| کد خبر: 257121 |

◄ عذر راه آهن در سانحه تصادف قطار با بیل مکانیکی پذیرفتنی است؟

دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی با ارائه توضیحاتی درباره انتقادات خود به راه آهن در موضوع سانحه برخورد قطار با بیل مکانیکی، عذر راه آهن درباره این سانحه را غیرقابل پذیرش دانست.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی با ارائه توضیحاتی درباره انتقادات خود به راه آهن در موضوع سانحه برخورد قطار با بیل مکانیکی، عذر راه آهن درباره این سانحه را غیرقابل پذیرش دانست.

خبر جنجالی روز را بخوانید؛

◄ فیلم|جاده چالوس به این زودی ها باز نمی شود!

◄ پاک کردن صورت مساله گرانی بلیت هواپیما با تعلیق علی بابا

 

به گزارش تین نیوز، 18 خردادماه سال قبل – 1401 – قطار مشهد به مقصد یزد با حدود ۴۲۰ مسافر در منطقه طبس با یک دستگاه بیل مکانیکی برخورد کرد. در این سانحه 14 نفر از مسافران جان خود را از دست دادند و بیش از 80 نفر مصدوم شدند. کمیسیون عالی سوانح بعد از بررسی های فراوان علل این سانحه را به شرح زیر اعلام کرد:

- عدم رعایت سرعت مجاز توسط راهبران قطار مسافری

- انسداد غیر مجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی

- واگذاری مسئولیت راهبری قطار به کمک لکوموتیوران بر خلاف مقررات عمومی سیر و حرکت توسط لکوموتیوران

- اعلام اتمام عملیات تعویض تراورس و برچیدن ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات از روی خط آهن توسط سرپرست عملیات و مسئول ایستگاه موقت

- عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای هشداردهنده ( تابلوهای تقلیل سرعت )

عدم یاد آوری تقلیل سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول ایستگاه عباس آباد

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

انتقادات دبیر انجمن شرکت های ریلی و پاسخ یکی از مدیران راه آهن

دکتر سبحان نظری دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی 12 اردیبهشت ماه امسال در نشست بررسی چالش های رگولاتوری بخش ریلی که در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ایران برگزار شد سخنانی ایراد کرد و در بخشی از این سخنان با اشاره به این سانحه انتقاداتی را متوجه شرکت راه آهن دانست.

خبر مهم روز را بخوانید؛

گزارش تصویری| خسارت سیل در جاده چالوس

تجمع رانندگان کامیون در اعتراض به مشکل ترخیص نشدن کامیون های وارداتی

مشتریان مشهور خودروی جوان پسند 2.5 میلیاردی را بشناسید

با انتشار فیلم سخنان دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی در نشست مذکور، وی توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد. نظری بیان کرد: پس از سخنانی که طبق فیلم منتشر شده از نشست هم‌اندیشی درباره‌ی تنظیم‌گری ریلی ایراد کردم، یکی از مدیران محترم راه‌آهن مرا به نشستی دعوت و درباره‌ اجزای مختلف این سخنان گلایه کرد.

به‌ طور خاص آن چه از میان گلایه‌ های ایشان برای من بیشتر مهم بود و حق است درباره‌ آن بیشتر تحقیق و بررسی و صحت ‌سنجی شود، بخشی بود که گفته بودم «راننده‌ی بیل مکانیکی به دستور راه ‌آهن به کنار خط رفته است.

ایشان گفتند که این جمله نادرست است و راننده پس از اتمام عملیات تعمیرات خط و خروج همه‌ کارکنان عملیاتی و نیز در نبود کارکنان نظارتی راه‌آهن، خودسرانه بیل مکانیکی را به کنار خط آهن هدایت کرده است و این خطا در بروز سانحه دخیل بوده است.

سبحان نظری با تصریح بر این نکته که این توضیح را برای حفظ امانت در سخن نقل می‌کنم تا دین کمتری به گردن داشته باشم، افزود: اگر کارشناسان و متخصصان محترم حمل و نقل در نقد یا تأیید هر کدام از این دو ادعای متعارض، نکته‌ای دارند، از آنها خواهشمندم نکات و دلایل خود را برای اینجانب ارسال کنند.

وی یادآور شد: البته از نظر خودم، ذکر این نکته هم مهم است که حتی در صورت صحت اظهارات ایشان، باز هم از منظر ایمنی ریلی و با توجه به اعتماد مردم به سفر با قطار، این عذر از سوی راه‌آهن پذیرفتنی نیست. چرا که تکرار غیبت کارکنان نظارتی راه‌آهن در چنین زمان‌هایی، می‌تواند به تکرار حوادث بینجامد.

نظری خاطرنشان کرد: در واقع چه راننده‌ی بیل مکانیکی خودسرانه و در غیاب کارکنان نظارتی به پای خط رفته باشد و چه در حضور ایشان، نتیجه یکی است و راه‌آهن قاعدتاً در این زمینه خطاکار است.

دبیر انجمن صنفی شرکت های ریلی در پایان بار دیگر از کارشناسان حمل و نقل و متخصصان سوانح حوزه حمل و نقل درخواست کرد نقطه نظرات خود را درباره انتقادات بیان شده از سوی وی و پاسخ راه آهن به این انتقادات، در جهت شفاف سازی هر چه بیشتر این موضوع و جلوگیری از تکرار سوانح اینچنینی، مطرح کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 35 3

    تعداد کشتگان 14 نفر بود چرا نوشتید 21 نفر!!!؟؟؟ لطفا به نحو مناسب تصحیح و عذرخواهی کنید نه اینکه صرفا تصحیح نمایید

  • ناشناس 6 27

    ای کاش نظرخواهی هم ازمامورین عملیاتی می کردید تا مشکلات اساسی لکوموتیورانان و سایر مشاغل عملیاتی مطرح شود فقط موقع سانحه کوتاهترین دیوار لوکوموتیوران است که تقصیرات متعددی رابه خاطر ندانم کاری افراد دیگر به گردن او می اندازند

    • امیرعلی 23 1

      دوست عزیز! وقتیی لکوموتیوران مهمترین مقصر این ماجرا بوده باید تقصیر را گردن فرد دیگری بیاندازند؟؟ چه مشکل یا بهانه ای باید باعث بشه تا لکوموتیوران راندن قطار را به کمک واگذار کند و خودش مشغول فعالیت دیگری بشود؟

  • Arash 17 19

    ببخشید که با وجود اینهمه کشته و زخمی ایشون ناراحت شدن همه جا وزیر راه استعفا میده اینجا مدیر راه آهن ناراحت شدن آدرس بدید بریم از دلشون دربیاریم

    • ناشناس 20 5

      اینجا جای متلک پرانی نیست. اگر حرف مستدل و منطقی دارید بزنید

    • اسکندرمومنی 10 5

      دادا بهتره از پورسید اقایی هم عذر خواهی کنی چون اون 80نفر رو تو سمنون به کشتن داد الان هم تو پنت هاوس ش تو بویزون به ریش ملت می‌خنده و با برادرش تو انجمن مهدویت برای ظهور دعا می کنه

    • امیرعلی 13 1

      سلام جناب مومنی! تکلیف آقای پورسیدآقایی که روشنه. اما شما هم اطلاعات غلط نده! کشته های سانحه هفتخوان 47 نفر بود نه 80 نفر!

    • ناشناس 6 7

      جناب امیر علی آمار واقعی با آمار شما یعنی 40نفر مغایرت داره لابد مثل پورسید اقایی و آخوندی مأمور های کشته شده رو حساب نکردی ضمنا اون ایستگاه امروان رورو چی می گی اون بنده خدا ها الکی مردند

  • سعید روشنایی 15 8

    وقتی طرف با معدل ده نیم از دانشگاه آزاد شنگول آباد تهران جنوب میشه مدیر کل بعد معاون راه آهن و قائم مقام سازمان هم با معدل یازده همه کاره میشه این نشون میده مدیر عامل اسبق راه آهن در سال 95فقژ بدنبال مهره چینی برای منافع خودش بوده متاسفانه نیروهای نظارتی و امنیتی دقت نظر نداشتند حتی سانحه فجیع سمنان توسط همین افراد رقم خورد منتها با نفوذ باند اختاپوس هنوز روی کارت و در همه جا نفر دارند مثل انجمن مالکین قطارها و بلیط فروشی مالکین که وضعیت ش واویلاس

  • ح 1 2

    سلام تا اتفاقات بد تکرار نشد قطارها خوبه در محدوده شهرها مزارع کشاورزی جایی که احتمال تصادف هست بزیر زمین یا بالا برن وایستکاهاا راه‌اندازی نوسازی به اول یا آخر شهرها برده شن