| کد خبر: 258096 |

جاده یاسوج به شیراز جان مسافران را می گیرد

استاندار کهگیلویه و بویر احمد حادثه تصادف روز جمعه در جاده یاسوج به شیراز و جان باختن پنج نفر از هم استانی ها را دردناک خواند.

تین نیوز

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویر احمد در نشست شورای ترافیک با اشاره به حادثه تلخ روز جمعه محور یاسوج به شیراز، اظهار کرد: کل طراحی این منطقه باید تغییر کند تا شاهد چنین حوادث تلخی در محورهای استان و داغدار شدن خانواده ها نباشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در پی حادثه تصادف روز جمعه در مسیر یاسوج به شیراز و جان باختن پنج نفر از هم استانی ها، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل راه و شهرسازی خواست در حدفاصل گردنه دشت روم تا پلیس راه چند تقاطع غیرهمسطح و گذرگاه فرار برای خودروهای عبوری احداث کند.

احمدزاده تاکید کرد: باید طرح جامع راه های استان برای کاهش تلفات در جاده ها ارائه شود تا شاهد حوادث تلخ رانندگی در جاده های استان نباشیم.

 

احمدزاده در عین حال با اشاره به حضور دستگاههای اجرایی در این حادثه اظهار کرد: در حادثه غم انگیز اخیر همه دستگاه ها پای کار بودند و ۲ نفر از معاونین استانداری و مدیرکل بحران و سایر متولیان در محل حادثه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در نشست یکشنبه آینده استانداران با هیات دولت وضعیت راه های استان را پیگیری خواهم کرد، گفت: انتظار می رفت متولیان امر که از شرایط این مسیر مطلع بودند قبل از وقوع این حادثه تمهیدات لازم را به کار می گرفتند.

مقام عالی دولت در استان کهگیلویه و بویر احمد از ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی خواست تا زمان اصلاح جاده، تقاطع غیرهمسطح از گردنه دشت روم تا پلیس راه ایجاد کنند و برای این کار اعتبارات لازم را اختصاص دهند.

احمدزاده با بیان اینکه اگر دستفروشها نبودند،آن شرایط را نداشتیم، ادامه داد: پلیس راه نباید اجازه دهد جلوی پلیس راه یاسوج به شیراز میوه فروشان و دست فروشان مستقر شوند و در جلوی پلیس راه تابلوی توقف ممنوع نصب کند.

استاندار کهگیلویه و بویر اخمد اضافه کرد: طبق اعلام راه و شهرساری راه های استان ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که انتظار می رود اداره کل راه و شهرسازی استان طرح جامع راه های استان را برای ارائه به دولت آماده کند.

وی تاکید کرد: ۲۲ کیلومتر تونل در استان وجود دارد و باید مطالعه تونل یاسوج به دشت روم توسط راه و شهرسازی و راهداری اجرا شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست طرح جامع نقاط حادثه خیز را ارائه کند گفت: با وجود اینکه ۲ هزار میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز در استان اختصاص داده شد اما همچنان شاهد تلفات رانندگی در راههای استان هستیم.

احمدزاده تصریح کرد: محور پاتاوه به دهدشت در کمتر از ۲ هفته دیگر به صورت رسمی افتتاح می شود، در ۱۰۰ متر از این محور شاهد معارضاتی هستیم که کسانی ذی حق هستند حقشان داده شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد تصادفات استان در کمربندی یاسوج رخ می دهد خواستار ایمن سازی این مسیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.