| کد خبر: 272177 |

BRT کرج، خوب یا بد؟

عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

تین نیوز

عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک ترین خیابان های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ سود رانندگان کامیون از خرید کامیون های 1402 میلیاردی شد!

 

رحیمی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

وی در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه های دیگر هدف گذاری شده بود.

رحیمی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منوچهر 3 0

    چرا BRT از تهران به کرج دایر نمیشود ؟ سالها قبل از جاده قدیم و مخصوص ارتباط اتوبوسرانی برقرار بود ولی بخاطر حمایت از مترو این خطوط جمع شد ولی این درست نیست بلکه لااقل باید BRT مستقل و مستقیم بخاطر کثرت جمعیت فعلی هم در جاده مخصوص و هم قدیم از تهران و بلعکس دایر گردد

  • ناشناس 0 2

    brt کرج خیلی مفید هست و واقعا به درد مردم میخوره

  • مجید 1 1

    بجای این همه هزینه الکی چند تا پل تونل میزدید بهتر بود

  • عباس 2 0

    با اومدن BRT ترافیک شهید بهشتی چند برابر وسنگین شده مردم ساعتها تو ترافیک گیر میکنند، باید دو طبقه می‌کردن این جوری جواب میده.

  • اکبر 1 0

    باسلام اصلا مناسب وتوجیه ندارد ونیازی نیست بی آر تی نصف ونیمه

  • فاطمه 1 0

    بی آر تی خوبه، ولی نه تو کرج که خیابون ها عریض نی

  • صادق باوی 1 0

    هنوز پروژه مترو تکمیل نشده و مردم در حسرت مترو مانده اند این چه پروژه بی فایده هست مدیریت در ایران مرده و به فساد کشیده

  • ناشناس 4 0

    اولا باید پرسید شهری به نام کرج , اساسا چقدر بودجه در یک سال دارد ؟ شهرداری کرج پارسال , در حدود 12 هزار میلیارد تومان بودجه داشت .
    دوما باید پرسید مهم ترین پروژه های زیرساختی این شهر که حتی وضعیت کل استان البرز را تغییر می دهد کدام هاست ؟ این سوال هم سادس :
    الف . بزرگراه شمالی کرج که اگر ساخته شود به مبدا و مقصد عظیمیه , جهانشهر , حسن آباد , دانشگاه , گوهردشت , باغستان و ... دیگری نیازی به بزرگراه تهران کرج نخواهد داشت بار ترافیکی این بزرگراه کاهش پیدا کند سطح زیست نیمه جنوبی بزرگراه هم کاملا تغییر می کند بزرگراهی که رگ ترانزیت مملکت هم هست پس بزرگراه شمالی کرج که سوپر ابر پروژه چندین هزار میلیارد تومانی هم هست الویت 1 استان البرز است .
    ب . خط 2 متروی کرج که کمالشهر را به فردیس می رساند که اتفاقا از زیر همین خیابان شهید بهشتی هم رد می شود ! اگر این خط مترو ساخته شود وضعیت ترافیکی مرکز کرج کاملا تغییر پیدا می کند که این تغییر مثبت , رینگ به رینگ به بهبود وضعیت ترافیکی کل این شهر کمک می کند یعنی این خط مترو , سطح زیست مردم در این شهر را کاملا ارتقا می دهد . از طرفی ما در نیمه جنوبی البرز , شهرهایی مثل فردیس , ملارد , مارلیک و ... را داریم با جمعیتی بیش از 1.2 میلیون نفر که هیچ گونه وسیله حمل و نقل عمومی درست و مناسب و منظمی ندارد ! این خط مترو کمک می دهد که این 1.2 میلیون نفر بتوانند با این خط به خط مترو 5 کرج تهران متصل بشن و از آنجا به کل تهران برسن باز وضعیت تمام این مناطق تغییر خواهد کرد این پروژه هم سوپر ابرپروژس و هر کیلومترش , 1500 میلیارد تومان هزینه می بره .
    خوب ؟ شما 2 سوپر ابر پروژه چند 10 همتی در دست دارید که برای کل کرج , برای کل البرز و حتی فراتر اهمیت حیاتی و حتی ملی دارد "مدیریت درست" در این شرایط این است که تمام بودجه روی این 2 هدف متمرکز شود مگر بودجه ایی برای یک پروژه اضطراری و ضروری نیاز باشد مثلا جایی خطر سیلاب داشته باشد . مدیریت درست این است که پرونده های عمرانی بسته بشن هر سال و هر سال با تورم جدید , هزینه جدید به بیت المال تحمیل نشود . مدیریت درست یعنی اینکه مدیر بفهمد که همان مترو خط 2 ساخته شود حتی همین قطعه شهید سلطانی طالقانی افتتاح شود میزان ترافیک همین خیابان شهید بهشتی هم کم می شود البته که هیچ کس هنوز نفهمیده چرا یک تکه مترو آن وسط افتتاح کردند ! و مثلا قطعه شهید سلطانی طالقانی را نساختند که حداقل متصل باشد .
    گره های کهنه شهرهای ما قابل باز کردن هست اگر مدیریت شهرهای ما بفهمند که شهرها نیاز به سوپرمن ندارند که همزمان 10 جبهه سنگین باز کند که همون جور باز تحویل دوره بعدی بدن ! هر گروه مدیریتی که می آد صرفا بتونه پرونده یک ابرپروژه را هم ببنده شاهکار کرده و اسمش را در تاریخ آن شهر نوشته .

  • مصطفی 0 0

    باسلام واحترام به عرض میرسانم که بی ارتی برای کرج اصلا نمیشه بخاطراینکه ازاول زیرگذرچهارراه طالقانی توترافیک میمونه تامیدان شهدا مگه اینکه لاینهای زیرگذرراتامیدان شهداراجداکنید وپارک مطلقن ممنوع کنید وای کاش این همه بودجه بی زبون راصرف پیشرفت ایستگاه قطارشهری کرج میشد الان ایستگاه میانجاده ول شده میدان سپاه وغیره یاایستگاه به سمت ترمینال شهید کلانتری اصلا کل کرج به مترونیازداره چی بگم والا

  • میرزاقاسمی 0 0

    اولویت اول کرج مترو هست.
    مخصوصا خط دو که باید زودترتکمیل وافتتاح بشود و زیربار بود.
    افتتاح نمایش به دردنمی خورد.
    سوال اصلی این هست چرا مترو خط ۲از ۴راه طالقانی تامیدان شهیدسلطانی که قراربود بهمن۱۴۰۲ افتتاح بشودهنوز تو کماست

  • مهدی 0 0

    از همین اول پروژه ، ترافیک سنگین براه افتاده ، کرج مثل تهران وسیع نیست و ظرفیت این همه جمعیت رو نداره