| کد خبر: 269809 |

آماده‌باش امدادگران در ۵ استان پربارش

امدادگران جمعیت هلال احمر در ۵ استان پربارش ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در آماده باش برای خدمت رسانی به متاثران احتمالی هستند.

تین نیوز

امدادگران جمعیت هلال احمر در ۵ استان پربارش ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در آماده باش برای خدمت رسانی به متاثران احتمالی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، براساس اعلام گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ متن دومین اطلاعیه ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

۱. طی ۶ روز از آغاز طرح نوروزی هلال احمر، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز اول فروردین، ۸۳۸ مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که ۴۰۷ مورد آن مربوط به تصادفات جاده ای بوده است.

با توجه به اینکه در حوادث جاده ای در ۸۵ عملیات فنی، مسافران محبوس در خودروهای تصادفی با تلاش امدادگران رهاسازی شدند، این میزان رهاسازی، نشانه و شاخص شدت حوادث ترافیکی در محورهای برون شهری است و به نوعی آمار و اطلاعات منتشر شده نشان از رشد ۴.۵ درصدی مصدومان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد که یکی از دلایل آن، بارندگی های اخیر و لغزندگی جاده ها و عدم آشنایی مسافران با نحوه صحیح رانندگی در چنین شرایطی در محورهای برون شهری است.

۲. با تلاش امدادگران از ۶ روز گذشته تا امروز به ۳۳۷۸ نفر امدادرسانی و ۲۴۳ نفر در راه مانده، اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۲۴ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال ۱۶۴ نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است.

۳. با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳، تا امروز، ۲۷۱ هزار و ۶۲ نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال احمر شامل خدمات پست های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم های سحاب و آموزش های امدادی این جمعیت بهره مند شده اند.

۴. در این مدت با اجرای طرح های درمانی و دارویی، ۲۹ هزار و ۹۶۳ نفر به داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور مراجعه کرده اند. همچنین ۲۵ هزار و ۶۸۴ نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حجاج، بهره مند شده اند.

۵. در مجموع در ۶ روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال احمر، با مشارکت و تلاش ۷۶ هزار و ۶۴۴ نفر / روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت ۴۲۵۸ پایگاه و مرکز، به ۴۱۱ هزار و ۲۸۱ نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

۶. امدادگران جمعیت هلال احمر همچنان در ۵ استان پربارش ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در آماده باش برای خدمت رسانی به متاثران احتمالی هستند.


در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال احمر در کوتاه ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.