| کد خبر: 261162 |

◄ ضمانت سرمایه گذاری خارجی در سواحل مکران از سوی دولت

لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران که در هیئت دولت با قید دو فوریت تصویب شده بود، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس ارسال شد.

تین نیوز

لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران که در هیئت دولت با قید دو فوریت تصویب شده بود، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس ارسال شد.

به گزارش تین نیوز، لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم استفاده از ظرفیت های بی بدیل منطقه مکران و برنامه های مدون دولت برای حمایت از سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار، توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور، بهره برداری از ظرفیت ها و فرصت های موجود در سواحل جنوب شرقی کشور و جامعه محلی پیرامونی آن و تسریع در تکلیف معطل مانده مقرر در ماده 68 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب سال 1395  به تصویب هیئت دولت رسیده است.

این اساسنامه شامل 30 ماده است که در ماده 5 آن آمده است: فعالیت های سازمان در چهارچوب ماده 68 قانون احمام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب سال 1395 و اهداف مذکور در ماده 1 این اساسنامه در سواحل مکران در محدوده شهرستان های میناب، سیریک، جاسک، چابهار ، کنارک، زرآباد، لیردف و دشتیاری انجام می شود.

بر اساس ماده 24 اساسنامه، منابع مالی سازمان به شرح زیر است:1- اعتبارات پیش بینی شده در قوانین بودجه سنواتی، 2- درآمدهای حاصل از اخذ عوارض، 3-درآمدهای حاصل از واگذاری و اجاره اراضی، 4 - سود شرکت های تابعه و وابسته

ضمانت سرمایه گذاری سواحل مکران مطابق ماده 28 اساسنامه مذکر بدین صورت صورت می گیرد: سرمایه گذاری خارجی در سواحل مکران مطابق قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران ( مصوب سال 1372 ) و قانون جلب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران( مصوب سال 1380 ) توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت ضمانت می گردد.

در ماده 30 این اساسنامه تاکید شده که سازمان و محدوده سواحل مکران در چهارچوب قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران ( مصوب سال 1372) ، قانون جلب حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران ( مصوب سال 1380 ) و این اساسنامه اداره می شود.

برای دریافت فایل کامل اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران اینجا کلیک کنید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.