| کد خبر: 269920 |

مشکل اصلی پروژه راه‌ آهن دورود خرم‌آباد حقوقی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مشکل اصلی ابر پروژه راه آهن دورود - خرم آباد مسائل حقوقی است که با رفع آنها عملیات اجرایی طرح از سر گرفته می شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مشکل اصلی ابر پروژه راه آهن دورود - خرم آباد مسائل حقوقی است که با رفع آنها عملیات اجرایی طرح از سر گرفته می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا،  پروژه راه آهن دورود - خرم آباد - به تازگی دچار وقفه موقتی شد که علت آن، اختلافی حقوقی مبنی بر دادن ضمانت نامه، مابین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت بود که باعث بلوکه شدن اعتبار اختصاص داده شده به این ابر پروژه شد.

این موضوع با نامه فرهاد زیویار استاندار لرستان به رییس جمهور و با دستور آیت الله رییسی به معاون اول محول شد تا با تشکیل جلسه با حضور وزرای مربوطه و ریاست قرارگاه در حضور معاون اول و استاندار در روزهای آینده، مشکل انسداد اعتبار برطرف شود.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار ابرپروژه راه آهن دورود_خرم آباد طی یک سال اخیر فعالیت خوبی داشته است، اظهار کرد: به دلیل تامین نشدن هشت هزار میلیارد ریال از مطالبات قرارگاه از سوی دولت، برای پرداخت حقوق دستمزد نیروهای انسانی، طلب پیمانکاران دست دوم، اجاره ماشین آلات کارگاهی و خرید مواد مصالح مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شده است.

وی ادامه داد: بدین منظور از طرف استاندار لرستان پیگیری های زیادی صورت گرفت تا با تخصیص مبلغ یکهزار میلیارد ریال بخشی از بدهی های قرارگاه پرداخت شود که متاسفانه کافی نبود.

وی مشکل اصلی پروژه را موضوع حقوقی عنوان کرد و گفت: استاندار لرستان طی مکاتبه ای با رییس جمهور، پیشنهاداتی از جمله پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال به صورت فوری ارائه داد تا پس از بررسی دستورات و تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

دالوند به مصوبه دولت در خصوص تامین بخش عمده ای از منابع مالی ۱.۲ دهم میلیارد دلاری پروژه راه آهن دورود_خرم آباد بوسیله تهاتر نفت اشاره و عنوان کرد: متاسفانه قرارگاه خاتم و وزارت راه و شهرسازی به منظور ارایه ضمانت نامه و فروش نفت با وزارت نفت اختلاف نظر دارند که با پیشنهاد استاندار امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی ادامه داد: قرار است به دستور رییس جمهور و به منظور رفع این مشکل حقوقی، جلسه ای با حضور معاون اجرایی رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزرای نفت و راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و استاندار لرستان برگزار شود.

معاون استاندار سومین پیشنهاد استاندار به رییس جمهور را تامین اعتبار مالی از طریق مولدسازی عنوان و بیان کرد: راهکارهای مناسب و پیشنهادات عملیاتی به معاون اجرایی رییس جمهور ارائه شده است که در کوتاهترین زمان ممکن این بحث حقوقی حل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 1

    با توجه به کوه های اطراف خرم آباد و هزینه گزاف تونل برای راه آهن آیا ساخت راه آهن خرم آباد اصلا به صرف هست؟ بهتر است راه آهن همان بروگرد ساخته شود،برای جایی مانند خرم آباد که میان کوه های تر گرفته توسعه فرودگاه و اصلاح وضعیت آن از راه آهن واجب تر است.