◄ دغدغه تامین نان شب جایگزین درخواست رفاه حداقلی رانندگان جاده ای شد
علیرغم تلاش ها و پیگیری های زیاد تشکلات صنفی رانندگان و چندین بار طرح در صحن مجلس، متاسفانه سختی کار رانندگان تاکنون محقق و تصویب نشده است.
دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور گفت: از مدت ها پیش یکی از اصلی ترین مطالبات رانندگان اعم از رانندگان سنگین و سبک، برون شهری قرار گرفتن شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور و تصویب و اجرای قانون سختی کار در خصوص رانندگان حرفه ای بوده و هست.
خبر مهم امروز:
اعلام سامانه و مدارک لازم برای ثبت نام واردات کامیون و اتوبوس خارجی
به گزارش تین نیوز، حمید حسین زاده به خبرنگار ما گفت: به دلایل و توجیهات مختلف، علیرغم تلاش ها و پیگیری های زیاد تشکلات صنفی رانندگان و چندین بار طرح در صحن مجلس، متاسفانه سختی کار رانندگان تاکنون محقق و تصویب نشده است.
وی افزود: در حال حاضر عدم توجه و اهتمام کافی دولت و مجلس به این مطالبه از یک سو و یاس ناشی از عدم تصویب سختی کار و افزایش مشکلات ریز و درشت جدید به خصوص مشکلات معیشتی از سوی دیگر، سبب شده است این مطالبه اساسی و مهم، ناخواسته از اولویت مطالبات رانندگان ناوگان عمومی بین شهری خارج و از اذهان رانندگان تا حدی زدوده شود.
این فعال صنفی تاکید کرد: فعلا با توجه به شرایط اقتصادی دغدغه هر صبح و شام رانندگان تامین نان شب و تلاش برای بقا جایگزین درخواست رفاه حداقلی و منزلت اجتماعی گمشده رانندگان شده است.
بیشتر بخوانید:
رانندگان جدید الورود جایگزین رانندگان بازنشسته و صوری نشدند
حسین زاده گفت: مشکلات کوچک و بزرگ رانندگان ناوگان سنگین و سبک از جمله رانندگان کامیون، رانندگان اتوبوس و رانندگان سواری کرایه بین شهری آنچنان فزونی یافته است که نام بردن و پرداختن به تک تک آنها مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد بود.
پیش از این رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر استان فارس نیز در این مورد به تین نیوز گفته بود: مشاغل سخت و زیان آور مشاغلی است که در آن اگر محیط کاری از نظر عوامل فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی استاندارد نباشد؛ سلامت افراد به خطر می افتد.
احسان روشن روز عنوان کرده بود: این خطرات تنش های روحی و جسمی سنگینی به شاغلان در این محیط ها وارد می کند که قطعا رانندگان حمل و نقل جاده ای از لحاظ تعریف قانونی، مشمول گروه ب و کار در حوزه های خاص مشاغل سخت زیان آور خواهند شد.
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر استان فارس خاطر نشان کرده بود: متاسفانه موانع و تعارض ها در قوانین موجود، سد راه قرارگیری شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور شده است که رفع این موانع با پیچیدگی های عجیبی روبه رو است.
وی افزوده بود: ضمن اینکه کنترل و نظارت در تناوب و توالی کار رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای (جهت بازنشستگی) تقریبا امکان پذیر نیست و بسیاری از عوامل و مشکلات فنی دیگر که این امر را با پیچیدگی های خاصی مواجه نموده است.
عضو هیئت مدیره کانون سراسری رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر کشور تاکید کرده بود: در عین حال به دلیل جمعیت زیاد افرادی که به شغل رانندگی حمل و نقل جاده ای اشتغال دارند، اجرای احتمالی این طرح توسط قوه مقننه و قوه مجریه مستلزم برنامه ریزی تخصصی و اختصاص بودجه است که این معضل را نیز باید به بقیه مشکلات اضافه شود.
رئیس کانون رانندگان حمل و نقل جاده ای بخش مسافر استان فارس خاطرنشان کرده بود: بر اساس استعلام هایی که در سال 1400 از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی انجام دادم، احتمال می دهم تنها راه ورود شغل رانندگان حمل و نقل جادهای به زمره مشاغل سخت و زیان آور، استثنا کردن و تصویب قوانین خاص توسط نمایندگان مردم در خانه ملت و همکاری مدیران مربوطه در مجموعه دولت است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.