| کد خبر: 271430 |

◄ انحصار در اختیار راه آهن است

به گفته رئیس شورای رقابت چون انحصار در اختیار راه آهن است، بخش خصوصی مجبور است جلوی راه آهن کوتاه بیاید! این چه عدالتی است؟

تین نیوز

پیش‌نشست‌ همایش سالانه بین ‌المللی تنظیم‌ گری و سیاست‌ گذاری رقابت در ایران با موضوع تنظیم‌گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی 29 فروردین ماه در محل انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این نشست با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و اندیشکده ریل و پیشرفت به تحلیل ساختار صنعت حمل و نقل ریلی و تنظیم گری آن پرداخته شد.

 سید محمدرضا سیدنورانی؛ رئیس شورای رقابت با حضور در این نشست خطاب به فعالان اقتصادی بخش خصوصی ریلی کشور گفت: چون انحصار در اختیار راه آهن است، بخش خصوصی مجبور است جلوی راه آهن کوتاه بیاید! این چه عدالتی است؟ تعجبم از مدیرعامل حافظ قرآن راه آهن کشور است!

خبر مرتبط را بخوانید:

پور سید آقایی : برای تاسیس تنظیم گر مستقل ریلی لابی کنید

به گفته وی شرکت های حمل ونقل ریلی یک سری سرمایه گذاری انجام داده و گیر افتاده اند؛ کالا و خدمت این شرکت ها با انحصار خرید مواجه است  و خرید محصول آنان فقط با راه آهن اتفاق می افتد چون ریل در انحصار راه آهن است وبر طبق قرار داد مجبور هستند کوتاه بیایند. این انحصار خلاف صریح عدالت است؛ حال می خواهد مسئولان خوششان بیاید یا نیاید.

سیدنورانی متذکر شد: در مقابل این بی عدالتی تعجبم از مدیرعامل حافظ قرآن راه آهن کشور است!

رئیس شورای رقابت در پایان از فعالان بخش خصوصی در حوزه حمل ونقل ریلی خواست که به فعالیت خود ادامه داده و صحنه فعالیت را ترک نکنند چرا که دولت بودجه ندارد و قادر به ایفای نقش شما نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 3

    از نظر شما رفع انحصار یعنی اموال بیت‌المال رو مفت به شما بدن تا شما دوباره به دولت بفروشید جناب... باید اول نتایج رفع تصدی گری راه آهن در دوره محسن و سعید نژاد و دادمان شده چی بوده آیا مردم منتفع شدن یا جیب باند محسن و سعید نژاد و دادمان پرشد..‌.ثروت شما از کجاست

    • ناشناس 4 2

      موضوع این نیست اخوی!
      موضوع این است که رفتارهای رفیق شما یعنی رییس راه آهن دیگر دارد داد مسوولان امنیتی نظام را هم در می آورد. دیدید که در همین یک هفته گذشته ایشان بین دو کشور ایران و افغانستان یک دعوا و جنجال بزرگ و بیخود درست کرد. چرا؟ چون ایشان باید سلطنت کند نه ریاست. چون همه دستورات باید فقط و فقط از ناحیه ایشان صادر شود.
      اتفاقا همین اخلاقیات یکی از مهمترین دلایل است که نظام را به نتیجه می رساند که راه آهن باید تا حداکثر مقدار ممکن خصوصی شود تا از ناحیه چنین اشخاص بی تخصص و بی کفایتی کمتر آسیب ببیند . . .

    • سعید 1 0

      دوست عزیز خصوصی سازی خوب است اما باعث خلاص شدن از شر چنین اشخاص بی تخصص و بی کفایتی نمیشود . چون در هر شرایطی راه آهن بعنوان نهاد حاکمیتی صنعت ریلی حذف نخواهد شد.