| کد خبر: 258921 |

۴۱۴ پُل در هرمزگان نیاز به تعمیرات اساسی دارد

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای هرمزگان گفت: ۴۱۴ پُل بزرگ و کوچک در راه‌ های شریانی و روستایی این استان نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

تین نیوز

رییس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۴۱۴ پُل بزرگ و کوچک در راه‌های شریانی و روستایی این استان نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، ایرج علیزاده با بیان اینکه بیشترین پُل‌های تخریبی و نیازمند به تعمیرات در شهرستان میناب است، افزود: برای تعمیر این تعداد پل ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی شناسایی و تعمیر پل‌ها و ابنیه فنی را وظیفه مهم اداره نگهداری راه‌های هرمزگان دانست و بیان کرد: دراین راستا تنقیه پل‌ها و آبروها یکی از اقدامات مستمر برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی( در برخی از فصل‌های سال) است.

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های هرمزگان خاطرنشان کرد: این اداره علاوه بر بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، با تیم کارشناسان خود برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای و بررسی پل‌ها به طور مستمر بازرسی را انجام می‌دهد.

علیزاده، کمبود نیروی کارشناس ماهر، کمبود اعتبارات به دلیل چند برابر شدن نرخ مصالح در بازار، سرقت نرده پل‌ها پس از برخورد وسایل نقلیه و استقبال نکردن شرکت‌های پیمانکاری از مناقصه ها را از چالش‌های پیش روی در زمینه نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان عنوان کرد.

اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های هرمزگان متولی نگهداری ۱۳ هزار و ۶۰۸ دستگاه پل و آب‌رو با دهانه های متفاوت و همچنین نگهداری ۹ دستگاه تونل به طول سه هزار و ۱۵۲ متر است.

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌های هرمزگان یادآورشد: هم اکنون ۲۲ پروژه فعال پل و ابنیه با اعتباری افزون بر ۱۳۳ میلیارد تومان در سطح استان درحال انجام است و از پیشرفت ۵۷ درصدی برخوردار است.

علیزاده یادآورشد: بزرگترین پل های در دست ساخت پل سرخنگی بخش شمیل بندرعباس یا سه دهانه ۲۰ متری و اعتباری افزون بر ۳۲ میلیارد تومان و همچنین پل کمشک در شهرستان بستک با پنج دهانه ۱۰ متری با اعتبار افزون بر ۱۹ میلیارد تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.