| کد خبر: 269009 |

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت؛ سهم راه آهن ۱۱ درصد

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۴۱ درصد رشد ترانزیت داشتیم، گفت: امسال ترانزیت از خاک ایران به ۱۲.۵ تن رسیده که سهم ریلی حدود ۱.۴ میلیون تن و بقیه جاده ای است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۴۱ درصد رشد ترانزیت داشتیم، گفت: امسال ترانزیت از خاک ایران به ۱۲.۵ تن رسیده که سهم ریلی حدود ۱.۴ میلیون تن و بقیه جاده ای است. 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امین ترفع با اشاره به آماری از ترانزیت در کشور بیان کرد: در سال جاری حمل ونقل فرآورده های نفتی افزایش زیادی داشته و ترانزیت غیرنفتی هم افزایش قابل توجهی داشته که مجموعا حدود ۴۱ درصد رشد ترانزیت را داشتیم. مجموع عملکرد تراتزیت ما در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۰.۷ میلیون تن بوده و امسال به ۱۲.۵ تن رسیده است.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های وزارت راه و شهرسازی درباره سهم راه آهن از این میزان ترانزیت در خاک کشور بیان کرد: ترانزیت به معنای عبور از خاک ایران، به این ترتیب که با یک مد وارد می شود و با یک مد خارج می شود که از این میزان، سهم ریلی حدود ۱.۴ میلیون تن و بقیه جاده ای است. 

 پیش از این هم کارشناسان حمل ونقل ریلی اشاره کرده بودند که در سال های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و حتی ابتدای ۱۴۰۲ سهم حمل بار ریلی کاهش یافت؛ سهم حمل ونقل ترانزیت ریلی از حمل بار ترانزیت زمینی (ریلی و جاده ای) در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷.۳ درصد بوده است؛ اکنون با احتساب ۱.۴ میلیون تن از مجموع ۱۲.۵ تن ترانزیت از خاک ایران، این عدد به ۱۱.۲ درصد می رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.