| کد خبر: 269503 |

ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط آهن ایران و ترکیه خبر داد و گفت: مطالعات ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه در حال انجام است و تفاهم نامه های آن امضا شده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از احداث خط آهن ایران و ترکیه خبر داد و گفت: مطالعات ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه در حال انجام است و تفاهم نامه های آن امضا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، حسین گروسی از احداث خط آهن ایران و ترکیه خبر داد و اظهار داشت: ایران و ترکیه در سال های پیش رو همکاری تجاری بیشتری خواهند داشت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو افزود: یکی از کریدورهای مهم کشور کریدور شرق به شمال غرب است که سرخس - بازرگان نام دارد و از سوی دیگر کریدور جنوب شرق به شمالغرب (چابهار به بازرگان) همگی به منطقه آزاد ماکو ختم می شود و این منطقه می تواند نقش مهمی در زمینه تجارت کشور ایفا کند.

وی گفت: ماکو آخرین نقطه اتصال قاره آسیا و اروپا است. در گذشته هم این منطقه در نقشه جاده ابریشم قرار داشت و این موضوع نشان دهنده اهمیت این مسیر در بخش تجارت است که در زمینه لجستیک، تجارت و ترانزیت فرصت سرمایه گذاری مناسبی دارد.

گروسی با اشاره به امضای تفاهم نامه ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و ترکیه، گفت: احداث خط جدید مرند چشمه ثریا ایگدیر کارس می تواند به جهش تبادلات ریلی دو کشور بینجامد. پس از تکمیل در بخش ریلی موضوع ترانزیت و جاده نیز توسعه خواهد یافت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: مطالعات طرح های مذکور به پایان رسیده و تفاهم نامه های آنها توسط روسای جمهور ایران و ترکیه امضا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.