعمیر و ساخت انواع قطعات و مجموعه های ادوات ریلی، طراحی و ساخت ماشن آلات و تجهیزات تعمیراتی در صنعت ریلی کشور، مشاوره فنی در امر خرید و تعمیرات ادوات ریلی و عقد قراردادهای متنوع با اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی از مهم ترین فعالیت های این شرکت از بدو تأسیس است که با جذب و بکارگیری نیروهای متخصص و مجرب در انجام فعالیت های بازرگانی داخلی و خارجی و راه اندازی و تکمیل مجهزترین کارخانجات انواع واگن، به سرانجام رسیده و با هدف ایجاد کار گروه ساخت قطعات و آرشیو و بانک اطلاعات فنی ناوگان ریلی و مدیریت منابع انسانی، حفظ و پرورش متخصصان ریلی کشور ادامه دارد.

کویر واگن

کویر واگن 2

کویر واگن 1

کویر واگن 4

کویر واگن 5

کویر واگن 6

کویر واگن 7

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.