| کد خبر: 262834 |

پیشرفت فیزیکی 70 درصدی قطعه 7 آزادراه از ایزدخواست تا اصفهان

قطعه ۷ از ایزدخواست تا اصفهان به طول قطعه ۱۲ و نیم کیلومتر ، بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در آیین افتتاح آزادراه شیراز اصفهان گفت: آزادراه شیراز اصفهان، بخشی از کریدور آزادراهی شمال جنوب در مرکز کشور است که با کاهش ۱۳۴ کیلومتر از طول مسیر نسبت به محور موجود، زمان سفر میان دو مرکز فرهنگی تاریخی کشور را ۲ ساعت کمتر می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی که برای افتتاح آزادراه شیراز اصفهان، همراه با وزیر راه و شهرسازی به استان فارس سفر کرده بود، گفت: با توجه به موقعیت ویژه ایران در شاهراه ارتباطی شرق و غرب، یکی از برنامه های احیای این جایگاه توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور است و مهمترین ویژگی های راه های موجود در آن ها سرعت، سهولت دسترسی، ایمنی و کوتاه تر شدن مسیرها است.

خبرهای مهم روز را بخوانید:

 

◄ ون های ارزان قیمت چینی رنگ عوض کردند؛ پیشنهاد حقوق 11 میلیونی به رانندگان!

وی ادامه داد: آزادراه شیراز اصفهان بخشی از کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور است که بهره برداری از آن موجب تحول حمل و نقل از بنادر جنوب به سمت استان های مرکزی و شمالی کشور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابر پروژه شیراز اصفهان را طولانی ترین مسیر آزادراهی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: در ساخت این آزادراه دو اقدام بزرگ مهندسی صورت گرفته است که شامل اجرای روسازی بتنی در ۵۰ کیلومتر از پروژه و احداث پل سردار شهید سلیمانی در ارتفاع ۱۱۰ متری از کف دره با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی است که به عنوان مرتفع ترین پل آزادراهی کشور در پنجمین کنفرانس بین المللی پل، عنوان سازه برتر را به خود اختصاص داده است.

خبر مهم و مرتبط را بخوانید:

اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست

خادمی در خصوص مزایای روسازی بتنی توضیح داد و گفت: اجرای روسازی بتنی موجب افزایش ۲ برابری عمر رویه ها نسبت به روسازی آسفالتی می شود و با کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری در دوره بهره برداری علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، عمر راه را به عنوان بخشی از سرمایه های ملی افزایش می دهد.

وی ادامه داد: روسازی بتنی باکاهش آلاینده های زیست محیطی موجب حفظ محیط زیست می شود که با در نظر گرفتن متغیرهای ترافیک و مقاومت بستر، این نوع روسازی برای مسیرهای آزادراهی مطلوب تر است.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه صنعت گردشگری و رشد اقتصادی در مناطق عبوری را یکی دیگر از مزایای این آزادراه برشمرد و افزود: علاوه بر کاهش ۲ ساعت از زمان سفر بین دو مرکز مهم فرهنگی هنری کشور، مسیر این آزادراه بسیار زیبا است و از چشم نواز ترین مناطق طبیعی در استان فارس، دشت های سرسبز و ییلاقات دیدنی عبور می کند و این ویژگی ها می تواند راه را به یک مقصد گردشگری تبدیل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از آزادراه شیراز اصفهان را منجر به افزایش ۹ درصدی طول آزادراه های کشور دانست و اعلام کرد: این آزادراه یک مسیر میان بر برای اتصال استان های فارس و اصفهان است که یکی از ماندگارترین افتخارات دولت مردمی در حوزه زیرساخت های حمل و نقل کشور به ثبت رسیده است.

خادمی همچنین در خصوص آخرین وضعیت اجرایی قطعه ۷ از ایزدخواست تا اصفهان توضیح داد و گفت: این قطعه ۱۲ و نیم کیلومتر و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: به منظور اتمام هرچه سریع تر این بخش و بهره مندی از مزایای کل آزادراه بیش از ۲۰۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات در این محدوده مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ساخت آزادراه شیراز اصفهان به دست متخصصان و مهندسان ایرانی با تکیه بر تولیدات داخل کشور را مهمترین دلیل نامیدن این آزادراه به ابرپروژه بومی در حوزه آزادراهی اعلام کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیری 14 2

    از ایزد خواست تا اصفهان حدود ۱۳۰ کیلومتر می‌باشد که هنوز هیچ اقدامی جهت ساخت این مسیر صورت نگرفته است لذا مطالب خبر بالا کذب می‌باشد

  • ایرانی 14 0

    قطعه ۷ که۱۲کیلومتر طول داره از تنگ خیاره به سمت شیراز هست نه از ایزدخواست به اصفهان😀😀😀😀 یه خورده اطلاعات بیشتر کن. گاف نده😀😀😀😀

  • ناشناس 7 0

    بهتر هست که قبل از ورود به جاده سپیدان از مسیر فشار قوی به فاز دو صدرا وصل شود تا گره ترافیکی در گوئن ودوکوهک حل شود

  • ناشناس 1 2

    استان اصفهان هم که خوب راه سازی میکنه ادامه کنار گذر شرق تا مبارکه و ایزد خواست رو تموم کنه خیلی در مصرف سوخت و آلودگی هوا ی اصفهان تاثیر گذار خواهد بود.

  • اسماعیل اخوان 4 0

    سلام این خبراشتباهه،قطعه ۷ از اخرقطعه ۶ دلتنگ خیاره شیرازشر ع میشه وتا گویم درشیراز پایان میابد

  • Ako 9 0

    واقعا من متوجه نمیشم تو دولت قبل چند بار خواستن اینو افتتاح کنند ولی گفتند که علایم راهنمایی و رانندگی و نور و گاردریل به پایان نرسیده الان ایشون میاد میگه افتخار دولت مردمی.اینها باهم دوشمنند بعد انتظار دارند مردم باهاشون خوب باشن

  • من 5 0

    قطعه ۷ از تنگ خیاره تا لپویی میشه .مسیر ایزدخواست تا اصفهان کاری انجام نشده

  • ناشناس 6 0

    کاش واجب است کا یک کمر بندی از شرق شهرضا به طرف شیراز اصفهان می زدند تا بار ترافیکی وتصادفات کمر بندی غرب سهرضا مبارک دهقان سمیرم یاسوج کم شود خیلی خطر ناک وپر ترافیک است وچند برابر میشود

  • ناشناس 6 0

    همه دعواها سر لحاف ملاست (عوارض)

  • نويد 1 0

    به نظرم برای افتتاح آزاد راه زود بود
    چون متاسفانه هیچ گونه تابلو مسیر های فرعی رو نداره
    کسی که از سمت لپویی میاد باید از تو خاکی های نزدیک بیضا بره تو جاده
    دوربرگردون هم خیلی کمه و باید حدود ۵٠. ۶٠ کیلومتر بری تا یکیشو پیدا کنی

  • سارا 1 1

    این ازادراه شیراز اصفهان الکی افتتاح شده چون ایمن نیست و ناقصه ورودی و خروجی خرابی داره و امکانات هم نداره بین راهی

  • ناشناس 0 0

    فکر میکنم دنیا فهمید اتوبان شیراز راه اندازی شد
    بسه چرا این هم تبلیغ و چه اتفاق و کار نشدنی انجام شده کافی
    شاید کرات دیگر هم متوجه شدن که ایران اتوبان ساخته