| کد خبر: 269538 |

فرودگاه‌ های اروپا به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌ دهند

سخنگوی ایران ایر گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوخت گیری در فرودگاه های اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد

تین نیوز

سخنگوی ایران ایر گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوخت گیری در فرودگاه های اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، حسام قربانعلی در نشست خبری امروز با بیان اینکه برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی انجام شده است، اظهار داشت: در سال جدید توسعه ناوگان در دستور کار ایران ایر است و اخبار خوبی به زودی از توسعه ناوگان منتشر می شود. 

وی با اشاره به ظرفیت شرکت ایران ایر درباره ظرفیت این ناوگان برای ایام نوروز گفت: ۶٠ هزار صندلی برای ظرفیت نوروزی فعال است و از آنجاییکه ایام نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده برای سحری و افطار بسته غذایی لحاظ شده است، البته از مسافرانی که عذر شرعی داشته باشند پذیرایی هم می شود. 

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره ظرفیت این شرکت برای پروازهای عتبات در شب های قدر اظهار داشت: در لیالی قدر پروازهای عتبات به عراق با هواپیماهای پهن پیکر افزایش پیدا می کند. 

قربانعلی  درباره نرخ بلیت و فروش چارتری در ایام نوروز گفت: به هیچ وجه ایران ایر بلیت هواپیما را بالاتر از نرخ مصوب به فروش ندارد و در ایام نوروز هم افزایش قیمت نداریم و پرواز چارتری هم در ایام نوروز از ایران ایر به فروش نمی رود. 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره میزان فروش بلیت نوروز ادامه داد: بلیت های هفته اول نوروز فروش رفته اما پروازهای فوق العاده هم برقرار می شود. 

سخنگوی ایران ایر افزود: در حال حاضر ١۶ فروند هواپیما در شرکت ایران ایر فعال شد و در یک سال ۴-۵ فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه شده است. 

قربانعلی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر محدودیت ها در نشست و برخاست در فرودگاه های کشورهای اروپایی گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوخت گیری در فرودگاه های اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد و هواپیماهای ایرباس پهن پیکر قابلیت حمل سوخت برای ١۶ ساعت پرواز را دارند از این روز با مشکل تحریم سوخت در فرودگاه های اروپایی مواجه نمی شویم و طولانی ترین پرواز هم ١٢ ساعت برای مسیر لندن است و برای سوخت این مسیر مشکلی نداریم و اینکه حمل سوخت برای این مسیرها آسیبی به هواپیما وارد می کند اظهارات غیرکارشناسی و عوامانه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.