| کد خبر: 269197 |

◄ ثبت نام خودرو سواری چینی با 500 میلیون ناقابل و بلاتکلیفی خریداران!

افرادی که 500 میلیون تومان بابت ثبت نام خودرو سواری چینی در حساب های وکالتی بلوکه کرده اند هر روز شاهد عقب نشینی ریال در برابر دلار هستند و نمی دانند بالاخره خودرو تحویل آنها می شود یا باید پولی را که نقد کرده اند، همچنان نقد نگه دارند و شاهد کم شدن ارزش آن باشند!

تین نیوز

افرادی که 500 میلیون تومان بابت ثبت نام خودرو سواری چینی در حساب های وکالتی بلوکه کرده اند هر روز شاهد عقب نشینی ریال در برابر دلار هستند و نمی دانند بالاخره خودرو تحویل آنها می شود یا باید پولی را که به سختی نقد کرده اند، همچنان نقد نگه دارند و شاهد کم شدن ارزش آن باشند!

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بخش عمده خودروهای وارداتی عمدتا چینی که ثبت نام آنها از طریق فراخوان انجام شده و متقاضیان 500 میلیون پیش پرداخت بابت آنها بلوکه کرده اند، بلاتکلیف مانده و روشن نیست چه زمانی تحویل آنها انجام می شود.

این درست است که بعد از قبول ثبت سفارش، پولی که متقاضیان بلوکه کرده بودند آزاد شده است اما به هر حال آنها منتظر اعلام زمان واریز نهایی برای تحویل خودرو هستند و نمی توانند با پول خود چیزی خریداری کنند.

واردات خودرو از اوایل سالجاری و با هدف پاسخگویی به بخشی از تقاضای انباشته در بازار و به تعادل رساندن قیمت ها در دستور کار دولت قرار گرفت اما آنچه در عمل اتفاق افتاد آن قدر با تاخیر و تعلل همراه بوده است که نه کمکی به آرامش بازار کرده و نه رضایت متقاضیان را به دنبال داشته است.

ثبت نام کنندگان این خودروها هر روز طی تماس های مکرر با این رسانه از بلاتکلیفی خود شکایت می کنند و اظهار می کنند هیچ کس به دغدغه و سوال آنها پاسخی نمی دهد.

سوال اصلی آنها این است که با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر دلار از یک سو و ضرورت نقد نگه داشتن مبالغی حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان در حساب های خود تا زمان اعلام زمان واریز نهایی، تا چه زمانی باید این مبلغ را در شرایط تورمی کنونی، نقد نگه دارند؟!

ضمنا اگر به هر دلیل خودرویی به آنها تحویل نشود ، زیان وارد شده به آنها به دلیل نقد نگه داشتن این مبلغ قابل توجه و کاهش ارزش ریال چگونه جبران می شود؟

شایان ذکر است ضیغمی رییس سازمان توسعه تجارت اوایل بهمن ماه اعلام کرده بود ظرف چند روز امکان ثبت نام و انتخاب خودروهای چینی مازاد در سامانه یکپارچه برای متقاضیان جدید فراهم خواهد شد.

به نظر می رسد دولت در ثبت نام و اخذ پول متقاضیان با سرعت عمل بالا انجام وظیفه کرده اما وقتی کار به اعلام واریز وجه تکمیلی و تعیین زمان تحویل خودرو رسیده ، بدون توجه به نگرانی متقاضیان، تعلل و تاخیر را در دستور کار قرار داده است!

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Nasrin 7 0

    متاسفانه تو این قضیه به علت عدم شفافیت همه کسانی که ثبت نام انجام داده بودن و به این سامانه برای گرفتن خودرو اطمینان کردن دچار زیان شدن .اصلا مشخص نشد بر چه معیار و میزانی به یک عده خودرو تخصیص داده شد.اصلا در ثبت نام صحبتی از قرعه کشی نشده بود و طبق روال کار سامانه یکپارچه باید به هم افراد خودرو با تعیین الویت اختصاص داده میشد ،که به لطف مدیریت نارکارآمد متاسفانه باز هم مردم عزیز ایران خسارت دیدن.

  • وحید 3 0

    بنده هم ثبت نام کردم اواسط بهمن ماه سال جاری برای خودروهای وارداتی مازاد !همه شرایط رو دارم و پول هم مسدود کردم توو حساب وکالتی! هنوز در تاریخ ۱۶ اسفند تکلیفم مشخص نکردن و در بخش «وضعیت» در سایت زده «سفارش اولیه با موفقیت انجام شد»!!! هیچکس هم پاسخگو‌ نیست!وزارت صنعت و‌سازمان توسعه تجارت و‌…همه جا تماس گرفتم و پیگیری کردم هیچ پاسخ روشنی ندادن!!بلاتکلیف با افزایش روزانه قیمت طلا و‌دلار و خودرو!!

  • جلال 2 0

    با سلام متاسفانه به فروش ماشین قبلی بسرعت 500 میلیون جور کردم و چون گفتند مازاد هست بهمه میرسه و چندین مرتبه هم ثبت نام رو تمدید کردند و الان در بلا تکلیفی هستیم احراز شدیم و 500میلیون تومان هم نقد کردیم و پولمون هر روز بی ارزش تر میشود و دیگر ماشین اولمون رو نمیتونیم بخریم لطفا هرکسی مسئول هست پیگیری کند که در صورتیکه به تعداد ماشین نداشتند چرا ثبت نام رو تمدید کردند بحد نصاب که رسید سایت رو میبستند لطفت بدادمان برسید عزیزی از مشهد

  • ناشناس 1 0

    خداااااااالعنتون کنه چرا تکلیف مارو روشن نمیکنید یا بگید میشه با بگید نمیشه ماهم دم عیدی تکلیفمون روشن بشه

  • سعید 2 0

    خیلیا همون روزای اولیه ثبت نام کردن ولی هنوز بلاتکلیفن! واقعا چرا؟یکپارچه و قرعه کشی معنی نداره مسئولین رسیدگی کنن

  • علی 2 0

    واقعا یک اطلاع رسانی ساده در همون سامانه این قدر سخت ه که مردم بلاتکلیف موندن دریغ از یک خبر که بالاخره چنتا چانگان وارد شده چنتا تخصیص شده بقیه چکار کنند

  • مهدی مدنی 0 0

    امروز ۱۸ اسفند دلار ۶۱ هزار تومن
    و ریال هروز بی ارزش تر میشه
    من طلای همسرم رو فروختم و ماشینم رو
    الان نه میتونم طلاهای خانومم رو بخرم و نه ماشین قبلی خودم رو
    اولش می‌گفتیم معلوم نیست و شانسی میخواهید به مردم ماشین بدید ما پول نمیریختیم
    الان زیان من رو کی میده؟؟
    تکلیف رو معلوم کنید خواهشن