| کد خبر: 267690 |

افتتاح ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه تا پایان سال

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: با هدف رفع گلوگاه های ترافیکی و توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور، تا پایان سال جاری حدود ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۶ استان کشور به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: با هدف رفع گلوگاه های ترافیکی و توسعه کریدورهای ترانزیتی کشور، تا پایان سال جاری حدود ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۶ استان کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدا زاده از افتتاح ۷۶۰ کیلومتر راه و بزرگراه در ۱۶ استان کشور تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل شبکه بزرگراهی بر اساس کریدورهای ترانزیتی جنوب، شرق، غرب و... و رفع گلوگاه های ترافیکی در محورهای پرتردد، ۷۶۰ کیلومتر از راه ها و بزرگراه های کشور به بهره برداری می رسد که ۴۷۰ کیلومتر از آن به مناسبت دهه مبارک فجر است.

معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به گستردگی این پروژه ها در ۱۵ استان کشور اظهار کرد: افتتاح ۶۲ کیلومتر راه وبزرگراه در استان آذربایجان غربی، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان شمالی، ۲۹ کیلومتر در استان خراسان رضوی و ... بخشی از برنامه توسعه شبکه بزرگراهی کشور تا پایان سال جاری است.

وی توسعه شبکه بزرگراهی در مناطق محروم را از اولویت های اصلی دولت سیزدهم بیان کرد و افزود: افتتاح ۱۳۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال جاری به ویژه در محورهای پرتردد این استان نظیر محورهای زابل-زاهدان، زاهدان-بیرجند، زاهدان-بم، چابهار-پسابندر وپل بزرگ لیپارو بزرگراه های زاهدان-خاش، چابهار-نیکشهر ایرانشهر در راستای دستیابی به این هدف صورت می گیرد.

کدخدازاده یادآور شد: احداث این میزان بزرگراه با توجه به کمبود مصالح در استان، هزینه های بالای نیروی انسانی و شرایط اقلیمی منطقه در نوع خود کم نظیر است.

معاون ساخت وتوسعه راه ها ارزش روز پروژه های اعلام شده را بیش از ۲۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.