| کد خبر: 267410 |

◄ خبرهای خوب از تکمیل و بهره برداری از کمربندی شمالی شهر اراک

کمربندی شمالی شهر اراک در اولویت کاری است و تلاش می کنیم منابع مالی آن را با سرعت تامین کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از کمربندی شمالی شهر اراک گفت: تکمیل و بهره برداری از کمربندی شمالی شهر اراک که در سفر دولت به استان مورد تاکید قرار گرفته است، در اولویت کاری است و تلاش می کنیم منابع مالی آن را با سرعت تامین کنیم.

به گزارش تین نیوز خیرالله خادمی 18 دی ماه در سفر به شهر اراک خاطرنشان کرد: امروز این پیام را می دهیم که پای کار هستیم و با پیگیری تکمیل این محور شاهد بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک خواهیم بود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و زیر بناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: برای اتمام کل محور، بررسی لازم را انجام داده و کارهای باقی مانده را مانند اجرای ابنیه ها، نقشه برداری، معارضان، تقاطع های موجود و… برای برنامه ریزی و اتمام عملیات اجرایی این محور انجام می شود. 

عباس یوسف زاده سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این بازدید بیان کرد: پیگیر اجرای قرارداد تقاطع های پتروشیمی و انتهای مسیر در کمربندی شمالی اراک هستیم تا با کمک مسئولان، عملیات اجرای آن آغاز شود تا هرچه زودتر مردم شاهد بهر برداری کامل از این محور باشند.

قابل ذکر است خادمی در اردیبهشت ماه سال 1397 گفته بود: برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه در سال ۹۷ در راستای توسعه شبکه  آزادراهی کشور قرار گرفته است که در همین راستا با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزادراه کنارگذر شمالی اراک آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر همکاری دولت و بخش خصوصی در احداث این آزادراه خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شمالی اراک با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصدی دولت احداث خواهد شد.

خادمی طول این آزادراه را ۶۵ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: این آزادراه حدفاصل مالک آباد تا سه راهی شازند در 6 خط عبوری طراحی شده که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته احداث آن ظرف مدت سه سال به اتمام می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناصر 1 0

    باسلام
    متاسفانه قول‌های زیادی دادند واجرا نشد درصورت تکمیل این طرح از آلودگی شهر اراک مقدار ی کاسته خواهدشد!!

  • جواد 1 0

    کنارگذرشمالی اراک حدفاصل روستای گاوخانه تاروستای مرزجران جاده مرگه ازابتدای سال جاری تاکنون بیش از۵۰نفربراثرتصادف جان خودراازدست داده اندلذابرای جلوگیری ازاین حوادث همت مسعولین رامیطلبد

  • مسعودرضایی 0 0

    کشوری که بیشترماشینهای سنگینش مال دلاله وراننده بدبخت بایدشبوروز زحمت بکشه، کی میخوایدبه راننده کمک کنید.

  • وضعیت مسکن 0 0

    شعار رئیسی برای ساخت 4 میلیون مسکن را پس بگیرید چون شدنی نیست؛ حتی اگر شدنی باشد باعث تورم شدید و کاهش کیفیت و فساد می شود
    شعار رئیسی برای ساخت 4 میلیون مسکن را پس بگیرید چون شدنی نیست؛ حتی اگر شدنی باشد باعث تورم شدید و کاهش کیفیت و فساد می شود
    هم میهن نوشت:یکی از وعده‌های پرسروصدای دولت، ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بود؛ وعده‌ای که نه‌تنها محقق نشده است، بلکه هیچ‌گاه هم محقق نخواهد شد، از ابتدا نادرست و غیرعملی بودن آن روشن بود، ولی چون اصرار دارند آن را انجام دهند، برای این منظور اکنون پس از گذشت دو سال و اندی از حضور در دولت می‌کوشند تا کاری کنند که منابع مالی آن را تامین نمایند.

    حالا هم این کار را از طریق روش‌هایی می‌خواهند انجام دهند که حوزه‌های دیگری را درگیر می‌کند.

    اول، از طریق منابع بانکی.دوم، از طریق قیمت‌گذاری بر مصالح ساختمانی اصلی چون سیمان و فولاد. یا حتی خارج کردن این شرکت‌ها از بورس کالا.

    روشن است که چنین اقداماتی به تحقق وعده ساخت مسکن منجر نمی‌شود، فقط ممکن است بر آمار کم‌ موجود اندکی بیفزاید، ولی از یک سو، موجب تورم شدید از طریق تولید نقدینگی به وسیله بانک‌ها می‌شود. دوم اینکه رانت سرسام‌آوری را در فولاد و سیمان ایجاد می‌کند که فساد و تباهی بزرگی را در پی می‌آورد.سوم اینکه، نظام بانکی و این نوع کارخانجات را زمین‌گیر می‌کند و موجب کاهش تولید و بهره‌وری آنها می‌شود.

    این سیاستی است که پیشتر نیز انجام شده و شکست خورده است. رشد نقدینگی و تورم حاصل از مسکن مهر که در اوج پولداری دولت احمدی‌نژاد انجام شد، ضربه سختی برای اقتصاد کشور بود، حالا که از آن درآمدهای بادآورده هم خبری نیست، کیفیت ساخت چنین واحدهای ساختمانی نیز به دلیل کاهش استانداردهای آنها نامطلوب خواهد شد. تجربه زلزله کرمانشاه را فراموش نکنید. در حقیقت به‌جای آنکه یک شهر آباد شود، ده‌ها و صدها محل دیگر ویران خواهد شد تا یک جا آباد شود؛ آن هم نه آبادی واقعی که آبادی ظاهری و صوری.

    بهترین راه برای دولت، پس‌گرفتن رسمی وعده داده‌شده است. این شعار بی‌مصداق «می‌توانیم» را باید کنار گذاشت. «می‌توانیم» در ذیل امکانات متعارف معنی‌دار است، اولین شرط آن وجود عقلانیت و محاسبات اقتصادی است. خیلی ساده می‌توانید هزینه ساخت یک متر واحد مسکونی درجه سه را بپرسید در اعداد و ارقام یک میلیون واحد ضرب کنید، این که کار سختی نیست. ثلث آن را هم نمی‌توانید تامین کنید. حالا یک شعاری داده‌اید، در عمل هم که نخواهید توانست، و نمی‌توانید، پس با اذعان به آن، سیاست معقولی را پیش بگیرید؛ بهتر از این است که با اتخاذ سیاست‌های نادرست بخش‌های دیگر نیز تخریب شوند.

  • سید محمد قاضی زاده 0 0

    استانی به نام اراک نداریم