|
کد خبر:
119686
|
هدفگذاری مشترک اتاق بازرگانی و وزارت خارجه برای توسعه تجارت
تیننیوز| نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران قرار بر این شد که هر ساله در حوزه ای مشخص برای همکاری اقتصادی با سایر کشورها برای بازاریابی و برای ارتباطات بینالمللی هدفگذاری مشترک انجام شود.
به گزارش خبرنگار بخش بازرگانی خبرگزاری تسنیم، پدرام سلطانی امروز در نخستین گردهمایی دبیران تشکلهای وابسته به اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: دبیران تشکلها موتور عرصه تشکلها در کشور هستند و باید مانند مدیران عامل شرکتها نقش پیشروندهای در امور تشکلها داشته باشند.
وی افزود: رویکرد هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران توانمندسازی تشکلها است اما این توانمندسازی از جنس نیازمندسازی نیست بلکه شرایط بالندگی آنها فراهم میشود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یکی از ابزارهای مورد نیاز برای این امر آموزش است و تصمیم گرفته شده که یک دوره مدیریتی NBA با همکاری یکی از دانشگاههای معتبر برای فعالین در تشکلها برگزار شود.
سلطانی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران قرار بر این شد که هر ساله در حوزه ای مشخص با سایر کشورها برای بازاریابی و ارتباطات بینالمللی هدفگذاری مشترک انجام شود.
وی در توضیح بیشتر اضافه کرد: بر این اساس مشخص میشود که در یک سال با کدام کشور قرار است بیشترین بازاریابی، انتقال فناوری و سرمایهگذاری مشترک انجام شود. به همین اساس تشکلهای مربوطه و سفارتخانهها تمرکز خود را برای توسعه تجارت با آن کشور انجام میدهند و بعد از بازه یک ساله نتایج کار را مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در پایان صحبتهای خود گفت: اهمیت بخش خصوصی نزد حاکمیت در حال افزایش است و مراجعه دولت و سایر قوای حاکمیتی به اتاق بازرگانی افزایش یافته و انواع تقاضا از جانب دولت به سمت اتاق بیشتر شده است.
وی افزود: رویکرد هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران توانمندسازی تشکلها است اما این توانمندسازی از جنس نیازمندسازی نیست بلکه شرایط بالندگی آنها فراهم میشود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: یکی از ابزارهای مورد نیاز برای این امر آموزش است و تصمیم گرفته شده که یک دوره مدیریتی NBA با همکاری یکی از دانشگاههای معتبر برای فعالین در تشکلها برگزار شود.
سلطانی تصریح کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران قرار بر این شد که هر ساله در حوزه ای مشخص با سایر کشورها برای بازاریابی و ارتباطات بینالمللی هدفگذاری مشترک انجام شود.
وی در توضیح بیشتر اضافه کرد: بر این اساس مشخص میشود که در یک سال با کدام کشور قرار است بیشترین بازاریابی، انتقال فناوری و سرمایهگذاری مشترک انجام شود. به همین اساس تشکلهای مربوطه و سفارتخانهها تمرکز خود را برای توسعه تجارت با آن کشور انجام میدهند و بعد از بازه یک ساله نتایج کار را مورد بررسی قرار می گیرد.
وی در پایان صحبتهای خود گفت: اهمیت بخش خصوصی نزد حاکمیت در حال افزایش است و مراجعه دولت و سایر قوای حاکمیتی به اتاق بازرگانی افزایش یافته و انواع تقاضا از جانب دولت به سمت اتاق بیشتر شده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.