| کد خبر: 269105 |

خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های سیستان و بلوچستان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های سیستان و بلوچستان خبر داد.

تین نیوز

رضا اکبری درباره سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: راهداران با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری ایمنا، اکبری افزود: بر اثر بارندگی راه های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود ۱,۷۰۰ میلیارد تومانی شده است که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تصریح کرد: ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است و ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است. به علاوه حدود دو هزار کیلومتر راه آسیب دیده در جنوب استان و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل و آب نما و محورهایی که در حاشیه کوهستان و تراشه های سنگی بوده در اثر بارندگی ریزش کرده است که اکیپ های راهداری در حال پاک سازی راه ها هستند.

اکبری یادآور شد: راه دسترسی حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آن ها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد؛ در سایر نقاط آب فروکش کرده و با ایجاد خاک ریز امکان تردد، فراهم شده است، برنامه ریزی شده تا ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب بردگی شده است، ترمیم و تردد برقرار شود؛ ضمن اینکه با تاکید وزیر، دستور داده شد به صورت موقت ۵۰ میلیارد تومان در چهار سرفصل، برای اجاره ماشین آلات، خرید مصالح و بازسازی راه ها و ابنیه فنی، به جنوب استان تخصیص پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.