| کد خبر: 257231 |

◄ خط آهن بستان آباد به تبریز و 5 ساعتی که زودتر نمی رسیم!

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها خط آهن بستان آباد تبریز که اخیرا با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد زمان سفر از تهران به تبریز را 4 تا 5 ساعت کم می کند اما آیا این گزارش ها صحیح و دقیق است؟

تین نیوز

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها خط آهن بستان آباد تبریز که اخیرا با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد زمان سفر از تهران به تبریز را 4 تا 5 ساعت کم می کند اما آیا این گزارش ها صحیح و دقیق است؟

به گزارش تین نیوز، افتتاح خط آهن تبریز تا بستان آباد پس از 22 سال بی تردید اقدام مثبت و سازنده ای از سوی دولت سیزدهم است که مسیر ریلی تهران تا تبریز را از نظر مسافت و زمان کاهش می دهد.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

با این حال برخی نکات و ناگفته ها درباره خط آهن مذکور وجود دارد که بد نیست مسئولان راه آهن و رسانه هایی که با تیترهای دور از واقعیت این اتفاق را پوشش داده اند به این نکات نیز توجه کنند.

نکته مهم این که راه آهن بستان آباد تبریز در واقع بخشی از طرح  احداث و دو خطه کردن راه آهن میانه - تبریز بوده که از سال ۱۳۷۹ عملیات ساخت آن آغاز شده است. این مسیر از ایستگاه میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران تبریز شروع‌ شده و ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه - بستان آباد در سال ۱۳۹۸ به بهره ‌برداری رسیده است.

خبر جنجالی روز را بخوانید؛

ژاپنی ها نمی توانند هواپیمای مسافربری بسازند و ایرانی ها می سازند!

◄ پاک کردن صورت مساله گرانی بلیت هواپیما با تعلیق علی بابا

مسیر ریلی که اخیرا افتتاح شد به طول ۴۴ کیلومتر از بستان‌آباد به خاوران بوده و بر این اساس هنوز خط آهن مذکور به ایستگاه تبریز که در غرب این شهر قرار دارد وصل نشده است.

تازه ترین گزارش ها حاکیست فاز سوم این پروژه به طول ۲۹ کیلومتر از ایستگاه خاوران تا تبریز آغاز شده و ۱۳ کیلومتر از این مسیر در دست ساخت است و پیشرفت فیزیکی  50 درصدی دارد. ۱۶ کیلومتر باقیمانده نیز هنوز آغاز نشده و قرار است با تامین اعتبار از طریق فاینانس اجرا شود که در صورت تامین اعتبار احداث این قطعه 4 سال طول می کشد.

بنابراین برخلاف آنچه تصور می رود خط آهنی که اخیرا افتتاح شد هنوز به ایستگاه تبریز نرسیده است. به عبارت دیگر اگر این خط آهن به ایستگاه تبریز می رسید سخن گفتن از کوتاه شدن چند ساعته زمان سفر می توانست دقیق تر باشد اما اکنون کوتاه تر شدن زمان سفر آن هم 5 ساعت، با توجه به فاصله ایستگاه خاوران تا تبریز، زیر سوال است.

ذکر این نکته نیز ضروری است که مسافران تهران تبریز اکنون باید مسیر خاوران تا شهر تبریز را از مسیر جاده و با تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل جاده ای طی کنند. چرا که طرح توسعه خط 2 مترو تبریز که قرار است این خط را به ایستگاه خاوران متصل کند، هنوز به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 22 6

    مدیرعامل راه اهن که در گفتگوی ویژه خبری گفتند تا 3 ساعت زمان سفر را کم میکند! هیچ جا 5 ساعت نشنیدم!!

    • ناشناس 8 11

      خبرگزاری ایرنا که رسانه رسمی دولت محسوب میشه در گزارش خودش نوشته 4 تا 5 ساعت

    • ناشناس 15 2

      گفته مدیرعامل در چندشب پیش حجته یا ایرنا؟؟

  • قلی پور 12 9

    سلام
    مگر قبلا فاصله تبریز تا ایستگاه راه اهن را پیاده طی مز کردند ؟؟
    شما در نظر بگیرید فردی از میدان فهمیده می خواست با قطار برود به تهران باید تا ایستگاه با تاکسی می رفت و بعد باقطار به تهران امروز هم با تاکسی به خاوران بعد با ان به تهران با این فرق که ۱۶ کیلومتر هم نزدیک به تهران است

  • ناشناس 15 5

    این طرح مال زمان پور سید اقایی و اخوندیه اونا اول کلنگ میزدن بعد می شستن حساب می کردن چقدر کم میشه مثل سانحه سمنان که آخوندی گفت عیب ندارد خانواده کشته نگران نباشند همه بیمه بودن

  • محمدی 6 3

    سال های گذشته میگفتندبابهره برداری ازاین خط فاصله زمانی تبریز تاتهران ۵ساعت کم میشودتوسایت هاموجوده .حالامیگند ۳ساعت کم می‌شود.

  • یحیی مهدیزاده 14 4

    مسئولین اجرای ساخت خط راه آهن تبریز-- میانه در مورد مزیت های این راه آهن اغراق کرده اند ولی کوتاه کردن ۴ ساعته مسیر تهران -تبریز به اتصال ایستگاه خاوران در شرق تبریز به ایستگاه قدیمی راه آهن تبریز در غرب شهر ارتباطی ندارد ولی آن مزیت مهمی را که می توانست برای تبریز داشته باشد را فقط ۵۰٪ محقق می سازد و ۵۰٪دیگردر صورتی تحقق پیدا می کرد که راه آهن سراسری ایران را با وصل کردن ایستگاه خاوران به ایستگاه قدیمی راه آهن تبریز از مسیر کوتاه تر تبریز بستان آباد میانه به راه آهن تبریز خوی رازی ترکیه و تبریز مرند جلفا وصل می کرد در حالی که هنوز هم مسیر راه آهن بندر عباس تهران ترکیه و یا راه آهن سرخس مشهد تهران ترکیه کماکان باید از مسیر میانه مراغه تبریز تردد کنند چون فعلأ مسیر میانه بستان آباد تبریز در داخل شهر تبریز مابین دو ایستگاه خاوران و ایستگاه قدیم راه آهن تبریز به طول ۲۷ کیلومتر به هم وصل نشده است و ناتمام مانده بنا براین قطارهایی که از ترکیه و جلفا وارد خاک ایران می شوند نمی توانند از مسیر تبریز بستان آباد میانه تردد نمایند بلکه باید کماکان از همان مسیر قدیمی و طولانی تبریز مراغه میانه تردد کنند تا خود را به شهرهای جنوبی شرقی و مرکزی ایران برسانند ولی با این حال برای اهالی شهرستان پرجمعیت میانه و نیز اهالی شهرستان بستان آباد و حتی شهرستان سراب و نیز استان زنجان که با شهر تبریز مراودات تجاری گسترده دارند افتتاح این راه آهن فرصت بسیار ارزنده ای به شمار می آید و در آینده باعث شکوفایی اقتصادی آن مناطق خواهد شد

    • ناشناس 9 0

      بعله.مطلب کاملاً علمی دقیق وبر اساس واقعیت است

  • هادی 0 1

    ایستگاه کنونی غرب تبریزی و خاوران شرق غرب تبریزه ولی شرق تبریز حساب نمیشه

  • Tabriz boy 16 2

    تين نيوز هم خبرگزاری زرد محسوب میشه با این تیتر هاش

  • بنده خدا 18 13

    کلا منطقه آذربایجان دارای کمترین امکانات و کمترین بودجه هست ، دولت‌ها هیچوقت کار زیربنایی و اساسی توی اون منطقه انجام ندادن و بخاطر همین هست که آمار بیشترین مهاجرکننده رو داره.دریاچه اورمیه، محیط زیست، اشتغال، حتی وضعیت آسفالت این منطقه در وضعیت بحرانی هست

  • امیر 9 1

    البته قابل ذکراست که فاصله تا تهران فقط برای مسافران از مبدا تبریز کم شده وتا وقتی ایستگاه خاوران به ایستگاه قدیمی تبریز وصل نشود مسیر خوی مرز رازی سلماس و ترکیه و جلفا باید از مسیر قدیمی مراغه تردد کنند و عملا باید از مسیر قدیمی تردد کنند

  • سخاوت فلاح 22 24

    دولت دروغگوی ۶ کلاسه

    • ناشناس 13 7

      ببندگاله رو مثلاً دولت روحانی چه غلطی کرد اون همه آدم رو تو هفت‌خوان و امروان پورسید اقایی به کشتن داد با طرح مسخره تراک بندی

  • اکبریان 9 3

    باسلام و احترام ،فاصله مراغه ،میانه با تبریز، میانه تقریباً یکی هست فقط فاصله مراغه تا تبریز کم میشه که اونم حدود دوساعته

  • علی 25 9

    تو کمتر از یکسال آذربایجان در مناطق آزاد شده قره باغ همه چیز ساخت از جمله فرودگاه و قطارو شهرک و اتوبان ، تا همه چیز الان داره اینطور پیشرفت میکنه این کشور وقتی از شوروی جدا شد به اندازه هنر پیشه مرعنکبوتی درامد نداشت واقعا جای تاسف داره که بعد اینهمه سال تو خود تبریز حتی یک خط مترو هم ساخته نشده . چه برسه به قطار تهران تبریز ...

  • علی 11 5

    به نظر من ۲ساعت هم فرق نمی کنه
    چند کیلومتر از مسیر کوتاه میشه

  • اکبرپور 12 5

    خب خاوران که جزو تبریز هست با این تفاوت که ایستگاه قدیمی در سمت غرب شهر واقع شده و ایستگاه خاوران در شرق مسافت از لحاظ شعاعی تقریبا همان کیلومتراژ هست لذا الکی شلوغش نکنید

    • ناشناس 0 0

      مجید دلبندم این مسیر بن‌بست است و به راه آهن سراسري وصل نیست

  • کریم سقای علمی 12 1

    سلام دوستان زمان سفر واقعا چهار ساعت کم شده است ایستگاه خاوران اول شهر است وایستگاه خط آهن قدیم در درآخرشهر

  • خسرو 18 5

    متاسفانه نویسنده نه تبریز را می‌شناسد نه خاوران را و فقط برای ایراد گرفتن که کار همیشگی مردم همیشه ناراضی و کینه توزان هست یه چیزی نوشته. خاوران جزو تبریز هست یکی از مناطق تبریز هست و هر شب قطار تهران از آنجا به سمت تهران حرکت می کند. به قول دوستمان مگر قرار بود تا دم در خونه ریل بکشند.

  • ناشناس 7 1

    بحث بر سر اینکه این راه آهن با ایستگاه خاوران به نخجوان، ارمنستان و ترکیه وصل نیست. این کار زمانی تمام میشه که خاوران به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز برسه

  • حمید 7 3

    دوستان موضوع اصلی ایستگاه تبریز نیست، چرا بحث. و منحرف می کنید!
    از ایستگاه قدیم باید می رفتیم مراغه و از اونجا تهران ولی الان نیاز نیست تا اونجا بریم و دور بزنیم و مسیر مستقیم شده

  • ناشناس 3 3

    بیشتر اعداد پروژه ها روی کاغذ هست ، میدانیم مثلا سرعت اینترنت نسل ۴، ۱۰۰ مگابایت هست ، این سرعت آزمایشگاه هست در محیط طبیعی کمتر میشود .


    ابتدا که راه اهن تبریز میانه گفتند دو خطه بوده که زمان دولت قبل یک خطه نصب شد ، اوایل گفته میشد ۶ ساعت زمان فاصله کوتاه میشود قطار ها ۱۶۰ تا میروند .

    سالهای قبل گفتند ۵ ساعت کاهش زمان ، در این نزدیکی ها گفتند ۴ ساعت کاهش ، و در زمان حال ۳ ساعت گفتند ،

    حال واقعیت چیه خود راه اهن هم گفت نواقص هست ، خبرنگار حسینی بای در قطار تهران خاوران تبریز بود گزارش پخش زنده کردند ساعت ۸:۱۵ گفتند فقط ۱ ساعت با رسیدن به تبریز فاصله داریم ، ساعت حرکت ۲۲:۱۵ بوده ، اگر زمان را حساب کنیم ۱۰ ساعت سیر بوده که با ۱ ساعت باقیمانده ، نهایتا ۱۱ ساعت میشود .


    که در اصل فعلا فقط ۱ ساعت کمتر شده است !

    ایا این موارد عجیب هست ؟ دیگر ما و مردم فلسفه طرح های عمرانی بمرور فهمیدیم ، طرح ها ابتدا مانند اعداد کاغذ اجرا نمیشوند و همینطور بمرور زمان نیاز به رفع نواقص دارند تا به ماکزیمم ظرفیت توان خود برسند .

    بطور مثال راه اهن کرمانشاه با خوشحالی افتتاح شده ، سرعت قطار در اوایل ۳۰ کیلومتر در ساعت بوده!!! بعد چند ماه به ۵۰ کیلومتر بهبود یافت و با پیشرفت لاک پشتی کمی بهبودیافت اما علنا باعث شد استقبال کمتر باشد چون اتوبوس سریعتر میرسید .



    مترو خط ۷ مترو تهران که افتتاح شد گفته شد زیر ۱۰ دقیقه سیر خواهد کرد ، جالب ۳۰ دقیقه کمتر نشد و حتی بعد ها طرح خوابید چون سیگنالینگ نداشت !! سپس بمرور بهبود یافت الان به ۱۲ تا ۱۰ رسیده ، هنوز هم بعضی ایستگاه ها ان تکمیل نشده حتی با بیسیم هماهنگ میکنند مثلا ایستگاه بسیج و اهنگ بروید یک خطه هست !!! یعنی متوجه نمیشوید رفت و برگشت کدام طرف هست .


    لذا ما عادت کردیم به این نوع پروژه های عمرانی ، یکسری شان اعداد تبلیغاتی هست و همینطور بمرور زمان این نوع پروژه ها در کنار بهره برداری آرام ارام رفع نواقص و افزایش سیر میشوند .



    راه اهن برقی مشهد تهران یادمان باشد اول از سرعت ۳۵۰کیلومتر در ساعت صحبت میکردند ، بعد ها ۳۰۰ ، الان ۲۵۰ میگویند ،


    درنهایت کارشناسان میگویند ۲۰۰ کیلومتر بیشتر امکان ندارد !!


    یعنی بمرور این عددها آب میروند .


    صرف تلاش مقامات چپ و راست برای افتتاح پروژه ها قابل تقدیر هست ، در کنارش هم میدانیم فرهنگ ایرانی 《غلو 》 کردن در مایه های خود دارد .


    چه دولت روحانی چه دولت رئیسی ، این یک قضیه فرهنگی عام ایران هست

  • محمد 6 5

    دریاچه ارومیه از بی تدبیری دولت خشک شد و هزاران خانوار مهاجرت کردند قطار هم شعار دولت برای تبلیغات داخلیست

  • حمید 2 1

    خب باباجون، ایستگاه خاوران شرق تبریزه. اتفاقا برای ساکنین شرق تبریز مثل ایل گولی خیلی هم خوب شد و یه ایستگاه نزدیک تر ساخته شد واسشون. الکی شلوغ بازی در میارید ها. بعدشم. تبریز مثل تهران که شهر خیلی بزرگی نیست. یه اسنپ بگیرن سریع می رسن. تو همین تهران خودمون فاصله شمال شرق تهران مثلا شهرک محلاتی تا ایستگاه راه آهن خودش بیشتر از فاصله ایستگاه خاوران تا غربی ترین نقطه ی تبریز هست. پس الکی شلوغ بازی در نیارید.

  • حسین 2 0

    باتقدیر وتشکر ازدولت محترم الخصوص استاندار محترم که زحمات شایانی کشیده اند وبالاخره قطار از تبریز به تهران چند ساعته میره

  • ناشناس 0 0

    این مسیرواقعا کم شده،فرض کنیدشما ازاصفهان به تهران سفرکرده ایدحالابستگی به مقصدداخل شهروجوددارد که این ایستگاه شمال شهرباشدیاجنوب شهر،شایدمنظورنویسنده اینه که راهیابی به مسیراصلی که به ترکیه وصل شودهنوزمتصل نیست،زیادایرادنگیریدبزاریدبعداز ۲۲سال باعث افتخارباشه حالااین کارهم نمیخواهیدانجام بدید

  • ناشناس 0 0

    اولا مگر مسئولی گفته که تا ایستگاه اصلی تبریز , ریل را آوردیم ؟
    دوما شما نمی دانید که ابر ابرپروژه ها را تکه تکه می سازند ؟ امروز تا خاوران افتتاح شد و بعد حتی ممکن است تا ایل گلی افتتاح شود این خاصیت ساخت ابرپروژس هر جایی هم این تفکر منطقی رعایت نشده کل آن پروژه در باتلاق گیر افتاده مثل بزرگراه شمالی کرج که اگر فقط روی ساخت قطعه ادامه همت تا شمال عظیمیه و اتصال به بلوار طالقانی تمرکز می کردند تا حالا چند بار افتتاح شده بود و کلی به نفع مردم شهر کرج و کسانی که کارشان در کرج است و یا حتی ساگن جنوب بزرگراه تهران کرج هستند مثل فردیسی ها و ... می شد
    سوما شما انتظار دارید که ریل برون شهری تا دم خانه مردم بیاد ؟! فرض بگیرید ریل اصلا تا خود ایستگاه اصلی تبریز هم رسیده کسی که مثلا در منطقه ولیعصر در شرق تبریز می نشیند باید بیش از 25 کیلومتر مسیر طی کند بیش از 30 دقیقه وقت بگذارد تا به ایستگاه اصلی تبریز برسد این فرد قبل از ساخت ریل خاوران , باید از آذرشهر و عجب شیر و هشترود هم می گذشت تا بعد از یک دور شمسی قمری تر و تمیز تازه به میانه برسد و در مسیر تهران قرار بگیرد ! حالا فردی که در رضوان شهر تبریز در شمال غرب این شهر زندگی می کند برای رسیدن به ایستگاه خاوران باید همان حدود 25 کیلومتر مسیر را طی کند و نیم ساعت زمان بگذارد یعنی به ابعاد یک شهر بزرگ که حساب کنید هیچوقت نمی شود مسیر رسیدن به یک نقطه را برای همه کم کرد درنتیجه تبریز اولین شهر ایران می شود که حداقل 2 ایستگاه ریلی برون شهری دارد و خیلی زود می تواند به جایی برسد که بهترین سرویس را به همه مردمانش بدهد چه اونی که شرق تبریز می شینه و چه اونی که غرب این شهر می شینه اما باز هیچوقت این مسیر در حد ریل سر کوچه و تو محل نخواهد بود !
    چهارما ابرپروژه چنین فاخر و مهم در تاریخ این منطقه ساخته شده گیر شما سر اینه که 4 ساعت کم می شود یا 5 ساعت ؟! یعنی چنین امکان خوبی برای تبریزی ها و کلا مردمان این منطقه و کسانی که بهره می برند مثل دانشجوها , توریست ها و ... ساخته شده بعد شما به چنین موضوع نازلی می پردازید ؟
    /b>

  • محمد 1 1

    تبریز که تا اوایل انقلاب بزرگترین شهر مهم بعد از پایتخت بود ، الان براثر این تحریمها به چهارمین شهر نزول کرده است ! ولی بعد از دهه ها بالاخره کاچی بهتر از هیچ چی است ، و ایستگاه خاوران در واقع دروازه شرقی تبریز(در مسیر دروازه تهران و سه راه اهر) قرار دارد و دسترسی به خیلی از مناطق تبریز از انجا میسر بوده و همچنین دروازه شهرهای اهر و ورزقان و کلیبر و خدافرین و هوراند و هریس است و برای اهالی این شهرها و منطقه قره داغ(ارسباران) غنیمت و مهم است .

  • زکیپور 0 0

    اخبار بارها اعلام کرد فاصله تبریز به تهران 3ساعت کاهش می‌یابد نه 5ساعت,

  • بهرام 10 3

    فازت چیه خبرگزاری تین نیوز. چرا خبر مأیوس کننده می‌زاری. واقعا دست مسئولین درد نکنه. خیلی هم عالی هست. ما راضی هستیم.

  • ناشناس 1 1

    با امکانات و درآمد و تجهیزات آنروز علاوه بر فعالیت های عمرانی از قبیل راه شمال و غیره ؛ بیشتر از هزار کیلومتر خط اآهن سراسری کشیده شد ؛ حالا قرار است (آنهم قرار است!!)با اینهمه پیشرفت ها ؛ شانزده کیلومتر را چهار سال تمام کنند!!! خدا قوت پهلوانان!!!!!

  • ایرانی 0 0

    سلام. این شبیه آسفالت روستای ما بود که از شهر 8 کیلو متر فاصله دارد، آسفالت روستای ما از شهر، از اول انقلاب شروع شد و در سال 95 پایان یافت، یعنی 37 سال، نکته جالب اینکه، نخست، در سال78 از یک بیراهه آسفالت را داخل روستا کشیدند و برایش افتتاحیه گرفتند و همه جا در خبر گزاری ها اعلام کردند که آسفالت جاده فلان روستا به بهره‌برداری نهایی رسید، در حالی که جاده اصلی متصل به روستا حد اقل 4 کیلومتر خاکی بود که در زمستان عبور و مرور به علت بارش برف و گل و بای بسیار سخت می شد. تا اینکه پروژه تکمیل آسفالت جاده روستای ما در سال 95 به اتمام رسید، در حالیکه مراسم افتتاحیه آن 17 سال پیش انجام شده بود. !

  • ناشناس 1 2

    تجربه کردم یک دروغ دیگه و اسیری مسافر و جا ماندن دیگر شهرها از امکانات سوار شدن به قطار

  • فاضل 1 0

    اولین بار نیست که مقامات اول کشور توسط افراد دغل باز دست انداخته می شوند کاش افراد متخصص کنار دست مقامات اول کشور باشند.

  • ایرانی 1 0

    زودتر میرسیم چون هم راه کوتاه است هم سرعت بالا است ولی تا زمانیکه به راه آهن اصلی وصل نه شود کارای چندانی ندارد .شما کجا زندگی می کنید فکر می کنید که با سرعت۴۰۰شما به رساند تهران.....

  • ناشناس 0 0

    به نظر من اگه به روستاهای بستان آباد امکانات اولیه زندگی بدین بیشتر ثواب داره مثلا روستاهای امرالله،. پیشیکلو، بنه کهن برید از نزدیک ببینید، یکی از این روستاها نه آب داره نه گاز داره نه حتی حموم داره

  • دوست 3 0

    سایت عزیز چرت پرت نگو اون مسیری که شما میگین باید از مراغه بناب و آذرشهر رد میشد که حذف شده وراه کوتاه شده

  • سیدمحمد 3 1

    خب نتیجه چی شد آخر.
    آیا به نظر شما این خط راه آهن تبریز تهران خوب هست یا نه.
    مگر خاوران بخشی از تبریز نیست.
    چرا بجای تشکر و خوشحالی از افتتاح پروژه به این بزرگی میخواهید تاثیر مثبت آن را زیر سوال ببرید.

  • ناشناس 7 0

    بنده ی خدا الان خاوران یکی از محلات تبریزه......
    چنان تیتر زدی که انگار اصلا چنین اتفاقی نیفتاده و خط آهنی وجود خارجی نداره....
    خب خط به ایستگاه آخر هم برسه ، برای رفتن از ایستگاه به خونه ، به یک وسیله نقلیه دیگه هم نیاز داری دیگه ......
    چرا اینقدر منفی‌بافی میکنید؟
    چنان تیتر زدی که انگار دولت دروغ گفته.....و اصلا خط آهنی در کار نیست....
    جهت یادآوری میگم .....تمام کلماتی که از دهان خارج میشه و در جو هوا گم میشه ، اونطرف سوال و جواب داره ، چه رسد مکتوباتی که ماندگارند......

  • آتا 3 0

    چرا چرا می‌نویسید خاوران انگار یک شهر دیگه است در حالی که یک منطقه از تبریز است اصولاً از فرودگاه و راه آهن قدیمی هم با تاکسی به مقصد میروند

  • ناشناس 0 1

    به نکته خوبی اشاره کردید و واقع بینانه بود چون گاهی مسافرت درونشهری ۲ساعت بیشتر از مسافرت بین شهری زمان را تلف میکند. لطفا یک گزارش هم تهیه کنیدکه الان مسافران مراغه ای و شهرهای حومه آن که دیگر قطار ازآن مسیر حرکت نمیکند دچار چه مشکلاتی شده اند؟ اینها میخواهند ابرو درست کنندچشم را هم کور میکنند!

  • ناشناس 0 0

    فرق مردم آذربایجان با بیشتر جاها اینکه چه زن و چه مرد از بچگی یاد میگیرن کار کنن واحساس مسیولیت دارن و این مردم که بیشتر اهل کار و تلاش هستن این بودجه ها و توجه دولت واقعا کمه

  • Aziz Arianfar 0 1

    تنها راه نجات ایران از کم آبی، کشیدن چند کانال از دریای عمان، خلیج فارس و دریای مازندران و ساختن چند دریاچه مصنوعی در اعماق کشور است. در غیر آن ایران با فاجعه آبی روبه رو خواهد گردید.

  • ناشناس 0 1

    همه مردم بستان آبادو و تبریز مب دانند که این پروژه زمان روحانی هم فعال بوده چرا دولت سیزدهم؟

  • محمود 0 0

    وصل نشدن به ایستگاه اصلی اهمیت آن. خیلی تنزل میدهد .دولت می‌خواهد به اروپا .قفقفاز دسترسی داشته با شد این مسیر قدیمی و بهترین مسیر است بجای رشت آستارا وچهارسال برای کشیدن راهن به ایستگاه اصلی زمان طولانی است دارچین این مسافت کمتر ازدوماه طول میکشد.

  • علی 4 0

    بزرگواری که این متن رو تنظیم کرده احتمالا یا تا به امروز شهر تبریز را ندیده و یا .....، خاوران در واقع یک ناحیه از تبریز بزرگ است و این خط آهن با تمام ارادات منصفانه‌ای که میشود به آن گرفت، ضمن حذف سیر قطارها از میانه به سمت ایستگاههایی همچون خراسانک، هشترود، سراجو،خراجو،خواجه نصیر، مراغه،بناب،عجب شیر، آذرشهر،زارعی، از مسیرمستقیمتری به منطقه صنعتی خاوران میرسد، و یقینا افراد و دولتهای متعددی در این پروژه ملی و پرافتخار زحمت کشیده‌اند، و لی به قول قدیمیا: کار را که کرد؟؟؟آنکه تمام کرد.

  • هادی 0 5

    نه تنها مسیر کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده بیچاره مسافر چطوری از خاوران به شهر تبریز بیاد و بالعکس!!!

  • ناشناس 1 0

    خاوران یکی از شهرک های مسکونی تازه تبریز است و جزء منطقه ۹ تبریز است

  • احمد کاظمی رشید 0 0

    سلام.
    متاسفانه در دولت اقای روحانی نیز هم چنین خطی افتتاح شد و یک شوی تبلیغاتی بود.
    ما هم در تبریز بخوبی می دانیم که اصولا قطار از ایستگاه را باید گزارش می کردند .