| کد خبر: 269087 |

اقدامات سازمان راهداری برای مقابله با سیل سیستان و بلوچستان

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آخرین اقدامات سازمان راهداری برای مقابله با سیل سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آخرین اقدامات سازمان راهداری برای مقابله با سیل سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رضا اکبری معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای از تلاش شبانه روزی راهداران با بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک شهر خبر داد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه تاکید کرد: در اثر بارندگی راه های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود ۱،۷۰۰ میلیارد تومان شده که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده اند و میزان خسارت وارده به روستا های شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است، همچنین ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است. حدود ۲ هزار کیلومتر راه آسیب دیده در جنوب استان و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل و آب نما بوده و عمده محور هایی که در حاشیه کوهستان و تراشه های سنگی بوده در اثر بارندگی ریزش کرده که اکیپ های راهداری در حال پاکسازی راه ها هستند.

وی افزود: راه حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آن ها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد و سایر نقاط که آب فروکش کرده با خاک ریزی امکان برقراری تردد فراهم شده است و برنامه ریزی شده است تا حداکثر ظرف ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب بردگی شده ترمیم شود و تردد برقرار گردد؛ ضمن اینکه دستور داده شد تا فعلاً به صورت موقت ۵۰ میلیارد تومان تخصیص در چهار سرفصل در اختیار جنوب استان برای اجاره ماشین آلات و خرید مصالح و بازسازی راه و ابنیه فنی قرار بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.