| کد خبر: 266938 |

◄ تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده

نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده تکمیل می شود.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از تکمیل نوار بزرگراهی ساحلی استان گلستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خیر الله خادمی 30 آذر ماه امسال افزود: ۴۳ کیلومتر بزرگراه در استان گلستان در سفر رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیز در استان گلستان در قالب دو طرح اجرایی احداث می شود.

وی افزود: ۲۰۰ کیلومتر از این مسیرها با هدف تسهیل تردد از گلستان به شهر مقدس مشهد در حال حاضر به اتمام رسیده و زیر عبور قرار دارد و ۶۰ کیلومتر نیز در محورهای مختلفی نظیر گرگان جنگل گلستان و آزادشهر به سمت شاهرود در حال اجرا است.

وی ادامه داد:۴۰ کیلومتر از این محورها نیز در مرحله مطالعات قرار دارد که در مجموع به منظور تکمیل عملیات باقیمانده این پروژه ها به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور شریانی ارتباط استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی توضیح داد و گفت: ۱۷ کیلومتر از این مسیر در استان گلستان باقی مانده است که با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد و بدین ترتیب نوار بزرگراهی ساحلی در استان گلستان به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به صعوبت عملیات اجرایی در محور آزادشهر به شاهرود اظهار داشت: این مسیر با توجه به عبور از منطقه کوهستانی البرز نیاز به عملیات پیچیده راهسازی با هزینه بالای احداث دارد که در حال حاضر مناقصه آن برگزار شده و جزو مصوبات سفر رییس جمهور قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه این محور را یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم کشور از جنوب به سمت مرز اینچه برون دانست و اعلام کرد: این محور از نظر ترانزیت ملی و بین المللی بسیار با اهمیت است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز روند عملیات اجرایی در این محدوده نیز تسریع یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.