| کد خبر: 263749 |

کوهستانی‌ترین جاده ایران مشکل ایمنی ندارد؛ چرا جاده پاتاوه دهدشت افتتاح شد؟

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه ـ دهدشت را کوهستانی راه ارتباطی ایران دانست و گفت: این محور مواصلاتی هیچ گونه مشکل ایمنی ندارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه ـ دهدشت را کوهستانی راه ارتباطی ایران دانست و گفت: این محور مواصلاتی هیچ گونه مشکل ایمنی ندارد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد راستا  اظهار داشت: جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور جنوب به مرکز استان در سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و بعد از چندین دهه از آغاز عملیات اجرایی در دولت سیزدهم با حمایت و هدایت مجموعه دولت خاصه وزارت راه و شهرسازی تکمیل و در سفر دوم رئیس جمهوری به این استان افتتاح و به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

همت دولتمردان در افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت

وی عنوان کرد: در گذشته برای ارتباط مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرهای گرمسیری از جمله دهدشت، لنده، چرام، بهمئی و ...از جاده باشت استفاده می شد که در  سال های اخیر جاده باغچه سادات احداث و جایگزین شد و با همت دولتمردان امسال نیز جاده پاتاوه به دهدشت مورد بهره برداری قرار گرفت و تا حدود زیادی مشکل ارتباط چه از نظر مسافت و چه زمان برطرف شد.

راستا با اشاره به سبک شدن ترافیک در جاده های منتهی به شهرستان های گرمسیری استان ابراز کرد: با بهره برداری از کوهستانی ترین و به نوعی یکی از زیباترین جاده های کشور بخشی از بار ترافیک ارتباط مرکز کشور به جنوب و بلعکس بر روی این محور قرار گرفت و مردم به نوعی راحت تر شدند.

جاده پاتاوه به دهدشت ایمنی لازم را دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه به دهدشت ایمنی لازم را دارد و یکی از دیدنی ترین جاده های کشور است، افزود: با احداث این جاده به نوعی زاگرس را عرضی رد کردیم و در مجموع مشخصات فنی در کوهستان از جمله حداقل شیب و قوس رعایت شده است.

راستا از رانندگان خواست سرعت و سبقت را در همه جاده ها از جمله پاتاوه به دهدشت رعایت کنند و ادامه داد: 800 کیلومتر راه اصلی در این استان داریم که طبق یک برنامه ریزی مدون برای کیلومتر به کیلومتر آن برنامه داریم.

ساخت جاده پاتاوه به دهدشت از کی شروع شد؟

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

 ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر سال 73 و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در دومین روز از دومین سفر استانی رئیس جمهور به این استان در تاریخ 27 تیرماه 1402 به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تسریع در عملیات اجرایی این پروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به این دیار بود که بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شد و با تزریق این میزان اعتبار عملیات اجرایی به خط پایان رسید و در نهایت روبان قرمز با دستان آیت الله رئیسی رئیس جمهور قیچی شد.

با افتتاح این جاده ملی علاوه بر کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از 400 روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.

13 تونل به طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان های قرار گرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می آید.

جاده پاتاوه به دهدشت مرکز کشور را به خوزستان متصل می کند و دیگر نیازی به دور زدن کوه نیست و از اصفهان تا بنادر جنوبی 4 ساعت کاهش زمان خواهیم داشت.

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.