| کد خبر: 269392 |

سرمایه‌ گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزاد راه منجیل رودبار

خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای ساخت آزادراه منجیل- رودبار ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده که ارزش روز آن ۵ هزار میلیارد تومان است.

تین نیوز

خادمی، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای ساخت آزادراه منجیل- رودبار ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تزریق شده که ارزش روز آن ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: آزادراه منجیل - رودبار به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت ترین پروژه های آزادراهی کشور آماده بهره برداری است.

به گفته وی این آزادراه ۸.۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می دهد و با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح های بزرگ و اساسی کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: برای ساخت این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ارزش روز آن ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی از احداث ۸ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۵۷۶ متر در آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش ساخته احداث شده است و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می شود.

خادمی ادامه داد: برای ساخت پل شماره ۲ با ۲ دهانه ۸۵ و ۵۰ متری و پل شماره ۳ با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع ۱۱۰ متر و سه دهانه ۶۵ متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک تر شدن سازه و کاهش بار ستون ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل همچنین ساخت پل شماره ۶ آزادراه منجیل_رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص اعلام کرد و گفت: این پل به طول ۳۳۰ متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته است و به روش طره آزاد اجرا شده است و با توجه به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است.

وی بیان کرد: استفاده از روش هایی در ساخت پل های مسیر به منظور افرایش عمر مفید سازه ها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله برای اولین بار در کشور را از دیگر ویژگی های مهم این آزادراه به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور را از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومی سازی تکنولوژی های ساخت دانست که ضمن کاهش قیمت تمام شده پروژه می تواند در پروژه های دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

او اظهار کرد: ساخت ۴ دستگاه تونل به طول ۲ هزار و ۸۷۶ متر و اجرای دیوارسازی به طول ۲ هزار و ۱۵۰ متر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در ساخت آزادراه منجیل-رودبار به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.