| کد خبر: 268359 |

ایستگاه بابا کمال در راه آهن غرب کشور افتتاح شد

ایستگاه راه آهن بابا کمال به مناسبت دهه مبارک فجر با هدف دسترسی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف به مسیر ریلی راه آهن غرب کشور به ارزش روز ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

تین نیوز

ایستگاه راه آهن بابا کمال به مناسبت دهه مبارک فجر با هدف دسترسی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف به مسیر ریلی راه آهن غرب کشور به ارزش روز ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

امکان تردد مسافری و حمل ریلی بار برای شهرستان تویسرکان فراهم شد


به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مراسم افتتاح ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، یزدانی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی و یوسفیان معاون امور عمرانی استانداری همدان و جمعی از مدیران استان امروز ۲۶ بهمن ماه برگزار شد.

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به افتتاح ایستگاه راه آهن بابا کمال در استان همدان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی شهرستان تویسرکان و مناطق اطراف با اتصال به ریل، ایستگاه راه آهن بابا کمال در راه آهن اراک-ملایر- کرمانشاه به بهره برداری رسید.

وی بهره مندی از مزایای حمل و نقل ریلی برای مناطق اطراف ایستگاه را دستاورد این افتتاح اعلام کرد و گفت: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، بهره برداری از ایستگاه راه آهن بابا کمال علاوه بر سهولت تردد برای مردم شهرستان تویسرکان موجب افزایش سطح دسترسی به داخل شهرستان و مناطق اطراف و در نتیجه رونق صنایع کشاورزی و اقتصادی منطقه می شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه در خصوص ویژگی های کلی این ایستگاه توضیح داد و گفت: ایستگاه در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است.

وی اعتبار هزینه شده برای ساخت این ایستگاه را ۴۰۰ میلیارد ریال و ارزش روز آن را معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

خطیبی با اشاره به مزایای بهره برداری از راه آهن غرب کشور اظهار کرد: این مسیر به طول ۲۶۳ کیلومتر از اراک تا کرمانشاه افتتاح شده و در دست بهره برداری است و عملیات اجرایی در باقیمانده مسیر تا مرز خسروی در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها ادامه داد: این مسیر ریلی با هدف توسعه کریدور ریلی شرغی- غربی امکان توسعه ترانزیت بین المللی به کشورهای آسیای میانه و عراق را فراهم می کند و ارتباط ریلی مناطق غربی کشور با مرکز و شبکه ریلی را تسهیل می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.