بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

طراحی ۲۱ ایستگاه برای خط دوم متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط دوم متروی قم در مطالعات امکان سنجی به ۲۸ کیلومتر رسیده و ۲۱ ایستگاه برای آن جانمایی شده است.

طراحی ۲۱ ایستگاه برای خط دوم متروی قم
تین نیوز

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط دوم متروی قم در مطالعات امکان سنجی به ۲۸ کیلومتر رسیده و ۲۱ ایستگاه برای آن جانمایی شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، محمد رضا انگشت باف اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات مهمی در جهت تکمیل خط A متروی قم انجام گرفت که پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصدی دو ایستگاه مطهری و کشاورز نتیجه این اقدامات است.

وی افزود: در ایستگاه مطهری پیشرفت فیزیکی ۹۹.۷ درصدی اتفاق افتاد و اقداماتی نظیر تکمیل طبقه تأسیسات، تکمیل تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، تکمیل معماری و تأسیسات تراز روی سکو و تکمیل معماری و تأسیسات طبقه تیکت هال انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در خصوص ایستگاه کشاورز با بیان اینکه در این ایستگاه نیز پیشرفت ۹۷.۴ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۲ حاصل شد تصریح کرد: اقداماتی نظیر تکمیل نازک کاری ورودی جنوبی، حفاری و الینینگ شفت جنوب شرقی، تکمیل فضای تاسیساتی غربی و شرقی تیکت هال، تکمیل آسانسور معلولین شمالی، تأسیسات الکتریکی و تأسیسات مکانیکی، پایان عملیات نازک کاری و تأسیسات تراز روی سکو و عملیات نازک کاری و تأسیسات تراز تیکت هال و تکمیل کیوسک ورودی شماره ۱ و ۲ در سال گذشته انجام گرفت.

انگشت باف با بیان اینکه در دپو و پارکینگ واگن ها نیز پیشرفت فیزیکی ۷۷.۸ درصدی روی داد، گفت: تکمیل سوله پارکینگ، تکمیل ساختمان LPS-TPS و ساختمان نگهبانی، تکمیل دیوار پیرامونی، روسازی خطوط ریلی، محوطه سازی و آسفالت معابر و همچنین تکمیل کانال انرژی و تأسیسات برق و مکانیک از مهمترین اقدامات در به سرانجام رسیدن وضعیت دپو و پارکینگ واگن ها بود.

وی با اشاره به پروژه فاز دوم خط A قطار شهری قم تاکید کرد: اهم اقدامات سازمان قطار شهری قم در سال ۱۴۰۲ برای فاز دوم خط یک نیز شامل برگزاری مناقصه، انتخاب مشاور طراح و شروع فرایند طراحی با پیشرفت ۲۰ درصد، برگزاری فراخوان ارزیابی کیفی، تهیه لیست کوتاه مناقصه گران تونل سنتی و برگزاری مناقصه تا مرحله تعیین برنده مناقصه، طراحی و کاهش هزینه احداث تونل سنتی تا میزان ۲۰ درصد مبلغ اولیه و طراحی و کاهش تملکات مورد نیاز احداث ایستگاه A06 می شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم در خصوص خط دوم قطار شهری قم نیز بیان داشت: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن، احداث و ادامه خط دوم مترو قم تا اراضی ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان به پروژه اضافه و در طرح امکان سنجی خط دوم مترو قم به پردیسان طول مسیر به ۲۸ کیلومتر و تعداد ایستگاه ها به ۲۱ ایستگاه افزایش یافته است.

انگشت باف ادامه داد: درباره مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه تکمیل خط ۲ قطار شهری قم در سال گذشته می توان به بررسی و تهیه طرح و موقعیت ایستگاه های خط B در محدوده ۵۶۰ هکتاری پردیسان، تغییر موقعیت دپوی خط B و خارج کردن آن از محدوده ۵۶۰ هکتاری، برگزاری جلسات متعدد در خصوص طرح جامع حمل و نقل ترافیک و ارائه اطلاعات و درخواست های مشاور و ارائه طرح ایستگاه تبادلی خط B با خط A اشاره کرد.

وی افزود: ارائه طرح و موقعیت ایستگاه های خط B مبتنی بر نظریات مشاور تفصیلی حمل و نقل تا محدوده ۷۲ تن و ارسال گزارش ها و نقشه های مرتبط با خط B توسط مشاور پردیسان سازه از دیگر اقدامات در این زمینه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبرمقدم

    آخه گنجشگ چیه که کله پاچه اش چی باشه.شهرهای بزرگی مثل اهواز و تبریز و شیراز و غیره رو گذاشتند برای قم خط دوم احداث میکنند واقعا مسخره بازی است.

    • ناشناس

      بی نزاکت

  • کیارش

    قم؟خیلی مسخرس مگه قم ترافیک داره