| کد خبر: 265490 |

اعلام آمادگی سرمایه گذاران چینی برای اجرای راه آهن یاسوج - اقلید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم راه آهن اقلید و یاسوج را از روی کاغذ به مرحله اجرا درآورد و هم اینک نیز با سرمایه گذارانی از کشور چین برای عملیاتی کردن این طرح مهم زیرساختی وارد مذاکره شده ایم.

تین نیوز

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم راه آهن اقلید و یاسوج را از روی کاغذ به مرحله اجرا درآورد و هم اینک نیز با سرمایه گذارانی از کشور چین برای عملیاتی کردن این طرح مهم زیرساختی وارد مذاکره شده ایم.

 

سید علی احمدزاده اظهار کرد: راه آهن یاسوج از هیچ به یک واقعیت تبدیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جزو استان هایی بودیم که در رده راه آهن نبودیم اما به مطالبه ای مبدل شد که آقای رئیس جمهور دستور رسیدگی داد.

احمدزاده ابراز کرد: این راه آهن از یاسوج به دهدشت و گچساران و سپس به راه آهن خوزستان و بوشهر وصل می شود.

وی تاکید کرد: در سالیان قبل تنها سالی یک میلیارد تومان برای آن اعتبار اختصاص می یافت به اندازه ای که پروژه زنده بماند.

سال هاست که اتصال به شبکه ریلی کشور مطالبه و آرزوی دیرینه اصلی مردم کهگیلویه و بویراحمد است تا ضمن توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال ، استان را از بن بست ارتباطی خارج کند و حمل بار با مقدار زیاد و در زمان کوتاه و هزینه کمتر انجام شود .

استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و دارای قابلیت های بی نظیری است اما محروم از حتی یک متر خط ریلی است.

راه آهن اقلید - یاسوج بطول ۱۷۶ کیلومتر از جمله مهم ترین طرح های در حال احداث این استان در حوزه حمل و نقل است که در صورت بهره برداری از آن روند توسعه استان شتاب می گیرد.

احداث راه آهن اقلید - یاسوج در سفر اول دولت نهم (سال ۸۹) به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب ولی به دلایل مختلف از جمله نداشتن توجیه اقتصادی اجرایی نشد تا اینکه در اواخر سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شد و هر سال اعتبارات قطره چکانی به آن تزریق شده است.

بر اساس اطلاعات و طراحی طرح راه آهن یاسوج - اقلید حدود ۱۷ دهنه تونل با ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر طول به همراه هفت ایستگاه در این راه آهن پیش بینی شده است.

بر اساس قرارداد اولیه در آن زمان و در دولت گذشته اجرای قطعه اول راه آهن یاسوج - اقلید که به طول ۲۲ کیلومتر است رقمی افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری آن برآورد شده بود.

همچنین پیش بینی شده بود که سالانه حدود چهار میلیون تن بار و بیش از ۴۰۰ هزار نفر مسافر با این راه آهن جابه جا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همکاری با چینی های ...