| کد خبر: 267852 |

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 145 کیلومتر راه و بزرگراه در استان هرمزگان

52 کیلومتر از راه و بزرگراه های استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

تین نیوز

همزمان با سفر رییس جمهور به استان هرمزگان و در اولین روز از دهه مبارک فجر، 52 کیلومتر از راه و بزرگراه های استان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی93 کیلومتر از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور به عنوان پیشران توسعه در منطقه مکران آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از افتتاح 52 کیلومتر راه و بزرگراه در استان هرمزگان و آغاز عملیات اجرایی 93 کیلومتر از نوار ساحلی جنوب کشور در منطقه مکران همزمان با سفر رییس جمهور به این استان خبر داد و گفت: توسعه منطقه جنوب کشور با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز و دسترسی از طریق خلیج فارس و دریای عمان به آب های آزاد از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به عبور 838 کیلومتر از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور از استان هرمزگان، تکمیل این کریدور استراتژیک در استان از اولویت های وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه های افتتاحی در استان هرمزگان توضیح داد و گفت:30 کیلومتر از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور، 8 کیلومتر از محور لار-بستک و 4 کیلومتر از محور جهرم-لار-بندرعباس به همراه 3.5 کیلومتر از راه اصلی خور-جناح، 2.5 کیلومتر از راه اصلی فاریاب-زیارت علی و بهسازی 3.5 کیلومتر از راه اصلی سیاهو در مجموع به طول 52 کیلومتر و به ارزش روز 16 هزار و 600 میلیارد ریال در استان هرمزگان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.
خادمی تکمیل محور میناب-جاسک-کاروان را برای دسترسی به شهر مرزی گواتر در منتهی الیه جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان ضروری اعلام کرد و گفت: تکمیل شدن این محور موجب افزایش ظرفیت های صادراتی کشور به همراه افزایش ایمنی و کوتاه شدن زمان سفر می شود.
وی تکمیل محور لار-بستک را از نظر دسترسی ایمن از مناطق جنوبی استان فارس و هرمزگان به بنادر چارک، آفتاب، لنگه و شهرستان بستک مهم دانست و اظهار داشت: محور لار-بستک ۱۲۰ کیلومتر است که ۵۸ کیلومتر آن از شهرستان بستک تا تونل پاسخند در استان هرمزگان قرار دارد و سبب اتصال استان فارس و استان های همجوار به هرمزگان می شود، تکمیل این مسیر علاوه بر ارتقای مشخصات فنی، افزایش ایمنی رونق گردشگری و اقتصادی نیز به همراه دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی  طول راه و بزرگراه های بهره برداری شده در استان هرمزگان در سال های 1400 و 1401 را در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور، 108 کیلومتر اعلام کرد و افزود: در صورت تامین 30 هزار میلیارد ریال اعتبار امکان بهره برد اری از 130 کیلومتر دیگر از پروژه های راه استان هرمزگان در سالجاری واقع در محورمیناب - جاسک - کاروان و بندر خمیر-بندر لنگه – پارسیان تا پایان دولت محترم سیزدهم وجود دارد.

 کریدور نوار ساحلی جنوب کشور؛ پیشران توسعه در منطقه مکران

دکتر خادمی آغاز عملیات اجرایی 93 کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در منطقه مکران را بخش دیگری از برنامه سفر رییس جمهور به استان هرمزگان اعلام کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم توسعه سواحل مکران تکمیل کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به عنوان پیشران توسعه در این منطقه در دستور کار و اولویت اجرایی قرار دارد.
وی در ادامه احداث 25 کیلومتر از باند دوم محور میان-جاسک، بهسازی بخشی از محور جاسک-میناب به طول 53 کیلومتر و باند دوم محور جاسک-کاروان به طول 15 کیلومتر در کریدور نوار ساحلی جنوب کشور را بخشی از برنامه های توسعه محورهای مواصلاتی در منطقه مکران اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ها را 21 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و توضیح داد: به منظور ساخت قطعه 2 باند دوم محور میناب-جاسک 11 هزار میلیارد ریال، بهسازی بخشی از محور جاسک-میناب 4 هزار میلیارد ریال و قطعه 1 باند دوم محور جاسک-کاروان  6 هزار میلیارد ریال اعتبارمورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر اهمیت تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور اظهار داشت:  طول کل این کریدور 1850 کیلومتر است که 312 کیلومتر آن در استان سیستان و بلوچستان، 838 کیلومتر در استان هرمزگان، 390 کیلومتر در استان بوشهر و 310 کیلومتر در استان خوزستان واقع شده است.
خادمی ادامه داد: 531 کیلومتر از این کریدور در دست اجرا قرار دارد و 1303 کیلومتر آن نیز به بهره برداری رسیده است که از این میزان 657 کیلومتر در استان هرمزگان زیر عبور ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی 181 کیلومتر نیز در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مناطق و توسعه ترانزیت کالا و مسافر به این مناطق، استفاده از ظرفیت بنادر شهید رجایی و لنگه، استفاده از ظرفیت صنایع پر اهمیت، استفاده از ظرفیت پترو شیمی و پالایشگاههای منطقه ویژه عسلویه به منظور تکمیل کریدور در غرب استان و استفاده از  از ظرفیت  بندر شهید رجایی، استفاده از ظرفیت حداکثری منطقه ویژه مکران و برای شرق استان می تواند در تکمیل هرچه سریع تر این پروژه و بهره مندی از مزایای بی شمار آن بهره مند شد.
 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.