| کد خبر: 267335 |

امکان حمل ۸ میلیون تن بار از طریق راه آهن چابهار - زاهدان فراهم می شود

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل گفت: با بهره برداری از راه آهن چابهار - زاهدان در فاز اول امکان حمل بار تا ۸ میلیون تن فراهم خواهد شد.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل گفت: با بهره برداری از راه آهن چابهار - زاهدان در فاز اول امکان حمل بار تا ۸ میلیون تن فراهم خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس خطیبی معاون راه آهن  شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور گفت:  راه آهن چابهار - زاهدان- سرخس یکی از مهمترین، استراتژیک ترین و طولانی ترین مسیر ریلی در کشور به شمار می رود که ساخت آن توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است.

به گفته وی این خط آهن از چابهار آغاز و با عبور از  ایرانشهر ،خاش، زاهدان، ملیک،بیرجند، قاین و گناباد وارد ایستگاه کال شور در  شهرستان تربت حیدریه  شده و از آنجا به راه آهن بافق_ مشهد متصل می شود.

 او می گوید: در فاز اول  و طبق بررسی های صورت گرفته  امکان جابه جایی بار تا ۸ میلیون تن وجود دارد به طوری که بارها از بندر چابهار بارگیری و از طریق خط راه آهن چابهار-زاهدان به مقاصد داخلی و کشورهای آسیای میانه ارسال می شود.

او افزود:با راه اندازی این خط ریلی امکان ارتباط ریلی از چابهار برای تجار کشورهای همسایه فراهم شده و امکان ارسال بار به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز سرخس و مرز رازی ترکیه هم فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دادخواه 0 0

    آقای خطیبی ، ممکن است امکانش فراهم باشد که البته جای مناقشه و بحث جدی است و در شرائط موجود ممکن نیست ، ولی بار را از کجا می آورید!؟ منظور سوخت و میعانات نیست ، بار ریلی که عایدی ترانزیتی داشته باشد! جناب مهندس ، با شعار درمانی عجیب ، وضع کنونی بهبود نخواهد نیافت!