| کد خبر: 271423 |

◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی

بنابر اعلام نظر رانندگان تاکسی مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

تین نیوز

از ابتدای اردیبهشت ماه نرخ کرایه حمل ونقل عمومی  افزایش پیدا کرد که همچنان پرحاشیه ترین افزایش  مربوط به کرایه تاکسی هاست؛ این در حالی است که  رانندگان تاکسی معتقدند افزایش 45 درصدی کرایه ها تناسبی با نرخ تورم ندارد و با وجود تحمیل هزینه هایی مخصوصا در حوزه خودرو و قطعات آن، این میزان افزایش را کم می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، براساس قوانین سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی موظف به تبعیت از ضوابط و محدودیت ها و نیز پرداخت هزینه هایی هستند که برایشان مصوب شده این در حالی است که رانندگان تاکسی های اینترنتی تابع این قوانین و مقررات نیستند. در این شرایط رانندگان تاکسی معتقدند مسئولان حمل ونقل شهری به کلیه فعالان تاکسیرانی به یک چشم نمی نگرند و هزینه هایی که تاکسیرانان قانونی باید بپردازند قابل مقایسه با تاکسی های اینترنتی نیست.

 به گفته دست اندرکاران این صنف، تاکسیرانان با هزینه هایی مواجه اند که رانندگان تاکسی های اینترنتی مجبور به پرداخت آن نیستند و تحمیل این هزینه ها، معیشت را برای تاکسیرانان سخت تر می کند و نوعی بی عدالتی و اجحاف در حق این صنف زحمتکش است.

مطلب مرتبط را بخوانید:

افزایش نرخ کرایه تاکسی به جیب اسنپ و تپسی می رود!

شما قضاوت کنید آیا این عدالت است؟

براساس نموداری که انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران از شرایط و قوانین برای فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور منتشر کرده رانندگان تاکسی خطی، تلفنی و گردشی در شهر تهران موظف به پرداخت هزینه هایی هستند که تاکسی های اینترنتی از پرداخت این هزینه ها معافند.

جدول تعرفه های هزینه تاکسیرانان

 

بنابر اعلام انجمن صدای تاکسیرانان شهر تهران مقایسه شرایط و قوانین مصوب به منظور فعالیت تاکسیرانان قانونی کشور و شرایط فعالیت استارت آپ های مسافربر، بیانگر رفتار تبعیض آمیز مسئولان حمل ونقل بین تاکسیرانان قانونی کشور از یکسو و استارت آپ های نوظهوری ا ست که با چشم پوشی متولیان امر به روی قوانین جاری کشور توانسته اند سالها به فعالیت های غیر قانونی خود ادامه دهند.

اینکه این شرکت ها کار حمل ونقلی انجام می دهند شکی نیست، اما ما هرگز خواستار از بین رفتن آنها نیستیم، بلکه تنها خواهان یکپارچه سازی قوانین حمل و نقل بین کلیه فعالان این حوزه هستیم. این مهم رقابت سالم را بوجود آورده و رقابت سالم باعث رشد و خلاقیت می شود که نوآوری در حوزه حمل و نقل را در پی خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Ali 0 0

    من خودم راننده اسنپ موتور هستم تنها منبع درامدم هست به خداوندی خدا قسم از اول ۱۴۰۳ اسنپ نه تنها کرایه ما مثل بقیه وسایل حمل نقل زیاد نکرده هیچ حداقل ۳۰درصد نسبت به زمان مشابه پارسال کمتر شده آقای رئیس تعزیرات رئیس روسا اسنپ بخدا قسم ماها ادم فضایی و یا داعشی نیستیم بچه همین سرزمین هستیم