| کد خبر: 113836 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ چالش تاکسی و مسافربرهای شخصی جدی شده است

تین‌نیوز| سال‌ها است مسافربرهای شخصی که چندی است پلاک‌های غیرتهران هم به آنها اضافه شده‌اند، اقدام به حمل‌ونقل مسافر در شهر تهران می‌کنند و به رقیب جدی برای تاکسی‌هایی بدل شده‌اند که با پرداخت عوارض و مالیات و دیگر مبالغ این روزها با بازار کساد مسافر روبرو شده‌اند که شاید حق آنها نباشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این روزها انتقادات زیادی به موضوع مسافربرهای شخصی نزد افرادی که متولی این بحث هستند و رانندگان تاکسی وجود دارد اما، راهی برای خروج از بحران این خودروها که روز‌به‌روز به تعداد آنها افزوده می‌شود علیرغم تمامی تلاش‌ها بدست نیامده است.

در روزهای اخیر مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با انتقاد به این مبحث، گفته: هیچ یک از منابع قانون‌گذاری اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی را در سطح شهرها نمی‌دهند.

این شبکه خبری در گفت‌وگویی که پیش‌تر با رئیس سابق پلیس راهور مبنی بر شکایت رانندگان تاکسی از حضور بیش از اندازه مسافربرهای شخصی، وی گفته بود: یکی از دغدغه‌های پلیس راهور برخورد با این دسته خودروها است که متاسفانه گاهی در برخوردهای قانونی اقدام به کتک زدن ماموران پلیس می‌کنند.

براساس این گزارش میثم مظفر شخصی، ضمن انتقاد جدی به مسئولین و مراجع ذیربط درخصوص عدم برخورد با این معضل، اشاره‌ای داشته به مصوبات هیات‌وزیران و افزوده: در مصوبات مجلس شورای اسلامی و هیات دولت به طور صریح گفته شده که وظیفه حمل و نقل درون شهری بر عهده شهرداری‌ها است و از وزارت‌کشور و پلیس خواسته تا با آنها برخورد کنند،که به نظر می‌رسد به اقتضائات و مصالحی، این برخورد جدی تابه حال صورت نگرفته است.

گفته می‌شود، مسافربرهای شخصی از یک سو امنیت اجتماعی مسافران و شهروندان را به خطر انداخته و از سوی دیگر امنیت اقتصادی تاکسیرانان را به چالش کشیده‌اند، اما به این نکته اشاره نشده که در روزهای بارانی و سرد زمستان و در مواقع شاید بحران غیبت تاکسی‌ها را چه کسی توجیه خواهد کرد.

البته این گفته میثم مظفر قطع یقین صحت دارد که، بخش زیادی از ترافیک، آلودگی هوا و هرج و مرج ترافیکی شهر مربوط به مسافربرهای شخصی است که این روزها پلاک‌ شهرستانی‌ها نیز به آنها اضافه شده و بدون هیچ پشتوانه قانونی، کنترل و نظارت و هویت مشخص در شهر فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، درست است که ساماندهی و مسئولیت تاکسی‌ها بر عهده شهرداری است اما، دور کردن مسافربرهای شخصی به گمان نیاز به همکاری میان بخشی دارد و تنها مدیریت شهری قادر نیست از عهده تمامی امور شهری که مسئولیت هر بخش آن تعریف شده برآید.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سلام کارکرد مفید تاکسی درسال ۲۸۵روزمیباشد ۵۲جمعه ۱۳روزتعطیلات عید۱۵روزتعطیلات مناسبتی پس۸۰روزکسرکارکرد باید در کارکرد مفیدجبران گردد که این اتفاق نمی افتد واگرتاکسیران بازنشسته نباشد ودرآمدی نداشته باشد مجبورمیشود لوازم یدکی لاستیک راشرایطی خریداری نماید واز وام استفاده کندوهمیشه بدهکارباشد مسئولین باید شرایطی ابجادکنند که تاکسی درآمدکارکردمفید روزانه خالص ۱۵۰هزارتومان شود

  • hamidhd۱ @ yahoo. com 0 0

    با سلام، بابا یکی به داد این راننده های تاکسی برسه، به خدا قسم در امد رانندگان تاکسی از هزینه های خود تاکسی داره بالاتر میره از یه طرف درامدها به شدت کاهش پیدا کرده واز طرف دیگه هزینه ها داره همینطوری بالاتر میره به خدا حسرت به دل موندیم یک ماه برامون یک میلیون خالص بمونه. یکی به داد ما رانندگان تاکسی برسه.

  • hamighavami۲۰۰۰ @ gmai. com 0 0

    ﺑﺎﺗﺸﻜﺮ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻮﺟﻪ ﺗﻮﻥ ﺑﻪ اﻳﻦ ﻗﺸﺮ ﺯﺣﻤﺘﻜﺶ ﻭﺧﺪﻭﻡ ﻭاﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﻴﺘﻮﻥ ﺑﻨﺪﻩ ﺩﺭﻫﻤﻴﻦ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻋﻜﺴﻬﺎﻳﻲ ﺗﻬﻴﻪ ﻛﺮﺩﻡ ﻛﻪ اﻓﺮاﺩ ﺳﻮﺩﺟﻮ ﺟﺪﻳﺪا اﭘﺎﺭاﻓﺮاﺗﺮ ﮔﺬاﺷﺘﻪ ﻭاﻗﺪاﻡ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﻛﺸﻲ ﺑﺎﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻱ ﺑﺪﻭﻥ ﭘﻼﻙ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪﻭﭘﻠﻴﺲ ﺭاﻫﻮﺭﻫﻢ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﺸﻐﻠﻪ ﺯﻳﺎﺩ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﻱ ﺑﺎاﻳﻦ ﻛﻼﻫﺒﺮﺩاﺭاﻥ ﻧﻤﻴﻜﻨﻨﺪ(ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﻋﻜﺲ) ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻧﻴﺎﺯﺑﻮﺩ ﺁﺩﺭﺱ ﺗﻠﮕﺮاﻣﻲ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ ﺗﺎاﺭﺳﺎﻝ ﺷﻮﺩ. ﻣﺘﺸﻜﺮﻡ