| کد خبر: 269283 |

◄ بازی باخت باخت ایران و روسیه در راه آهن رشت آستارا

در صورت ادامه مذاکرات برای ساخت راه آن رشت - آستارا ، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد

تین نیوز

مدیر مهندسی پروژه های عمرانی، معدنی و پدافند غیرعامل معتقد است در صورت ادامه مذاکرات برای ساخت راه آن رشت - آستارا ، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد و فعل باخت - باخت صرف می شود.

به گزارش تین نیوز، محمد رضا حدادی به خبرنگار ما گفت: یکی از دلایلم برای این پیش بینی، خلف وعده روسیه در سرمایه گذاری در راه آهن رشت آستارا (علی رغم تبلیغات گسترده برخی مسئولان در این خصوص) و همچنین با توجه به ارائه اطلاعات خلاف واقع به مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در خصوص زمان و هزینه ساخت این پروژه و عدم سرمایه گذاری روسیه است.

خبرهای پربازدید امروز را بخوانید:

◄ تصاویری از پژو 405 های شوتی که شما را متعجب می کند + تصاویر

 

وی افزود: از دیگر دلایل، وعده های پوشالی درآمدهای این پروژه و گران تر بودن مسیر رشت آستارا از مسیرهای در اختیار روسیه و همچنین ابر تهدیدات زیست محیطی و کشاورزی و وقوع جنگ اجتماعی تملک این پروژه و شروط کاملا یک طرفه  روسیه، جهت دادن قرض به ایران برای واردات کالا و خدمات روسی به ایران برای این پروژه که نیازی به کالا و خدمات خارجی ندارد (برخلاف قانون رفع موانع تولید) است که این قرض، ایران را ۸۰ سال بدهکار می کند.

بیشتر بخوانید:

او عنوان کرد: همچنین عدم پذیرش کشیدن خط عریض روسی به داخل خاک ایران از سوی شرکت راه آهن، دولت و مجلس و مردم ایران (شرکت ساخت به تنهایی صلاحیت این پذیرش را ندارد) موجب می شود در صورت  ادامه مذاکرات، هر دو کشور روسیه و ایران در این پروژه زمین گیر خواهند شد و فعل باخت - باخت صرف می شود و روابط دو کشور از منظر دیپلماسی نیز دچار چالش می شود و غیرقابل جبران. 

محمدرضا حدادی خاطرنشان کرد: ضروری است روسیه از کریدورهای فعال موجود ریلی شمالی جنوبی موجود در ایران استفاده کند و دیگر نیازی به هدر دادن پول نفت مردم در این پروژه نیست و با نساختن این پروژه دیگر نیازی نیست ایران و روسیه به آذربایجان برای عبور بار التماس کنند و باج دهند. 

او گفت: این پیشنهاد موکد موجب می شود شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی این پروژه پیمانکاری را از دست بدهد ولی در عوض باعث می شود رقم قراردادهای کلنگ زنی شده رها شده این شرکت در بخش ریلی بی جهت افزایش نیابد و کلنگ جدیدی روی کمر مردم نخورد چرا که واقعا جای کلنگ های قبلی این شرکت، همچنان روی کمر و سفره مردم بیش از اندازه فشار آورده است و دیگر جای سالمی برای زدن کلنگ جدید وجود ندارد.

مدیر مهندسی پروژه های عمرانی، معدنی و پدافند غیرعامل عنوان کرد: قطعا مسئولان در این دولت انقلابی با آگاهی از حقایق زیرپوستی این پروژه و اشراف به کلیه مباحث، به خاطر حفظ منافع ملی از طرح های جایگزین استفاده می کنند.

او افزود: همچنین اگر وزارت راه و شهرسازی نفت اضافی دارد (تهاتر نفت) ، باید بداند که کشور به شدت تشنه ناوگان حمل و نقل عمومی دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای است و به جای خاکبازی و خاکریزی و تونل بازی، به نیاز مردم که تامین ناوگان است باید توجه شود.

حدادی ادامه داد: ایران از منظر زیرساخت ریلی قوی است و  با دو خطه کردن برخی مسیرها و تامین ناوگان و ارتقاء مباحث نرم افزاری و مدیریتی، نیاز کشور در بخش ریل پاسخ داده می شود و نیازی به کلنگ زنی های جدید از سوی شرکت ساخت نیست. 

وی گفت: موضوع دو خطه کردن خطوط و تامین ناوگان در ماموریت شرکت راه آهن است ولی متاسفانه شرکت ساخت با کلنگ زنی های بی رویه و غیرکارشناسی عملیات خاکی بتنی ریلی ( غالبا بر اساس فشار برخی نمایندگان مجلس و برخی استانداران و برخی پیمانکاران)، باعث شده دیگر منابعی برای تامین نیاز مردم توسط شرکت راه آهن، سازمان بنادر و دریانوردی باقی نماند.

او افزود: لذا ضروری است با مهندسی ارزش، پروژه های کلنگ زنی شده ریلی شرکت ساخت (نمودار زیر)، توسط شرکت راه آهن که بهره بردار است و به نیازهای حال و آتی مردم اشراف دارد و توسط تیم مشاوره ای غیرذینفع در پروژه ها، غربالگری شود و پروژه های خیانتی متوقف و فقط پروژه های خدمتی ادامه یابند تا ان شاء الله در این دولت انقلابی حرکت جدیدی به نفع مردم رقم بخورد.

نمودار ریلی وعده های مسئولین3

حدادی تاکید کرد: بدون غربالگری، ادامه کلنگ زنی پروژه هایی که در دولت های قبل با فرضیات تخیلی تعریف شده است و یا اتمام پروژه های غیرکارشناسی که در دولت های قبل کلنگ زنی شده است منافعی برای مردم ندارد و صرفا فعل پیمانکاری و هدر دادن منابع کشور اتفاق خواهد افتاد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 19 11

    این اقای کارشناس ید طولایی در اینگونه مخالفتها دارند متاسفانه

    • اکبر 19 3

      حرف حرف درستی است.
      نمودار وعده های ریلی با آدم حرف میزنه.
      حرف حق تلخه.
      مسئولین انقلابی آگاه بشن تصمیم صحیح میگیرن.

    • رضا باصری 10 1

      اگر مخالفت ایشان بدون مستندات و بدون دلیل است، جای ناراحتی است ولی اگر مستند و مستدل است که هست عدم توجه به آن خیانت به کشور و مردم است.

    • سلام 3 0

      سلام پیشنهاد بدی نیست اول پروژه‌ای نیمه تمام بعد این یکی باید بوجه را ونوع قرارداد را درنظرگرفت

    • مهدی 2 1

      شما هم ید طولایی د مخالفت کردن با نظرات ایشان.

  • امین 16 9

    اینها همه بهانه هایی است برای سنگ اندازی در پروژه راه اهن رشت استارا.اقای کارشناس زمان ساخت اتوبان دوم 240کیلومتری اصفهان شیراز کجا بودی؟

    • احمد 7 4

      این همه دلیل منطقی برای توقف این پروژه و جلوگیری از خسارت به کشور بس نیست.
      احتمالا کلنگ دست شماست.
      فعلا ۴۰ کیلومتر راه آهن رشت کاسپین رو بعد از ۷ سال انواع وعده و وعید بسازید تا ببینیم وعده ۵ میلیون تن در سال بار که دادند محقق میشه؟
      این همه پروژه خیانتی در ریل بس نیست؟
      کشور با شدت تشنه ناوگان هست نه کلنگ زنی بتن آرماتوری

    • رضا باصری 2 1

      چه ربطی دارد؟ به فرض که ایشان باید در جای دیگری مخالفت میکرده و نکرده ، چون اینکار را جای دیگر نکرده الان هم نباید حرف حق را بزند تا شنیده شود؟

    • مهدی 2 0

      آقا شما میدانی و یا خبر دارید که ایشون با اون داستان هم مخالفت نکرده.
      یعنی تمام تحلیل های ایشان رو پیگیری میکنید.
      اگر اینطور هست که حتما داره حرف درست میزنه.
      به نظرم کسی که حرف درست نمیزنه اینقدر پیگیری نداره.
      در ضمن شما این مطلب رو بخون و اگر جایی خلاف واقع بیان شد نظر بده همه آگاه بشن.
      چرا میخواید طبیعت گیلان را به فنا بدید به قیمت یک راه آهن که هیچ ضرورتی برای کشور نداره

  • ناشناس 10 13

    کسی که خود را بنحوی متخصص بحث های پدافندی می داند یعنی این را متوجه نمی شود که کشور ما باید چندین کریدور شمال جنوب از چندین مسیر باز کند ؟
    به بحث های زیست محیطی این پروژه بارها و بارها پاسخ های تکمیل داده شده اصرار بعضی به طرح مکرر این مسئله سر چیه ؟ شبکه ریلی اروپا ، آمریکا ‌و کانادا را نگاه کنید تا دل کوه ها ، به عمق جنگل ها و طبیعت دست نخورده ، ریل بردند آنجا تونل بازی و خاک بازی خوبه اینجا در ایران اخی شده ؟
    در مورد مسئله کشاورزی اگر ریل ، یکسری از زمین های کشاورزی منطقه را هم بگیرد بهره وری سایر زمین ها را چند برابر می کند و به کشاورزان و باغداران و صنایع مرتبط این منطقه ، فرصت صادرات به شمال و جنوب را می دهد .
    جنگ اجتماعی هم جدیدترین ابداع مخالفین این طرح است ریل به هر منطقه ایی بره بیشترین و نخستین بهره اش برای بومیان همان منطقس چه بحث سفر مناسب قیمت با ایمنی بیشتر ، چه بحث حمل بار و کمک بزرگی که به صنایع ریز و درشت آن منطقه می کند و هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم مثلا در توریسم که در آن منطقه ایجاد می کند ولی شما همه تلاش تان را در جهت نگران کردن مردم بومی بکنید تهش ریل می رسه و همان مردم ،‌امثال شما را طرد خواهند کرد .
    شما همان منفعتی که نصیب بومیان این مناطق می شود را هم حساب کنید که سطح زیست و معیشت این ها را ارتقا می دهد و سرمایه اجتماعی عظیمی تولید می کند همین ها ارزش این ریل را نشان می دهد .
    ارزش دوم این ریل ، تعارف کردن منافع اقتصادی به حکومت باکوست تا در جهت صلح و بستن معادله برد _ برد دو کشور با هم کار کنند این مورد می تواند جلوی یک بحران جدید در منطقه را بگیرد باز ارزش همین یک قلم قابل حساب کردن نیست .
    این کریدور ریلی در عین توسعه صلح و ثبات در منطقه ، می تونه لبه نظامی هم داشته باشد در صورتیکه کشور مقابل روی تهدید امنیت ملی ما تاکید داشته باشد ما لشگر بزرگ زرهی در قزوین داریم که در غرب آسیا بی همتاست .
    در مورد تعلل روسیه و شروط آن ، اولا که چنین شرط هایی در صورت مطرح شدن ، پذیرفته نشده دوما بستن قراردادهای بین المللی و راه اندازی کریدور بزرگ جهانی مابین ۳ کشور که خرید خانه توسط من و شما نیست ! اگر جای روسیه ، آمریکا بود باز هم به این به اصطلاح تعلل ، اعتراض می کردین ؟ سر بدعهدی آمریکا در قصه برجام و نهایتا پاره کردن آن و چند دهه عقب انداختن ما و اثراتی که تا دهه بعد هم باید تحمل کنیم ، نظر شما چیه ؟
    از روزی که آمریکایی ها رسما بابت احداث این کریدور اظهار نگرانی کردند یکسری اشخاص حقیقی و یکسری رسانه شروع کردند به کوبیدن سریالی این کریدور ! همین هایی که همیشه تلاش کردند که روسیه را همزمان با مقامات کشورمان باهم بکوبند یک بار گفتند که دریای کاسپین به روس ها داده شده ! و ... و این اواخر که مدعی تله روس ها برای ایران در مسئله اوکراین شدند !
    قطعا برای مذاکرات باید بازه تعریف شود اما غربگرایی و روس زدگی را تعطیل کنید روسیه همسایه شمالی ماست و حداقل دنبال انداختن نظام منتخب مردم ما ، فتنه انداختن در کشور ما و تجزیه و غارت کشور ما نمی گردد و خیلی جاها داریم با هم کار می کنیم پیدا و پنهان و تاریخ قرن پیش هم ربطی به این روسیه و مسائل امروز ندارد عاشق چشم و آبروی روس ها هم نیستیم صرفا برد برد کار می کنیم .

    • محمد 6 5

      بدون تعصب گزارشات تحلیلی و تجارب رو بخونه دوباره نمیره تو فرضیات و توهمات.
      با همین توهمات بقیه پروژه های ریلی در کشور کلنگ خورده و رها شده.
      ۳۰ سال درگیر کردن مردم و نابودی زمین‌های کشاورزی شون با هیچ وعده تخیلی قابل جبران نیست.
      ساده لوحانه است اگر فکر کنیم این فرضیات پوشالی و تکراری و بدون پشتوانه برای کلنگ زنی منافع دیگری ندارد.

    • ناشناس 1 2

      اسم موادی که مصرف می‌کنی چیه

    • مهدی 1 2

      با درود و عرض ادب.
      شما فقط خواستی یکسری مطالب رو عنوان کنی.
      ممنون از این همه اطلاعات بدرد بخور در جهت نفی اطلاعات بدرد نخور کارشناس.
      ممنون از توضیحات فنی شما که ما رو متوجه نظرات بی خود این کارشناس کرد.
      حالا فقط لطف کنید و بگید خودتون این نظرتون رو قبول دارید یا خیر.
      خدا قوت.

  • ناشناس 15 4

    باتوجه به سابقه روس‌ها چه در قالب شوروی یا چه در رنگ ولعاب روسیه جدید هیچگاه قابل اعتماد نیستن وبه هیچ وجه نباید با تناب پوسیده ای که فقط برای طرف مقابلشان می‌بافند آویزان شد

  • بازنشسته درمانده 11 2

    نمی دانم چ زمانی مسئولان از خواب غفلت بیدار خواهند شد و خائن بودن رپس های کثیف ک در طول تاریخ بارها اثبات شده را بپذیرند و بفهمند ک روس‌ها در بزنگاه های حساس نه تنها هیچ حمایتی از ایران و منافع ایرانی نکرده اند بلکه با تبانی با دشمنان ایران یکی شده اند

  • ناشناس 5 6

    ببر اون صداتو محرز می‌باشد شما از این پروژه لفت و لیسی گیرد نیامد و مثل گربه چنگ و دندان می چنبانید

  • میر شجاع 2 3

    سلام روسها فقط دنبال راه بعنوان زاپاس هستند به جهت مواقع ضروری چون در جنگ جهانی دوم بیشتر نیروها و مایحتاجشان از این راه تامین شد ورنه این راه سود چندانی برای ایرانیان ندارد همان خط آهن تا انزلی کافیست چون بندر است و میتوان از آن استفاده نمود

  • خادم 4 0

    با سلام،بیش از ۱۵ سال است که مزارع ما را تسطیح کردند بخاطر همین راه ریلی بخش زیادی از مزارع ما را تکه تکه و بسیار نا منظم تسطیح کردند مثلا ۲۰۰۰ هزار متر یا یک کردو را بین چندین نفر تقسیم نمودند و به این خاطر برای ما در تمام مراحل کشاورزی مشکلات زیادی ایجاد شد از طرف دیگه چون مسیر راه آهن مشخص و یک مسیر بود باعث شد مزرعه های ما را ناجور تحویل بدهند مثلا من ۴۰۰۰ هزار متر کنار راه آهن مشخص شده دارم یک طرفش ۵۰ متر و طرف دیگرش حدود ۲۰ متر است به شکل ذوزنقه،من به مسئولان مربوط که این مشکلات را برای ما ایجاد کردند و حالا هم می گویند راه آهن نباشه،می گویم وقتی بی برنامه و بی عرضه هستید فکری به حال وجدان و عاقبت و آخرت خودتان بکنید.

  • ناشناس 2 4

    روسیه و ایران باید برای مهار ناتو متفق بشوند و مرزها رو به قبل از قرار داد ترکمنچای برگردونند
    روسیه از اوکراین فارغ بشه باکو و ایروان و تفلیس رو با کمک ایران خلع نظامی کنه
    باید مستقیم از چابهار به بندر ترکمن بشکل مورب کانال کشتیرانی زد و بعد هم به دریای سیاه مقتصد ترین کار اینه یک کریدور از یمن تا قفقاز ایجاد بشه

    • ناشناس 1 1

      بعدش میشه ایران شرقی ایران غربی
      کانال بزنند یعنی چی؟

    • ناشناس 3 10

      با سلام
      اولا این روسیه اون روسیه تزاری و روسیه کمونیستی نیست
      دیگه اون حال و هوا را نداره
      ثانیا ما هم اون ایران زمان قاجاریه ملعون نیستیم
      قاجارها یک قوم غیر ایرانی بودند که بعد از حمله مغول ها فرار کردند و در شمال غرب ایران ساکن شدند وقتی ایل وحشی به قدرت رسید نتیجه این شد که در پایان عمرش (قاجار)نصف ایران جدا شده بود
      در دنیای هر کس بخواهد محدود به مرزهای خودش باشد حتما عقب می ماند باید راه های ارتباطی توسعه پیداکند و راه آهن هم همینطور
      الان روس ها در زمینه های ماهواره ، هواپیما،مگاساینس و انرژی هسته ای و ......با ایران همکاری می کنند
      اونی که ۴۵ سال با نظام ایران در حال جنگ است اون آمریکایی ها و انگلیسی ها هستند بنابراین دشمنان ما در حال حاضر کشورهای آنگلوساکسون و اسرائیل است

    • ایران 5 4

      اسم قرصی که مصرف میکنی چیه🤣🤣🤣

    • شهریار 1 0

      توی دنیای عجیبی هستی 🚬😁

    • امیر میرزایی 1 0

      با سلام.
      من خواهش میکنم قبل از اینکه یک س ی توهمات ذهنی رو بیان کنید، فکر کنید.
      متفق با روسیه.
      بزرگوار روسیه با خودش هم متفق نبوده.
      توی جنگ جهانی هم مستقل بود و با کسی نبود ، اگر آلمان بهش حمله نمی‌کرد براش هیچی مهم نبود.
      در ۱۵۰ سال اخیر پدر مملکت رو درآورده.
      خدایی از پای بساط مستقیم کامنت گذاشتی یا قبلش نجات سرباز رایان دیدی.
      این سایت فنی و مهندسی هست نه جنگی تخیلی.
      با کیا شدیم ۸۰ میلیون نفر.

  • ناشناس 2 1

    افرین براین تیز هوشی الان مسیر ریلی موجود میتونه متصل بشه به مسیر ریلی جنوبی 80درصد هزینه ها وزمان اجرا کاهش پیدا میکنه

  • رامین صفایی 6 4

    این تین نیوز همیشه نعل وارونه
    میزنه و در کل گزارشها و اخبار این سایت خبری کمترین اعتباری ندارد و کارش فقط دشمنی و کینه توزی با اقدامات عمرانی کشور‌‌ و به ویژه در شمال است

  • بابک گیلانی 5 1

    با هرگونه احداث کانال ابی از وسط ایران وتفکیک خاک کشور به غربی وشرقی مخالفیم.وبا مجری وطراح این طرحها برخورد جدی میکنیم.

  • ابراهیم 4 3

    نگذارید مردم تالش جلوی کامیون‌ها را
    بگیرند چرا مخالف راه آهن رشت استار هستید

  • فرزادشمسی 0 4

    کاملآ موافقم

  • ناشناس 5 9

    صحبت های افراطی غربگرایانه و روس ستیزانه نه تنها در شان یک کارشناس نیست که اساسا ارزشی هم مطالعه ندارد یکسری اسم شان را گذاشتند کارشناس اما هر جا اسم چین و روسیه می آد به شدت مخالفت می کنند هر جا اسم آمریکا می آد دلشون ضعف می ره !!!!! این کارشناسی نیست این بیشتر هواداریه و جای تاسف داره اگر آمریکا همسایه شمالی ما می بود همین ها روزی چند مقاله می زدند که احداث این کریدور چقدر مهم است !!!!!!!!!!
    چی شد که بعد از اظهار نگرانی رسمی آمریکا بابت این پروژه , همتون فعال شدین و علیه این پروژه قلم می زنین ؟

    • ناشناس 3 1

      شما انگار روسوفیل هستید

  • علی اصغر حاجیلو 4 3

    کاملا خلاف می‌فرمایند چرا که امروزه قطار ها بگونه ای ساخته می‌شوند که می‌تواند روی ریل‌های مختلف حرکت کند ودر ثانی حدود دویست کیلومتر ریل چقدر هزینه دارد که ۸۰ سال هزینه ب ایش در نظر گرفتی اگر دویست کیلومتر مترو با قطارها و ایستگاه هایش بسازی اینقدر نمی‌شود مخالفی بهر جهت اشکالی ندارد از کاه کوه نساز

    • مهدی 1 0

      سلام. منظورتون از خلاف واقع چیه.
      بابا یعنی شما در این حد هم اطلاعات نداری. برو گوگل سرچ کن خوبه.
      از سر بی کاری نیاید نظر بدید.

  • رحیم 1 2

    بین ایران و روسیه راه آهن بود الان هست و غیر فعال هم باری و هم مسافری تهران تبریز جلفا به ارمنستان بعد هم روسیه مسئولان ما فریب روس‌ها را خوردند

  • اکبر 2 0

    کم هزینه ترین (از لحاظ تحکیم) و ارزانترین (از لحاظ خاک کشاورزی و نبود معارض) و پرمصالح ترین زمین پروژه، مسیر اتصال راه آهن جدید اردبیل به گمرک بیله سوار در شمال استان می باشد.

  • اسلام 3 0

    مگه مسئول عاقلی سرکار داریم که حرف شما رو گوش بده اینا نوکران سربه گوش پوتین وچین هستن.رحمت خدا بر محمدرضا شاه شاه شاهان.لعنت خدا ومردم برشما باد.

  • درویش خسته 2 0

    آقا ول کن یه مشت بی سواد دزد دارن مملکت می چرخانند مطمئنا پشت پرده زد و بند کردن یه مشت چاشنی مسلمانی بهش اضافه کردن فتوای دزدی شرعی هم پشت سرشون کارتمام ،آب دریا مرکب بشه تمام درختان روی کره زمین کاغذ باز بخوان از دزدی و جنایات بعد انقلاب بنویسند کم میاد

  • شهریار 2 0

    این مسیر تنها درصورتی برای ایران صرف دارد که تمام سرمایه‌گذاری آن توسط روسیه انجام شود

  • صادق قلیزاده 0 1

    به نظر من این پروژه باید تموم میشد تا الان هم دیر شده ما از دریا و ارمنستان و شمال شرق مسیر به روسیه داریم باید سعی کنیم آذربایجان و هم به طرف خودمون بکشیم تا منافعمون حفظ بشه

  • سلدوز 2 1

    معامله های روسیه با ایران همیشه90درصدبه صود خودش بوده 10در صد به صود دولت و200درصد به ضرر ملت ایران.

  • ناشناس 3 0

    ساخت راه آهن رشت آستارا هیچ منافعی برای کشور ندارد دلسوزان وکارشناسان ومیهن پرستان منافع بلند مدت کشور را درنظربگیرن الان چندین سال بودجه صرف شده متوجه میشوند که برای آینده کشورسودی نخواهد داشت-تصمیم درستی است به جای راه آهن به راه های رشت آستارا برسین

  • میثم 2 2

    کشور جنگ زده عراق در حال اجرای ابرپروژه اتصال بندر فاو به اروپا هست و مسئولان و تحلیلگران ما دچار تزلزل فکری و دارای مغز گنجشک و قلب موش و هر تصمیمی که میگیرن با ترس و لرز و رعایت حال روسیه جنایتکار مد نظرشان هست

    • مجید 2 0

      جسارتا الان نظر به تایید دادید و یا عدم تأیید.

  • فرشاد روحانی رانکوهی 0 1

    پروژه را حرفه ای سریع با سرمایه‌گذاری ۸۰٪ روسیه بصورت پیش پرداخت که تنظیم شود فقط هزینه خود پروژه شود و فسادی وجود نداشته باشد تمام کنید .
    ایجاد وصل کاریدورهای دیگر ...دریایی ، جاده ای ...ملحق کردن کل منطقه آذربایجان باکو و ارمنستان و داغستان به ایران سر جای خود هم باقی است.

  • حامد 1 0

    یه اصل ساده در شروع هر پروژه عمرانی داشتنF.S. یا طرح توجیهی است بدون تردید هر پروژه ای بدون این مقدمه شروع شود محکوم به شکست است لذا باید دید این پروژه چنین مقدمه ای را را رعایت کرده یا خیر ؟ اگر طرح توجیهی وجود دارد در اختیار کارشناسان این حوزه قرار گیرد و باجمعبندی آنان و تایید مرکز پژوهشهای مجلس به تایید برسد و سپس وارد فاز اجرایی شود

  • مجید 1 1

    با سلام اره خدمت دوستان پایتخت نشین که مترو میسازن از اینور تهران به اونور تهران با هزینهای کلان در حالی که در تهران پرژهای شهرداری چه بسا بیشتر از همین راهن بی المللی ،،اروپا با این همه سر سبزی و زمینها باارزش و حتا کوچک بودن زمینهاشون راه اهنش چندین برابر اینجاست وقتی تمام فکرها برای پایتخت نشیناست این میشه خروجی کشورمون ،،گیلان با این همه پتانسیل زمینی گمرک کشاورزی کوه جنگل منابع اب چرا باید حال روزش این باشه تمام زیر ساختش نابود شده نا جاده درست درمون ووووو خوش باشید با این نگاه پایتخت نشینیتون

  • ناشناس 1 1

    با سلام به همه صاحب نظران
    بنده قبلا هم نوشته بودم که این طرح از طرف مخالفان توسعه استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی و غربي ارائه گردید تا آزادراه بزرگ تهران زنجان تبریز جلفا و بازرگان بموقع و بدرستی به ثمر نرسد.
    هزینه گزافی برای خط ریلی رشت آستارا صرف شد که یک درصد هم بهره ندارد درحالیکه با نصف هزینه آن آزادراه‌ها ی یاد شده تکمیل و همه کشور ایران از آن بهره مند می شدند.
    آذر ستیزان هم بر خود وهم بر کل ایران آسیب رسان هستند

  • ناصر 2 0

    پروژه های نیمه تمام داخل کشور را باید متوقف کرد و پروژه های فرا ملی که اولویت دارند را به اتمام رساند. اگر کریدور شمال جنوب همانطوری که دولت قبل مسکوت گذاشت را ادامه نداده و تکمیل ننماییم، کشورهای دیگر پروژه ها جایگزین را اجرا خواهند کرد همانند کریدور چین به بندر گوادر پاکستان یا کریدور ترکیه - به بندر فاو کبیر عراق که تا چند سال دیگر عملیاتی میشود و همچنین تونل های زیردریایی بندر فاو کبیر عراق به کشورهای عربی.
    مشکل عدیده کشور، مشاورین با ایده و اظهار نظرهای مشکوک شان میباشد همانند پروژه های آب شیرین کن، آقایان بااستدلال های غلط و مشکوک شیرین کردن آب دریا باعث شوری آب دریا و آسیب به محیط زیست میشود، لذا بیش از چند دهه باعث تعویق پروژه ها شدن - چطور شیرین کردن آب دریا توسط کشورهای عربستان، کویت، قطر و امارات باعث شور شدن آب دریا و ضرر به محیط زیست نمیشود ؟!
    گاهی اوقات باید به اینگونه اظهار نظرات مشکوک شد

  • ناشناس 1 0

    باعث تاسف و شرم آور است که پروژه ها بدون کارشناسی واقعی مطرح میشود و پروژه های کلان باعث متحول شده کشور میشود خصوصا ریل راه اهن که بزرگترین زیر ساخت محسوب می‌شود

  • علی 2 0

    ۲۰ سال دیگه که این پروژه حداکثر ۱۵ درصد پیشرفت دارد
    وقت محاکمه مسئولین فعلی است که به تحلیل های تخصصی این کارشناس متعهد و متخصص توجهی نکرده اند و استان گیلان را نابود شده تحویل می‌دهند.
    با این تحلیل ها اتمام حجت بر دولت تمام شده که باید از این وعده وعیدها دیت برداره و اگر منابعی هست به فکر تامین ناوگان باشه نه کلنگ زنی بتن آرماتوری

  • سربلند 3 0

    تشکر از رسانه تخصصی و آزاد تین نیوز که هم نظر موافقان و وعده های پوشالی مسئولین رو منعکس میکنه و هم نقد کارشناسان و مدیران را.
    حالم از سایر خبرگزاری ها که حتی جرات منعکس کردن نظر منتقدین را ندارند به هم میخوره.
    سایر خبرگزاری ها هم بالاخره به عمق فاجعه راه آهن رشت آستارا واقف خواهند شد. ان شاء الله

  • ناشناس 2 0

    متاسفانه برخی پیمانکاران با عنایت به روابط ناسالم و فساد ، تنها به اضافه شدن آمار پروژه های دریافتی از دولت فکر میکنند و به اهمال و خسارت به بیت المال در اوضاع اسفناک ملت ایران هیچ توجهی ندارند و گویا برخی مسئولین به ظاهر انقلابی، هیچ درکی از اوضاع و هیچ دانشی نسبت به شرایط و نیاز به پروژه بر حسب نظرات کارشناسی ندارند و به مانند سایر پروژه های کلنگ زنی شده قبلی ، صرفا با درصد پیشرفت بسیار کمی پروژه را نیمه کار رها کرده و فقط هزینه های اضافه به دولت و بیت المال وارد میکنند و به مردم خیانت و آنها را تحت فشار قرار داده که موجب میشود مردم نسبت به نظام بدبین شوند و باید در این دولت انقلابی این روش تکرار نشود.

  • aliasghartaheri 2 0

    سلام..دقیقا حرف دل مردم رو زده.وسخن بسیار کارشناسی شده هستش..چرا باید مسیری رو ایجاد کنیم که بعدا گرفتار باکو الهام بشیم.پس همون راه های ارتباطی که فعلا وحود دارد کافی هست وفقط باید به آنها رسیدگی شود ونقصان هاش یرطرف شود..

  • حامد 1 0

    تاریخ تکرار می شود اگر متهم به توهمات دایی جان ناپلئون نشوم. می گویم جاسوسان انگلیس و روسیه دوباره دست به کار شدند. تلف کردن منابع کشور برای ساخت راه آهن رشت به آستارا و همچنین راه آهن یونسی به زاهدان و چابهار وراه آهن غرب ایران به کمک کارشناسانشان .چرا منافع ملی را درنظر نمی گیرد . ساخت راه آهن شلمچه به بصره اگر بگذارند و راه آهن شیراز به بوشهر توجیه اقتصادی برای ایران امروز دارد.