| کد خبر: 261541 |

به زودی بخش چهارخطه جاده بابامیدان به یاسوج تا اصفهان بهره برداری می شود

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار خطه شدن جاده بابامیدان - یاسوج -اصفهان در دست اجرا است و بخشی از آن به زودی به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

محمد راستا اظهار داشت: چهار خطه شدن جاده بابامیدان - یاسوج - اصفهان به عنوان یک پروژه مهم و اولویت دار راهسازی در استان در دست ساخت بوده که بخشی تاکنون به بهره برداری رسیده و برخی قطعات دیگر نیز در آینده نچندان دور به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، راستا با اشاره به اینکه جاده بابامیدان - یاسوج - اصفهان یکی از پرترافیک ترین راه های شریانی با میزان ترافیک بیش از ۲۰ هزار خودرو در روز است، عنوان کرد: در اصطلاح فنی راهسازی وقتی عبور و مرور در یک محور به ۴ هزار خودرو برسد نیاز به احداث باند دوم است.

راستا ابراز کرد: ۲۴۰ کیلومتر از جاده بابامیدان - یاسوج - اصفهان در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که بخشی از در حوزه شهرستان های گچسارن و باشت چهارخطه شده و در واقع تاکنون ۶۵ کیلومتر از باند دوم این جاده به بهره برداری رسیده و در مجموع کل پروژه پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: تمام مطالعات مسیر انجام شده و کار با سرعت در حد اعتبارات و حتی بیشتر در حال انجام است و واقعیت امر نیاز به اعتبارات بیشتری داریم که باند دوم سریع تر اجرا و جلوی حادثه خیزی گرفته شود.

راستا این را هم گفت: جاده «بابامیدان - یاسوج - اصفهان» محور ترانزیت ملی بوده و در واقع یک قطعه از کریدور شمال به جنوب کشور است، زیرا یک راه میانبر از جنوب به مرکز کشور محسوب می شود و هم اکنون ترافیک بسیار بالایی دارد.

وی بیان کرد: ۳۰ کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال اجرا و زیر ۵۰ کیلومتر نیز دست نخورده داریم و پروژه کمربندی یاسوج واقع شده در این مسیر با سرعت در دست اجرا بوده و تاکنون ۵ کیلومتر افتتاح و ۷ کیلومتر نیز آماده آسفالت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.