| کد خبر: 269993 |

توسعه شرقی خط ۴ مترو؛ نیازی که فراموش شد

موضوعی که در توسعه خطوط متروی تهران مورد توجه قرار نگرفته توسعه شرقی خط ۴ مترو است که موجب اتصال به خط دو می شود اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی، توجهی به آن نمی شود.

تین نیوز

برخی شهروندان تهرانی خواستار توجه مسئولان شهری تهران به توسعه شرقی خط ۴ مترو شدند.

به گزارش تین نیوز، به گفته شهروند خبرنگار این شبکه خبری، موضوعی که در توسعه خطوط متروی تهران  مورد توجه قرار نگرفته توسعه شرقی خط ۴ مترو است که موجب اتصال به خط دو می شود اما با وجود گذشت مدت زمان طولانی، توجهی به آن نمی شود.

وی افزود: موضوعی که لازم است در این زمینه در نظر گرفته شود حجم زیادی از مسافران خط 2 مترو هستند که مقصد نهایی آنان خط ۴ مترو است که با توسعه شرقی  خط 4 مترو می توان این بخش از مسافران را به راحتی جذب کرد.

به گزارش تین نیوز، خط ۴  مترو  تهران ۱۹ ایستگاه دارد و در دسته خطوط پرتردد قرار می گیرد.

سفر از ابتدا تا انتهای این خط مترو حدود ۴۲ دقیقه زمان می برد.

خط ۴ در   ایستگاه مترو  میدان شهدا با خط ۶، در ایستگاه مترو دروازه شمیران با خط ۲، در ایستگاه مترو دروازه دولت با خط ۱، در ایستگاه مترو تئاتر شهر با خط ۳، در ایستگاه مترو توحید با خط ۷، مجددا در ایستگاه مترو شادمان با خط ۲، در ایستگاه مترو بیمه با انشعاب خط ۴ و در ایستگاه مترو ارم سبز با خط ۵ تقاطع دارد و بخش عمده ای از آن از زیر خیابان پیروزی، خیابان انقلاب و خیابان آزادی می گذرد.

از ویژگی های خط چهار می توان به عبور از زیر خیابان های شلوغ و پرترددی همچون خیابان آزادی و خیابان  انقلاب  اشاره کرد که این خط را به یکی از پربارترین  کریدورهای حمل و نقل  شهری پایتخت تبدیل نموده است.

از ویژگی های خاص دیگر این خط وجود سکوهای جزیره ای در دو ایستگاه ارم سبز و کلاهدوز می باشد که  مسافران  هر دو مسیر از یک سکو برای سوار و پیاده شدن استفاده می نمایند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    مشکل اینجاست که شهردارانی که می آن یا در حد قبول کردن این پست نیستن و وقت شهر و شهروندان را می گیرند مثل 3 شهرداری که بعد از آقای قالیباف آمدند یا می خوان سوپر من باشند و با یک دست همزمان 10 هندوانه بغل کنند ! تهران نیاز دارد به شهردارانی که هر یک بیان و 3 4 گره کور و کهنه را باز کنند همین کافیست تا طی 2 3 دهه , این شهر دورهمی ساز (از همان قدیم) به حد مطلوبی از سطح زیست برسد .
    نه به اون شهرداران قبلی که اساسا جرات رفتن به سمت اجرای ابر پروژه ها را نداشتند و با کلماتی مثل شهر انسان محور , صرفا اذهان را بازی دادند نه به شهردار فعلی که اجرای همزمان چندین خط مترو , چندین بزرگراه و ... را پذیرفته ! اگر بشود که خیلی خوب است اما اجرای این تعداد ابرپروژه حتما به منابع مالی چند 10 همتی و نیروی فنی عمرانی و تجهیزات بسیار نیاز دارد .
    درصورتیکه بهتر می بود ادامه خط 2 مترو تا ترمینال جدید شرق و خود این ترمینال به بهره برداری و تکمیل ساخت می رسید تا ترمینال قدیم شرق کاملا تعطیل شده و به فضای ورزشی خصوصا برای بانوان , فرهنگسرا و ... تغییر کاربری داده می شد و البته تبدیل مابقی فضا به احداث پارکی جنگلی تا یک گره کهنه باز بشود در جهت بهبود هوای شهر و کم کردن جریان ترافیک که اتوبوس های برون شهری از این سمت حداقل وارد شهر نشوند .
    بهتر می بود توجهات و الویت ها روی تکمیل خط 4 و توسعه شرقی و غربی آن گذاشته می شد تا 6 7 محله جدید صاحب ایستگاه مترو بشن که باز گامی بزرگ می شد در جهت حل مشکل ترافیک و آلودگی هوای شهر .
    باز بهتر می بود همین خط 6 و 7 , پرونده شان شامل توسعه جنوبی خط 6 بسته می شد .
    و خب حالا کنار این طرح های توسعه ایی و تکمیلی , ساخت فاز 1 خط 10 تا میدان بوستان هم اجرایی می شد به عنوان خطی جدید الاحداث .
    برای بنده به شخصه جای سوال است آیا شهرداری تهران توانایی اجرای توسعه ایی چندین خط و همزمان احداث چندین خط جدیدالاحداث مترو را دارد ؟ این خطوط مترو در حال تکمیل , در حال توسعه و در حال شروع به ساخت , بیش از 100 کیلومتر طول دارند این عدد را باید در 1500 میلیارد تومان ضرب بکنیم ضمن اینکه خطوط قبلی که در حال سرویس دادن به مردم هم هستند هم هزینه های بسیار مثل ارتقای سطح ایمنی , ورودی های جدید , تامین ناوگان , ساخت امثال آسانسورها و سایر زیرساخت های مورد نیاز و ... هم دارند بازم می گم اگر بشود که تهران یک دوره تماما تاریخی را تجربه خواهد کرد .
    سوال این است آیا شهرداری تهران توانایی ساخت , تکمیل , تجهیز و توسعه خط 4 , خط 3 , خط 2 , خط 6 , خط 7 , خط 8 , خط 9 , خط 10 و خط 11 متروی تهران را دارد یا که خیر ؟ کنارش ساخت و توسعه بزرگراه هایی مثل یادگار امام , شهید شوشتری , بروجردی و ... و کلی ابرپروژه دیگر هم در سایر شاخه ها در حال اجرا دارد .

  • مجید 1 0

    سلام ما دانشجو هستیم تا دانشگاه تهران شمال رفت و امد داریم چه گناهی کردیم. از مسولان خواهشمندیم هر چه زودتر افتتاح کنند.