بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند
تین نیوز

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان با اشاره به تسهیلات پرداختی بانکها برای مسکن اظهار کرد: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال ها در مورد آن کم کاری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مالکی ادامه داد: در سال ۹۵ الی ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

مالکی گفت: روش تامین زمین براساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: براساس قانون، آماده سازی زمین برعهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و براساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک ها به مسکن اختصاص یابد.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته ایم ۱۷۱ هزار میلیارد تومان است ه با این عدد فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی هم گفت: بنیاد مسکن ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استان گلستان به همراه خوزستان جزو استان هایی است که بیشترین مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمار مسکن مهر گلستان با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود داشته باشد می توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک سازی را یکی از روش های تامین زمین برای استان گلستان برشمرد و تاکید کرد در مراحل تصویب شهرک ها باید تسریع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.