| کد خبر: 259896 |

راه های کهگیلویه و بویراحمد برای پیاده‌ روی اربعین حسینی مهیا می شود

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین استان به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اربعین استان به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عابد محمدی با اشاره به تمهیدات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای اربعین حسینی افزود: طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۲۵ شهریور به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این اداره کل در ستاد اربعین استان به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت تعیین شد بنابراین برای تعیین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جهت اعزام زوار به مرز شلمچه جلساتی تشکیل دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه تمهیدات لازم جهت تهیه اتوبوس زائران پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: ۵۲ دستگاه اتوبوس در بازده زمانی ۳۰ روزه مسافران را به مرز معین (مرز شلمچه) انتقال می دهند و هیچ نگرانی از بابت تامین اتوبوس در زمان سفر اربعین وجود ندارد.

محمدی با بیان اینکه در صورت نیاز از ناوگان سایر استان های همجوار استفاده خواهیم کرد، تصریح کرد: جهت انتقال خادمین زائرین حرم امام حسین(ع) به کربلا، انتقال وسایل و ملزومات موکب داران، برنامه ریزی لازم صورت گرفته و از ظرفیت ناوگان ادارات، دانشگاه ها، سپاه فتح و شرکت نفت استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل و نظارت بر راه های مسیر تردد زائرین حرم امام حسین (ع) هماهنگی هایی با پلیس راه و اورژانس انجام داده است، ضمن اینکه با توجه به اینکه اتوبوس های حامل زائرین از جاده پاتاوه به دهدشت عبور می کنند گشت راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به طور کامل در محور حضور خواهند داشت و پوشش لازم را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این اداره کل تا قبل از زمان شروع طرح اربعین اقداماتی را انجام داد و لکه گیری و روکش آسفالت یاسوج - اصفهان، یاسوج - بابامیدان و یاسوج به شیراز را انجام و نسبت به خط کشی و نصب تابلو و علائم ایمنی اقدام کرد.

محمدی با اشاره به اینکه روشنایی تونل های محور یاسوج - اصفهان و محور پاتاوه به دهدشت در دستور کار قرار دارد و اعتبارات آن نیز تامین شده تاکید کرد: بر مجتمع های خدماتی بین راهی تا قبل از سفر اربعین نظارت و نواقصات رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین مقرر شد شهرداری های استان از دریافت عوارض شهرداری از مالکین و رانندگان اتوبوس خودداری کنند که کمکی به رانندگان شود، انجمن های صنفی هم از دریافت عوارض خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام آمادگی کرد که همه جایگاه سوخت آماده سوخت رسانی به اتوبوس های و ناوگان حمل و نقل ایام اربعین است.

محمدی افزود: شرکت های حمل و نقل نسبت به پیش فروش بلیط ایام اربعین اقدام می کنند و کسانی که قصد سفر به کربلا را دارند و نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کردند نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی بیان کرد: در سفرهایی که به صورت گروهی انجام می شود مسئولان کاروان ها با معاون حمل و نقل این اداره کل هماهنگی انجام دهند تا نسبت به تامین اتوبوس اقدام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.