| کد خبر: 271202 |

حرکت قطارهای جنوب شرق بدون معطلی

سرپرست راه آهن جنوب شرق گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی و انجام تمهیدات لازم هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری در محورهای ریلی نداشتیم.

تین نیوز

سرپرست راه آهن جنوب شرق گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی و توصیه های ستاد مدیریت بحران استان، با تمهیدات پیش بینی شده در ستاد بحران اداره کل راه آهن جنوب شرق، تا کنون هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری در محورهای ریلی نداشتیم و با توجه به فعال بودن سامانه بارشی در منطقه، به صورت مستمر، تردد قطارها را رصد می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، حمید بهادری افزود: پس از بازدید اعضای کمیسیون پیشگیری از سوانح راه آهن جنوبشرق از خطوط ریلی منطقه، یک دستگاه درزین به منظور پیشرو قطارهای باری و مسافری در ایستگاه راه آهن خاش مستقر شده که در صورت وقوع مشکل احتمالی، اعزام قطارها لغو شده و یا با کُندی سیر اعزام شوند.

وی گفت: در زمان بارش باران، منطقه کوهستانی حدفاصل ایستگاه شورو تا رودماهی و کلات، نقطه حساس منطقه جنوب شرق است که علاوه بر اعزام درزین های پیشرو برای بررسی فنی مسیر ریلی، اکیپ های کارگری و راهبانان به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند.

بهادری بیان کرد: برای بررسی مسیر ریلی زاهدان به میرجاوه با توجه به نحوه احداث این خط که به صورت آب نما طراحی شده، درزین خط عریض آماده شده که پیش از اعزام ناوگان باری پاکستانی به عنوان پیشرو اعزام می شود.

سرپرست راه آهن جنوب شرق ادامه داد: در مرکز کنترل قطارهای راه آهن جنوب شرق ستاد بحران تشکیل شده و اعضای ستاد بحران به صورت شبانه روزی در محل ستاد حضور دارند و برای مواجهه با هر گونه خلل احتمالی، تصمیمات لازم اتخاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان قطار نجات با تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز رفع نقص مسیر و جمع آوری سوانح در ایستگاه راه آهن جیگولی مستقر است.

بهادری خاطرنشان کرد: یک دستگاه جرثقیل ریلی نیز برای واکنش سریع در زمان سوانح احتمالی در ایستگاه راه آهن فهرج مستقر شده که در صورت بروز مشکل، در کوتاه ترین بازه زمانی رفع ایراد شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.