جلسه ستاد ارتقای ایمنی راهآهن برگزار شد
◄ تمامی مناطق ریلی موظف به شناسایی خطرها شدند
تیننیوز|معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد ارتقای ایمنی راهآهن گفت: با توجه به نقش اساسی ایمنی و ارتقای آن در همه زیر ساختهای حملونقلی به خصوص بخش ریلی، باید ضمن بررسی الگوهای مختلف كشورهای پیشرفته، در قالب مشخص و تعریف شدهای سیستم مدیریت ایمنی در راهآهن پیادهسازی و اجرا شود.
به گزارش تیننیوز، محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن با حضور در جلسه ستاد ارتقای ایمنی ضمن قدردانی از زحمات دستاندركاران پروژه سیستم مدیریت ایمنی كه از سال گذشته به صورت آزمایشی در ادارهكل راهآهن آذربایجان آغاز شده است، گفت: با توجه به اینكه این پروژه برای اولین بار در كشور در صنعت ریلی آغاز شده، میتواند به عنوان یك الگو در سایر حوزههای حملونقلی كشور مبنا قرار گیرد.
پورسیدآقایی، افزود: با توجه به نقش ایمنی و ارتقای آن در همه زیر ساختهای حملونقلی به خصوص بخش ریلی، باید ضمن بررسی الگوهای مختلف كشورهای پیشرفته، این موضوع، در قالب مشخص و تعریف شدهای در راهآهن پیادهسازی و اجرا شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینكه خوشبختانه امروز شاهد عملیاتی شدن پروژه ارتقای ایمنی در بخش ریلی هستیم، گفت: بایستی موضوعات مختلف ایمنی مشخص شود تا ضمن شناخت خطرات بخش ریلی، اصلاحات لازم برای رفع آن انجام گیرد.
او با بیان این موضوع كه راهاندازی سیستم مدیریت ایمنی در ادارات كل مناطق ریلی میتواند ارزیابی درستی از خطرات به دستاندركاران ارائه دهد، گفت: ارزیابی درست خطرهای شناسایی شده در این صنعت، ارتقای ایمنی در بالاترین سطح ممكن را به دنبال خواهد داشت.
آقایی افزود: تمامی مناطق ریلی موظف به شناسایی خطرها هستند تا با تدوین الگوهای خاص، در جهت رفع آن اقداماتی را انجام دهند.
مدیر عامل راهآهن همچنین گفت: این موضوع كه همه بر مبنای نظامهای ایمنی حركت كنیم نیازمند صبر و حوصله است كه برای این كار، باید قبل از آغاز هر اقدامی در راهآهن ارزیابی ریسك خطر صورت گیرد تا در مقابل خطرات، اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شود.
طبق گزارش ارائه شده در روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، در ادامه این جلسه علیرضا قنادان، دبیر ستاد ارتقای ایمنی با ارائه گزارشی از روند شروع پروژه سیستم مدیریت ایمنی در ادارهكل راهآهن آذربایجان، گفت: از زمان تصویب پروژه یك سال میگذرد و ما پس از مراحل مقدماتی و مطالعات اولیه، اجرای پروژه را به صورت آزمایشی، برای اولین بار از اسفند سال گذشته در راهآهن آذربایجان آغاز كردیم.
او با بیان اینکه در این پروژه ۴ مسئولیت اصلی را مد نظر قرار دادیم، گفت: شكل دهی به قوانین ایمنی، حركت به سمت برنامه و افق چشمانداز ایمنی، نظارت و پایش اهداف و تضمین ایمنی از جمله این مسایل است.
قنادان با بیان اینكه این سیستم برای اولین بار در راهآهن كلید خورده است، گفت: پس از تكمیل مراحل آزمایش این پروژه در ناحیه آذربایجان، آغاز استقرار این نظام مدیریتی در تمامی نواحی راهآهن كشور در دستور كار است.
او ضمن اشاره به اینکه در پروژه فوق خطرها شناسایی و راهكارهای رفع آنها ارائه میشود، گفت: تدوین و ابلاغ خط مشی ایمنی در راستای تحقق اهداف شركت راهآهن و ارتقای ایمنی از اركان اصلی این نظام است تا بر این اساس از صدمات و سوانح پیشگیری به عمل آید.
در ادامه جلسه ستاد ارتقای ایمنی، گزارشی از هدفگذاری شاخصهای استراتژیك در برنامه ۵ ساله ایمنی و همچنین میزان سوانح ریلی از سال ۸۸ تا ۹۴ و مقایسه آن با كشورهای دنیا ارائه شد.
جلسه ستاد ارتقای ایمنی با حضور مدیر عامل شركت، قائم مقام و جمعی از مدیران راهآهن برگزار شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.