◄ مُهر تایید شورای نگهبان بر برگ برنده مهآبادی
تیننیوز| شواری نگهبان قانون خاص شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران را تایید کرد.
به گزارش تیننیوز، شورای نگهبان پس از بحث و بررسی لایحه احكام دائمی برنامههای توسعه كشور كه با اصلاحاتی در جلسه مورخ سیام تیر ماه ۱۳۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود٬ سرانجام چهار بند ماده الحاقی 36 با محوریت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حملونقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی را تایید کرد.
در ماده الحاقی 36 این لایحه با محوریت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حملونقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی که شامل پنج بند است٬ چهار بند ۱ و ۳ و ۴ و ۵ مربوط به شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مورد تایید قرار گرفته است.
1- سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامههایی که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامهریزی حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران میرسد، اداره میشوند.
۳- صددرصد درآمدهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) اعم از فروش خدمات و داراییهای شرکت، اختصاصی است و پس از واریز به حساب شرکت، افتتاحشده توسط خزانهداری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مأموریتهای شرکت از جمله نوسازی سامانههای ناوبری هوایی و توسعه فرودگاههای کشور هزینه میشود.
۴- سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) مشمول ماده (5) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۲/۱ است.
۵- مطالبات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران (مادر تخصصی) و شرکت شهر فرودگاهی امامخمینی(ره) موضوع تبصره (2) ماده (87) قانون اصلاح ماده(87) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت مصوب ۱۳۹۰/۱۱/۱۸ و ماده (55) قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد لازمالاجراء است و بر اساس آییننامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت ششماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت مذکور و تأیید وزراتخانههای راه و شهرسازی و دادگستری میرسد، قابل وصول است. تا تصویب آییننامه مزبور احکام این ماده توسط مأموران اجرای احکام دادگستری اجرا میشود.
یادآور میشود؛ براساس بررسیهای بهعمل آمده توسط شورای نگهبان در بند 2 ماده الحاقی 36، تأمین كسر اعتبار مذكور، چون به افزایش هزینه عمومی میانجامد و طریق جبران آن نیز معلوم نگردیده است، مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.
به گزارش روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ در بند ۲ ماده الحاقی ۳۶ آمده است: اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری (هزینهای و سرمایهای) از محل درآمدهای اختصاصی، کمکها و سایر درآمدهایی که بر اساس تعرفه مصوب شورایعالی هواپیمایی با رعایت مواد (38) و (39) قانون محاسبات عمومی کشور وصول شود، تأمین خواهد شد. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیشبینی میشود.»
برگ برنده افراد بر اساس میزان عملکرد آنان در بخشهای زیر مجموعه دیده می شود نه کسب درآمد سرشار، امیدوارم مدیریت مجموعه شرکت فرودگاهها در سال بعد با عملکرد خود باعثشرمساری مدافعین نشود.
درود بر مرد تنها، توانا، سالم و بی ادعای فرودگاههای کشور. خدایی کارمه ابادی با ۶۰ فرودگاه و ناوبری را با کار مدیر فرودگاه امام مقایسه کنین. یکی به داد فرودگاه امام هم برسه. کاش صنعت دست ایشون بود. شرکت براش کمه.
کلییات قانون خوب است بشرطیکه فرودگاه ها درآمد زا گردند و بودجه ها صرف خود فرودگاه ها شوند۰ جذب سرمایه های غیر دولتی باید در اؤلویت باشد و مدیران فرودگاه ها با وسواس شدید انتخاب شوند۰اینها زمانی میسور است که شرکت از حالت خصولتی خارج شود۰
هنوز که شورای نگهبان تایید نکرده. داستان ماست و دوغ درست کردن از آب دریاست. اگه بشه چی میشه. البته اگه بشه!!! اگه بشه!!!