| کد خبر: 269342 |

◄ پروژه منفعل سازی انجمن حمل و نقل ریلی شکست خورد

اصلی ترین طرف قرارداد بخش خصوصی ریلی شرکت راه آهن ج.ا.ا است که خود نیز از طریق صندوق پس انداز کارکنان راه آهن در این بخش سرمایه گذاری نموده است و اکثر شرکت های زیرمجموعه آن نیز عضو انجمن می باشند.

تین نیوز

انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته بابیش از ۱۰۰ شرکت عضو بزرگترین و موثرترین تشکل بخش خصوصی ریلی است.

این انجمن در دوره هفتم هیئت مدیره خود، به عنوان یک تشکل « غیردولتی » با توجه به ماموریت خود به دفاع پررنگ و قوی از منافع و حقوق مشروع بخش خصوصی ریلی پرداخته و در این راستا ناگزیر با برخی دستگاه های دولتی و به ویژه با راه آهن دچار چالش شده است.

اصلی ترین طرف قرارداد بخش خصوصی ریلی شرکت راه آهن ج.ا.ا است که خود نیز از طریق صندوق پس انداز کارکنان راه آهن در این بخش سرمایه گذاری نموده است و اکثر شرکت های زیرمجموعه آن نیز عضو انجمن می باشند.

هشتمین انتخابات هیئت مدیره انجمن در روز شنبه دوازدهم اسفند ۱۴۰۲ در شرایطی برگزار شد که در اقدامی بی سابقه با برنامه ریزی و خیز صندوق پس انداز راه آهن برای تسخیر کرسی های هیئت مدیره انجمن مواجه بودیم.

برای اولین بار، همزمان سه تن از مدیران شرکت های زیرمجموعه صندوق پس انداز راه آهن، کاندیدای عضویت در هیئت مدیره انجمن شدند تا با همراهی برخی کاندیداهای دیگر که عموما موضع گیری پررنگی در برابر راه آهن نداشته اند، کرسی های هیئت مدیره انجمن را تصاحب کنند. اکثر کارشناسان و مدیران شرکتهای عضو اعتقاد دارند که در صورت پیروزی این طیف، باید شاهد تغییر رویکرد انجمن و مخفی سازی برخی واقعیات تلخ موجود در شیوه مدیریت فعلی راه آهن می بودیم.

علی رغم نام آشنا بودن کاندیداهای طیف راه آهن و تجارب مرتبط طولانی آنها، این اقدام از سوی اعضای انجمن و شرکت های خصوصی به عنوان برنامه ریزی جهت منفعل سازی انجمن در شرایط پرچالش فعلی تلقی شد؛ شرایطی که عدم وجود نهاد قوی جهت مقابله با آن می تواند به کابوسی برای شرکت های حمل و نقل ریلی و سرمایه گذاران قدیم و جدید بدل شود.

پاسخ این اقدام اما درس آموز بود. سوابق انتخابات هیئت مدیره نشان می دهد اغلب انتخابات با مشارکت در حدود ۵۵ درصدی برگزار شده است اما اینبار ۷۷ درصد اعضا در انتخابات شرکت نمودند و در حمایت از رویکردهای بدون تعارف و مجدانه ریاست دوره هفتم انجمن، بالاترین رای انتخابات های انجمن با ۶۲ رای از کل ۸۱ رای ماخوذه به ایشان تعلق گرفت.

لیست مورد حمایت بخش خصوصی واقعی با اکثریت آرا ۵ کرسی اصلی و ۲ کرسی علی البدل را فتح نمود و نشان داد منفعل سازی انجمن پروژه ای شکست خورده و به زیان این بخش است و اعضا حاضر نیستند حتی یک کرسی علی البدل هیئت مدیره را در اختیار طیف مقابل بگذارند.

اما سرنوشت عزیزان باسابقه و خوشنام بخش ریلی که به قول خود جهت آرام سازی فضا در انتخابات شرکت نموده بودند کمترین میزان آرا کسب شده بود.

انتخابات اخیر خود دلیلی روشن بر عملکرد غیرقابل دفاع راه آهن  بوده و نتیجه تعدی و تجاوزات بی شمار دو سال اخیر راه آهن به منافع بخش خصوصی بوده است و متاسفانه هیچ گوش شنوایی برای آن وجود نداشته است.

امید است مدیران دولت با دست برداشتن از زیست در حواشی و پرداختن به متن وظایف خود، نگاهی هم به میزهای خود بیندازند و بدانند که این میزها به هیچ کسی وفا ندارند و آنچه از هر کسی به جا می ماند، نغمه هایی است که در عمر خویش خوانده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 24

    باز هم یک کارشناس بی نام و نشان مطلب نوشت!

    • ناشناس 19 3

      مهم نیست مهم اینه داره حرف حق میزنه. درووووود فراوان

    • ناشناس 17 1

      بازم ی کارشناس با نام و نشان مطلب نوشت. یک مدیر عوضی و بیکار دولتی به مجموعه اقتصادی فشار آورد و مجبور شد نامش رو حذف کنه. یعنی صالحی و نوچه هاش کثیف ترین تیم تاریخ راه آهن هستند

  • ناشناس 18 3

    احسنت
    راه را این مدیران دولتی خوب پیدا کرده اند:
    زیستن در حواشی
    و رها کردن متن

    و لعنت خدا بر کسانی که به حقوق مردم خیانت می کنند...