| کد خبر: 258999 |

اقتصاد ۴۰۰ روستا در مسیر پاتاوه دهدشت فعال می شود

رئیس جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه- دهدشت گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در این مسیر با افزایش عبور و مرور خودروها فعال شده و رونق می گیرد.

تین نیوز

رئیس جمهور در آیین افتتاح از جاده اصلی پاتاوه- دهدشت گفت: اقتصاد ۴۰۰ روستای واقع شده در این مسیر با افزایش عبور و مرور خودروها فعال شده و رونق می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سه شنبه ۲۷ تیر سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در حاشیه مراسم بهره برداری از جاده پاتاوه-دهدشت گفت: روستاهای زیادی در طول این جاده از مواهب آن بهره مند می شوند چرا که با وجود این راه ارتباطی اقتصاد آنها فعال و شکوفا می شود.

136 کیلومتر راه، پاتاوه را به دهدشت متصل کرد

۴۰۰ روستای کشور به زودی از بن بست خارج می‌ شوند

مسیر پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر تکمیل شد

به زودی؛ افتتاح محور پاتاوه دهدشت، نگینی در دل رشته کوه زاگرس

رییس جمهور افزود: خارج کردن شهر "دهدشت" از بن بست از دیگر کارکردهای این جاده ارتباطی است که نقش اساسی در توسعه و رونق منطقه دارد.

وی ادامه داد: این جاده راهبردی برای منطقه مزیت های زیادی دارد چرا که ارتباط با مرکز کشور و اتصال به دریا از ویژگی های این جاده است.

رئیس جمهور اضافه کرد: میزان تونل های این راه ارتباطی ۱۰ کیلومتر است و احداث پل ها و تونل های زیاد در این مسیر نشان از سخت بودن فعالیت ها دارد.

رییس جمهور و اعضای هیات دولت در ششمین مقصد از دور دوم سفر های استانی به منظور انجام سفری ۲ روزه، صبح دوشنبه (۲۶ تیر) وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می کند.

طرح های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر،کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه افتتاح شده و یا در حال بهره برداری است.

گزارش تصویری| تکمیل مسیر جاده ای پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر

 اینفو گرافیک| مشخصات و اهداف پروژه مسیر جاده‌ ای پاتاوه دهدشت

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت ها و شتاب بخشی به روند توسعه ای این استان به تصویب رسید.

گفتنی است، راه اصلی پاتاوه- دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر با ارزش روز   ٩٥ هزار میلیارد ریال در ۴ قطعه ، همزمان با سفر رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد. روژه احداث راه اصلی پاتاوه-دهدشت از منطقه کوهستانی زاگرس میانی عبور می کند و سبب کاهش مسیر حدود ۶۵ کیلومتر حدفاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.

با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم در مسیر پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و سبب ارتباط سریع مردم منطقه و شهر دهدشت  با مرکز استان می شود. 

در این مسیر ۱۲ دستگاه تونل، ۵ دستگاه گالری و ۱۳ دستگاه پل خاص احداث شده است که از طریق این جاده ارتباط استان های جنوب غرب کشور از جمله استان خوزستان به استان های مرکزی برقرار شده و به نوعی این محور نقطه میانبر بین استان های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور نیز محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.