| کد خبر: 269878 |

مشهد رکوردار آلودگی در کشور / پاک ترین هوا سهم تبریز و سنندج شد

امروز مشهد رکوردار آلودگی در کشور است و هوای ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد.

تین نیوز

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می کند، بنابراین آمار و میزان آلودگی ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شهرها در آلودگی چه سطحی از آلودگی قرار دارند، لازم است بدانیم امروز مشهد رکوردار آلودگی در کشور است و هوای ۲۱ شهر سالم و پاک ثبت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه سوم فروردین_ بیندازیم، می توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به خوبی حس کنیم، از این رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ کدام از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان شهر مشهد با شاخص ۱۶۲ در وضعیت ناسالم (قرمز) ثبت شد، اما روز گذشته دوم فروردین ۱۴۰۳؛ شهر بوشهر در موقعیت ناسالم برای عموم (قرمز) قرار داشت.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلان شهرهای اصفهان با شاخص ۱۱۰ و اهواز با شاخص ۱۰۸، در موقعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد، در حالی که روز گذشته در هیچیک از ایستگاه شهرهای کشور وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت نشد.

در همین راستا، کیفیت هوا امروز در کلان شهرهای کرج با شاخص ۶۸، تهران با شاخص ۶۰، بیرجند با شاخص ۴۱، سمنان با شاخص ۵۳، زاهدان با شاخص ۶۳، قم با شاخص ۵۴، کرمانشاه با شاخص ۶۰، اراک با شاخص ۱۰۰، بندرعباس با شاخص ۶۴، همدان با شاخص ۶۵ و یزد با شاخص ۵۸، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد، اما روز گذشته دوم فروردین، شهرهای اصفهان، بیرجند، اهواز، سمنان، شیراز، کرمان، اراک و بندرعباس در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا امروز در کلان شهرهای تبریز با شاخص ۱۶، بوشهر با شاخص ۴۷، شهرکرد با شاخص ۵۰، بجنورد با شاخص ۴۳، زنجان با شاخص ۲۹، شیراز با شاخص ۴۴، سنندج با شاخص ۱۶، کرمان با شاخص ۴۴، یاسوج با شاخص ۴۰ و رشت با شاخص ۳۳، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته شهرهای تبریز، کرج، تهران، شهرکرد، مشهد، زنجان، زاهدان، قم، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، رشت، همدان و یزد، در وضعیت پاک (سبز) بودند.

به این ترتیب، شرایط امروز کیفی هوای در کلان شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، قزوین، گرگان، خرم آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، بجنورد، قزوین، گرگان، خرم آباد و ساری، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ کدام از کلان شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، دو کلان شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۱ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ کلان شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده اند، به طوری که روز گذشته هشت کلان شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۴ شهر پاک (سبز) و هشت کلان شهر بدون داده درج شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.