| کد خبر: 269459 |

مجوز TCO «هما» تمدید شد

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درپی موفقیت در ارزیابی و نظارت های آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA)، موفق شد دوباره مجوز TCO خود را برای پرواز به اتحادیه اروپا تمدید کند.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درپی موفقیت در ارزیابی و نظارت های آژانس ایمنی هوایی اروپا (EASA)، موفق شد دوباره مجوز TCO خود را برای پرواز به اتحادیه اروپا تمدید کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرد: در سال های اخیر بازرسی های کمیته بازرسی وایمنی هوایی اتحادیه اروپا( SAFA ) به طور مستمر بازرسی های بیش از حد نرمال و توام با سخت گیری را برای اطمینان از ایمنی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در مسیر اروپا انجام می دهد.

با توجه به گزارش های دریافتی از این بازرسی ها، تیمی متشکل بخش های عملیات پرواز، مهندسی و تعمیرات و ایمنی و تضمین کیفیت با برنامه ریزی، هماهنگی و حضور در جلسه ممیزی برگزار شده با نمایندگان این کمیته توانستند با پاسخگویی مناسب به موضوعات مطرح شده، ممیزی را با موفقیت طی نموده و توانستند مجددا گواهی نامه ورود به اتحادیه اروپا را دریافت کنند.

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA ) برای تمام شرکت های هواپیمایی که به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز دارند، از سال ۲۰۱۶ (آذر ماه ۹۵) داشتن مجوز Third Countries Operators و یا به اختصار TCO را برای شرکت هواپیمایی غیر اروپایی که به آسمان اتحادیه اروپا پرواز دارند؛ الزامی کرد و از آن تاریخ به بعد شرکت های هواپیمایی برای ادامه پرواز به این منطقه، می بایست هر دو سال یک بار برای گرفتن این مجوز در بخش های قوانین ومقررات، عملیات هواپیماها، قابلیت پروازی هواپیماها، حمل ونقل کالاهای خطرناک و مدیریت ایمنی مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند.

شایان ذکر است؛ ناوگان مورد استفاده در مسیرهای اروپایی هواپیمائی جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا؛ به صورت مستمر تحت این نظارت و بازرسی قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.