| کد خبر: 264943 |

تکمیل پروژه باند دوم یاسوج به سمیرم چشم انتظار اعتبارات

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه پروژه مهم راهسازی در شهرستان بویراحمد نیازمند تزریق اعتبارات برای پیشرفت مناسب هستند.

تین نیوز

محمد راستا در حاشیه بازدید از پروژه پل سریز، با اشاره به نیاز پروژه های راهسازی به تزریق اعتبارات، گفت: این پروژه در باند دوم محور یاسوج - سمیرم، شروع به کار شده و به نسبت اعتبارات پیشرفت خوبی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، راستا افزود: تنها مشکل این پروژه کمبود اعتبار است که اگر به موقع تزریق نشود ممکن است کار کند یا تعطیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از پروژه های مهم راهسازی در شهرستان بویراحمد تقاطع غیر هم سطح مهریان در جاده یاسوج- اقلید است که پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: پروژه تقاطع غیر هم سطح مهریان نیز با کمبود اعتبار و معارضات محلی مواجه است که پیگیر تزریق اعتبار و رفع معارضات پروژه هستیم.

راستا خاطرنشان کرد: پروژه پل دوم محور یاسوج - سمیرم در منطقه «بنسنجان» یاسوج سومین پروژه مهم راهسازی در بویراحمد است که مبلغ قرارداد آن ۸۳ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این پروژه نیز با کمبود اعتبار مواجه است، افزود: چون هزینه های راه سازی بسیار بالا است و نیازمند تزریق و تخصیص به موقع اعتبار است، اگر اعتبار به موقع نرسد، پیشرفت پروژه با مشکل مواجه می شود.

مولایی پیمانکار پروژه پل «سریز» گفت: مبلغ اولیه پروژه ۷۴ میلیارد تومان است، که با کمی تعدیل پروژه با مبلغ قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومان به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه پروژه از تیرماه ۱۴۰۲ شروع شد و تا الان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: پروژه مشکلات و معارضات زیادی داشت، در شرایط سخت کار انجام گرفت، کف رودخانه کاملاً سنگی است و برای حفاری زمان بر است، تا الان دو پایه اصلی پل حفاری شده و یکی از پایه ها کار شده است.

مولایی تصریح کرد: یکی از مشکلات این پروژه کمبود اعتبار است، تا کنون مبلغ چهار میلیارد تومان اوراق اسناد خزانه سال ۱۴۰۵ داده شده، با وجود اینکه پروژه نیاز به نقدینگی دارد و کار کردن با اسناد خزانه بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ۲۵ میلیارد تومان کارکرد دارد، مبلغ ۸ میلیارد تومان ضمانت نامه پیش پرداخت ارائه دادیم، سه درصد آن پرداخت شده و ۱۱ درصد آن باقی مانده است.

پیمانکار پروژه پل «سریز» گفت: با توجه به اهمیت پروژه که در نقطه حادثه خیزی قرار داد، توقع داریم کارفرما نهایت همکاری را با این پروژه انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.